MJCC | Employer Branding Blog

Blog

Największe targi praktyk i pracy?

Jesienny sezon targowy jest zawsze krótszy i mniej emocjonujący niż wiosenny, ale tegoroczna edycja jest zapowiedzią marca 2015 r. i wojny o targowy rynek (o której możecie przeczytać tutaj). Na przełomie października i listopada odbyły się dwie duże imprezy organizowane przez Absolvent.pl. Cieszę się, że mogłam być na obu, porównać je z innymi krakowskimi targami i z poprzednią (marcową) edycją Absolvent.pl na Stadionie. Chętnie podzielę się z Wami moją subiektywną opinią.

 

Czytaj dalej

Przyszło nam żyć w ciekawych targowych czasach

Kiedy jakiś czas temu pisałem o targowej wojnie o Kraków, wspomniałem, że na Krakowie pewnie się nie skończy… Od mojego wpisu minął zaledwie nieco ponad miesiąc, a już okazało się, że tak rzeczywiście będzie. Wiosenne karty odkryli nie tylko organizatorzy Career Expo (CE), ale również Talent Days (TD). I co nas czeka na wiosnę?

Najważniejsza wiadomość dla wystawców jest taka, że Dni Kariery (DK) przestają mieć (w końcu) monopol na korzystanie z efektu skali. Fakt, w dalszym ciągu to targi odbywające się w największej liczbie lokalizacji (na wiosnę w 9 miastach); niemniej liczba 7 wydarzeń CE i 5 TD sprawia, że w tym aspekcie można je zacząć stawiać w jednym rzędzie z imprezami organizowanych przez AIESEC.

Czytaj dalej

Na pewno się różnicie. Pokaż to!

Ci z was, którzy kiedykolwiek spotkali się z nami, żeby rozmawiać o strategii (niezależnie od tego, czy dyskutowaliśmy o potencjalnym projekcie, czy miało to miejsce na szkoleniu lub konferencji), wiedzą że dużo uwagi poświęcamy odróżnianiu się od innych firm i poszukiwaniu własnej tożsamości – pokazywaniu unikalnych cech, których w swojej komunikacji nie wykorzystują konkurenci. Warto ich szukać na wszystkich poziomach marki pracodawcy. Im skuteczniej to zrobimy, tym łatwiej będzie nam rozmawiać z kandydatami, i odpowiadać na pytanie „no, dobra, ale dlaczego właściwie wy, a nie firma X?”.
Czytaj dalej

Targowa bitwa o Kraków (a może i o cały kraj?)

Rynek targów pracy przez wiele ostatnich lat był wzorem stabilności. Lokalne lub nawet uczelniane (nierzadko bardzo silne) brandy + ogólnopolskie Dni Kariery (DK), w których – nie oszukujmy się – przez lata niemal nic się nie zmieniało. Na rynku zamieszało dopiero pojawienie się Career Expo (CE), które udowodniło, że targi pracy można zrobić inaczej (i lepiej). Poprzeczka poszła w górę we Wrocławiu, a nieco później również w Warszawie za sprawą targów Talent Days Absolventa. Tyle że lokalny charakter tych inicjatyw nie pozwalałał ich stawiać w jednym rzędzie z organizowanymi ogólnopolsko DK-ami.

Czytaj dalej

Employer Branding Senior Executive/Manager poszukiwany/a

Jeśli kręci Cię employer branding, jest wielka szansa, że znasz przynajmniej kilka kampanii, za którymi staliśmy. Jako agencja EB pracujemy z klientami nad ich markami pracodawcy i… bardzo to lubimy. Klienci również i dlatego bardzo szybko się rozwijamy… Dalszej części się domyślasz – szukamy!
Więcej informacji nt. oferty i tego, kogo szukamy, znajdziesz na naszej stronie.

Na zgłoszenia czekamy do 27 lipca.

Czytaj dalej

O strategii Mondelēz International od kuchni

O nagrodach, jakie dostaliśmy wraz z Mondelēz International za strategię na czas rebrandingu ze szczególnym uwzględnieniem projektu „Przetrwaj sesję!”, pisaliśmy już wcześniej. W odpowiedzi na te wpisy kilka razy słyszeliśmy „opowiedzcie o tym, jak powstawała!”. U nas mówisz=masz. Z wpisem na blogu czekamy na to, aż ukaże się kilka artykułów w mediach (już niedługo! damy Wam znać :)), żeby nie popsuć frajdy czytelnikom, no i materiału dziennikarzom, z którymi o tym rozmawialiśmy. Mamy za to fantastyczną wiadomość: we wrześniu będzie można o niej posłuchać na żywo i jeszcze zadać pytania nie tylko nam, ale i przedstawicielce firmy.
Czytaj dalej

Mamy i EB Stars :)

Tak niedawno cieszyliśmy się ze zdobycia EB Excellence Awards, a tu – ledwie parę dni później – mamy kolejne powody do radości. Wspólnie z naszymi klientami zgarnęliśmy też Employer Branding Stars!
Czytaj dalej

O tym, jak GoldenLine rozmontowuje system :)

Jeśli śledziliście wczoraj naszą relację na żywo z konferencji Employer Branding Management Summit, wiecie już, że prelegenci z GoldenLine (Pakita Łowczyńska i Lucek Samulowski) zamietli pozostałych występujących. Do tego stopnia, że obiecaliśmy już wczoraj specjalną relację z ich prezentacji właśnie tutaj. Oto i ona.
Czytaj dalej

Employer Branding Excellence Awards 2014 rozdane!

Dosłownie przed chwilą w czasie Employer Branding Management Summit (parę refleksji na gorąco znajdziecie na naszym FP) rozdano tegoroczne Employer Branding Excellence Awards. Cztery główne nagrody zgarnęły firmy Mondelez Polska, UBS, Grupa PZU i PKO BP.

Czytaj dalej

Skuteczny PR rekrutacyjny

Był zimny marcowy poranek. To wtedy dostałem pierwszą informację prasową od pewnej firmy, nazwijmy ją X. Pierwsza myśl? Nie wiem, czy jestem najlepszym odbiorcą, ale fajnie, że ktoś w końcu pomyślał u nich o PR rekrutacyjnym. Nie minęło kilka dni, a w mojej skrzynce wylądowała kolejna wiadomość. „Trochę szybko” – pomyślałem. Trzecia i czwarta przyszły niedługo później. Moje pozytywne zainteresowanie zmieniło się we frustrację. Dlaczego miałoby mnie obchodzić, że firma X jedzie na targi i wiesza plakat na uczelni??? Jakie to szczęście, że nie każda firma w Polsce przesyła mi takie „breaking newsy”; moja skrzynka nie dałaby rady tego unieść! Piątego maila już nawet nie otworzyłem, od razu wylądował w koszu. Szósta „łamiąca wiadomość” w trakcie 1,5 miesiąca przelała czarę goryczy… Postanowiłem więc z tym skończyć!

Czytaj dalej