

Od kilku lat obserwujemy wzmożoną aktywność employerbrandingową wielu firm z branży handlowej. Wynika to z wyzwań, przed którymi stanęli pracodawcy z branży, gdy przyciągnięcie i utrzymanie pracowników stało się trudne jak nigdy wcześniej. Postanowiliśmy więc przyjrzeć się tej niezwykle ciekawej branży od strony pracowników i poznać ich perspektywę.
- Jaka była główna motywacja do podjęcia pracy w handlu?
- Czy branża handlowa jest tą, w której pracownicy chcą kontynuować swoją karierę zawodową?
- Co jest ważne przy poszukiwaniu pracy?
- Jakie są silne i słabe strony pracy w handlu?
- Jak postrzegane są przez pracowników konkretne segmenty handlu?
- I wreszcie – jakie są atrakcyjne miejsca pracy w branży handlowej?
To tylko część pytań, które zadaliśmy 500 respondentom pracującym (lub mającym doświadczenie) w branży handlowej. Uzyskane odpowiedzi nie są z pewnością tym, co pracodawcy z branży retail chcieliby usłyszeć. Dlaczego? Trudno być optymistą, gdy połowa osób trafiających do branży, trafia do niej tylko dlatego, że „pilnie szukali pracy”, a wśród tych już zrekrutowanych, blisko 50% widzi swoją przyszłość… poza handlem. To niewątpliwie pokazuje skalę wyzwania, przed którym stoi branża. Zwłaszcza że, mimo trwającej pandemii, potrzeby rekrutacyjne (zwłaszcza firm z sektora spożywczego) nie tylko nie maleją, ale w wielu przypadkach wręcz rosną!
Kluczem do sukcesu na tak wymagającym rynku jest dokładne zrozumienie perspektywy kandydata i pracownika, ich obaw i motywacji. W tym pomoże Wam nasz raport, gdzie na ponad 20 stronach można znaleźć:
- pełne wyniki badania, w którym zadaliśmy 16 merytorycznych pytań,
- liczne wykresy i przekroje dla różnych grup demograficznych (płeć, wiek, stanowisko),
- komentarze ekspertów z takich firm jak Kaufland, Pepco i MJCC,
- mini-ranking pracodawców branży handlowej.
Zapraszam do pobrania raportu i lektury!