Kaufland Polska

"Kauflandowicz"

Wyzwanie

Praca w magazynie nie należy do łatwych – tak sądzi większość ludzi i w dużej mierze jest to prawda. Nie jest wybitnie rozwojowa – to też często jest prawda, ale my te dwie „prawdy” postanowiliśmy obalić – NASZĄ prawdą! Bez malowania trawy na zielono, oszukiwania, tworzenia sztucznych kreacji. Tylko szczery i prosty przekaz – od prawdziwych pracowników. Nośnik, który wykorzystaliśmy, nie był typowy i… w przypadku innych realizacji – często nietrafiony. Bo co można sobie pomyśleć, kiedy słyszy się zdanie: „zróbmy piosenkę o pracy u nas”? Nieudane lipduby, które stają się pożywką dla autorów internetowych memów…

Rozwiązanie

Wraz z naszym klientem mieliśmy świadomość, że do potencjalnych pracowników trafić może inny pracownik. Nie ingerowaliśmy w treść ani wykonanie piosenki, a nośnik był jeden – teledysk na YouTubie. Autorem tekstu i wykonawcą – Tomek, pracownik magazynu. Pozostali aktorzy? Również pracownicy magazynu, a w finałowej scenie – szef całego zamieszania, czyli dyrektor Centrum Dystrybucyjnego. Całość zrealizowaliśmy w prawdziwej przestrzeni magazynowej, przy minimalnym nakładzie finansowym. Nie mieliśmy także żadnego budżetu na promocję – mimo tego na YT udało nam się uzyskać ponad 30 tysięcy wyświetleń, kilka tysięcy reakcji w SM i dziesiątki komentarzy.

Efekt

Bo ten teledysk po prostu… Działa. Przypadł do gustu zarówno obecnym pracownikom, potencjalnym, jak i… zwykłym odbiorcom. 100 % komentarzy pod zamieszczonym filmem jest pozytywnych, mówiących wprost: „spodziewałem się klapy, a jest super!”. Należy docenić pracowników – to ich oddolna inicjatywa, a tekst powstał z potrzeby serca – mówienia o tym, jak jest i zachęcenia innych do pracy i rozwoju w Kauflandzie.