Corning

Projekt "M-Town"

Wyzwanie

2021 rok – nasz klient, firma Corning, ogłasza otwarcie fabryki w Mszczonowie (kryptonim: „M-Town”, dla ułatwienia sprawy globalnej centrali😊). To małe miasto w powiecie żyrardowskim, które znane jest jako „magazyn Warszawy” z niskim bezrobociem i ogromną konkurencją rekrutacyjną. Tymczasem naszą grupą docelową są pracownicy produkcyjni z konkretnymi umiejętnościami i znajomością obsługi maszyn. Dodatkowo jesteśmy nową firmą na lokalnym rynku, bez rozpoznawalnej marki konsumenckiej (produkujemy światłowody), a wewnętrzne procedury uniemożliwiają pokazanie zdjęć fabryki.

Rozwiązanie

Kampanię podzieliliśmy na 2 etapy: wizerunkowy, aby zbudować rozpoznawalność i zaufanie oraz rekrutacyjny, dzięki któremu docieramy bezpośrednio do kandydatów. Zatrudniliśmy rysowniczkę, żeby pokazać charakter produkcji, nie ujawniając przy tym zdjęć wnętrza fabryki. W komunikatach odnosiliśmy się do insightów płynących z badań – potrzeba krótkich, konkretnych przekazów, zapewnienie o stabilności i pracy blisko domu. Działania miały charakter wielokanałowy, prowadziliśmy je online i offline. Zadbaliśmy też o dobre relacje w lokalnej społeczności poprzez sponsorowanie klubu piłkarskiego, współpracę z ośrodkami kultury i… nawet obecność na wakacyjnym koncercie disco-polo – czego się nie robi, by dotrzeć do odpowiedniej grupy!

Efekt

Najważniejszy cel, czyli realizację planu zatrudnienia dla nowej fabryki, zrealizowaliśmy w terminie i w 100%. Udało się nie tylko pozyskać, ale i w odpowiednim czasie wyszkolić komplet załogi. Nasze działania przyciągnęły też uwagę lokalnej społeczności – stronę karierową odwiedziło ponad 50 tys. UU, co przełożyło się na ponad 1500 wysokojakościowych aplikacji!