Kingfisher

"Nie musisz zmieniać swoich przyzwyczajeń"

Wyzwanie

Kingfisher, właściciel marki Castorama, działa na krakowskim, wyjątkowo konkurencyjnym rynku pracy. Wg danych ABSL z 2021r. liczba centr usług BPO, SSC/GBS, IT oraz R&D wyniosła wówczas w Krakowie 257! Potrzeby firmy w obszarze rekrutacji rosły, ich peak przypadał na okres pandemiczny i post pandemiczny, kiedy wielu pracowników nie wyobrażało sobie powrotu do biura po zakończeniu lockdownu, a coraz więcej komunikatów rekrutacyjnych przenosiło się do online’u. Co oznaczało to dla Kingfishera? Żeby odnieść sukces, konieczne było stworzenie wyróżniającej komunikacji! Wspólnie podjęliśmy to niemałe wyzwanie…

Rozwiązanie

Praca zdalna nie była niczym nowym w komunikatach rekrutacyjnych, ale nasz klient jako pierwszy na rynku wyszedł z komunikatem rekrutacyjnym o możliwości STAŁEJ pracy zdalnej, otwierając się na mieszkańców małych miejscowości, chcących pracować i zarabiać jak w dużym mieście. Pracuj dla krakowskiej firmy z dowolnego miejsca w Polsce!

Koncept kampanii oparliśmy na dowcipie. Odwołaliśmy się do memów, obśmiewających znikające rutyny związane z dojazdami do pracy oraz odpowiedzieliśmy na potrzeby posiadania większej ilości czasu wolnego oraz bycia bliżej bliskich. Stworzyliśmy humorystyczne wideo i działaliśmy wielokanałowo, oczywiście – w 100% online 😊

Efekt

Zależało nam na zwiększeniu świadomości na temat możliwości pracy zdalnej w KFS oraz zwiększeniu liczby aplikacji. Czy się udało? I to jak! Wskaźniki marketingowe były bardzo satysfakcjonujące – np. osiągając bardzo wysoki CTR w Google Search, kilkukrotnie przebiliśmy rynkową średnią! Ale – przede wszystkim – pokryliśmy potrzeby zatrudnieniowe i zrealizowaliśmy cel kampanii, zwiększając liczbę aplikacji oraz rozszerzając grupę docelową o kilkaset procent, w porównaniu z momentem startu działań! A o kampanię, kandydaci pytali nawet na… Goworku 😊