

Kiedy już zaczynaliśmy narzekać, że mało nam ciekawych, oryginalnych akcji pracodawców, na pomoc ruszył nam… rebranding Netii. Kolorowe logo oznaczało nowe materiały, a na nich… fotokod kierujący do strony karierowej firmy.
Czym są fotokody? Mówiąc najprościej: ułatwieniem życia. Fotokod (QR Code = Quick Response Code) to bowiem obrazek, w którym zakodować można na przykład adres strony WWW (można też dzięki nim wyświetlić film, dać możliwość polubienia strony na Facebooku, odczytania wizytówki lub pakietu informacji itp.); dzięki temu kandydat nie musi wklepywać do komórki długiego adresu, wystarczy, że (przy użyciu odpowiedniej aplikacji, dostępnej bezpłatnie u wszystkich operatorów komórkowych w Polsce) zeskanuje kod, by jego komórka sama otworzyła zakodowany adres.
Zalety korzystania z fotokodów odkryli już marketingowcy, przyszedł czas na specjalistów od rekrutacji i wizerunku pracodawcy. Netia nie jest zresztą pierwszą firmą, która fotokody wykorzystała w działaniach rekrutacyjnych (były już np. w ogłoszeniach rekrutacyjnych Eurobanku, czy u Ernst&Young); dobrze, że marketingowe nowości coraz szybciej są przejmowane przez employerbrandingowców.
Dodajmy tylko, że dobrze by też było, żeby tego typu rozwiązania były stosowane strategicznie i nie odsyłały na przykład do wielkiej strony na flashu, a dedykowanej, lekkiej i przystosowanej do odczytu w komórce witryny. O co, niestety, nie wszyscy stosujący kody zadbali ;(
A plakat Netii wygląda tak:
Swoją drogą, skoro dziś o Netii, mieli też cukierki w kolorach tych kropek z logo na swoim stoisku targowym w Warszawie – baaaardzo fajny pomysł.
A Wam, jak się podoba?