Coca-Cola HBC

"REDefine your limits"

Wyzwanie

Coca-Cola to jedna z najsilniejszych marek na świecie. Choć produkt kochają miliony, to praca przedstawiciela handlowego w firmie nie była kojarzona pozytywnie. Naszym zadaniem było zaprojektowanie kampanii przełamującej uprzedzenia i pokazującej, że „twarda szkoła”, którą dostają troopersi, to w rzeczywistości trampolina do sukcesu i intensywnego rozwoju. A to wszystko na konkurencyjnym rynku pracy (w Polsce i krajach bałtyckich), w trudnym czasie – w trakcie wakacji.

Rozwiązanie

W oparciu o badania, w tym badanie etnograficzne przedstawicieli handlowych, zaprojektowaliśmy kampanię pod hasłem #REDefineYourLimits. Nawiązywało ono do wartości Coca-Coli, podkreślało jej dążenie do doskonałości, czerpanie przez pracowników radości z rozwoju i pokonywania ograniczeń. Jednocześnie pozwalało skierować działania do idealnych kandydatów – o profilu sportowca. Wykorzystaliśmy działania online i offline, m.in. obecność marki na imprezach biegowych (biegi OCR).

Efekt

W wyniku kampanii, przy ograniczonym budżecie, dotarliśmy do ponad miliona odbiorców. O blisko 40% wzrosła liczba aplikacji, a jednocześnie znacząco podniosła się ich jakość. W konsekwencji klient, przy rekordowo niskim bezrobociu i ogromnej konkurencji, obsadził wszystkie wakaty, jednocześnie skracając o 1/3 czas rekrutacji. Działania zostały nagrodzone w konkursie Siła Przyciągania (Najlepsza kampania EB 2019), a strategia nominowana w kategorii Research&Insight konkursu Złote Spinacze.