FM Logistic

Otwarcie platformy w Głogowie

Wyzwanie

FM Logistic otwierał nową platformę w Głogowie (Dolny Śląsk), co wiązało się ogromną presja czasu, ponieważ każde opóźnienie to straty finansowe i niezadowolenie klienta. Mieliśmy więc tylko trzy (!) miesiące na rekrutację kilkuset pracowników, a nie było to nasze jedyne wyzwanie. Dopiero wchodziliśmy na lokalny rynek, więc byliśmy zupełnie nieznaną tam firmą, a zadania nie ułatwiała też duża konkurencja rekrutacyjna (Zagłębie Miedziowe, 350 podobnych ofert pracy na rynku, często z wyższą stawką), czy stereotypy nt. branży (ciężka praca, tylko dla mężczyzn).

Rozwiązanie

Skupiliśmy się na segmentach, gdzie szansa na efektywność była największa. Postawiliśmy na komunikat podkreślający stabilność i trafnie odpowiedzieliśmy na obawy kandydatów (czy to pewna i stabilna praca, czy jest ciężka fizycznie, czy mogą ją wykonywać kobiety). Rozszerzyliśmy grupę docelową o panie, wytypowaliśmy tereny, gdzie byliśmy konkurencyjni i przygotowaliśmy różne wersje językowe. Słowami pracowników innych platform, którzy zwiększali wiarygodność marki, obaliliśmy stereotypy w kanałach bliskich kandydatom – lokalnej prasie, radiu, billboardach czy targetowanych kampaniach online.

Efekt

Platforma była gotowa do startu w terminie! Skutecznie pozyskaliśmy najtrudniejszą grupę zawodową (wg badania ManpowerGroup “Niedobór talentów” z 2021 r.). Stale monitorowaliśmy wyniki i optymalizowaliśmy kampanię, co sprawiło, że w zaledwie trzech miesiącach na konkurencyjnym rynku pracy udało się zapełnić wszystkie wakaty. Pozyskaliśmy łącznie ponad tysiąc aplikacji, zachowując niski koszt pozyskania jednego zgłoszenia. Warto też podkreślić, że aż ponad 50% stanowisk objęły kobiety!