Capgemini

"Poczuj miętę"

Wyzwanie

Dla wielu kandydatów mało atrakcyjna branża outsourcingu i klient planujący ogromny wzrost zatrudnienia (700 nowych miejsc pracy – głównie juniorskich dla kandydatów ze znajomością języków obcych) – to JUŻ brzmi jak wyzwanie. Dodajmy do tego wizerunek marki jako dobrej tylko na start i niewielkie zaangażowanie pracowników w działania employee advocacy, żeby mieć gotowy przepis na wymagający projekt.

Rozwiązanie

Kampania „Poczuj miętę” była oparta na innowacyjnych w polskim employer brandingu działaniach z obszaru marketingu zmysłów. Wykorzystaliśmy w niej rozmaite narzędzia, dzięki którym różnymi zmysłami (węch, smak, wzrok) kandydaci i pracownicy mogli poczuć miętę do firmy. Znalazły się wśród nich m.in. pachnące nośniki outdoorowe, wydarzenia na uczelniach, akcje wewnętrzne i konkursy dla pracowników czy niestandardowe wysyłki (zawierające krzaczki mięty) do organizacji studenckich.

Efekt

Dzięki kampanii odświeżyliśmy wizerunek firmy i wyróżniliśmy ją na rynku pracy. Capgemini poprawiło pozycję w rankingach pracodawców, zwiększyło liczbę obserwatorów w mediach społecznościowych i ruch na www, ale przede wszystkim – pozyskało niezbędne aplikacje. Kampania była wielokrotnie nagradzana – m.in. w konkursach ABSL Diamonds, Employer Branding Excellence Awards, Złote Spinacze, a także jako pierwsza polska kampania została nominowana w międzynarodowym konkursie Recruitment Marketing Awards.