Nationale-Nederlanden

O pracy mówimy wprost

Wyzwanie

Sieć sprzedaży stanowi podstawę realizacji celów biznesowych dla naszego klienta Nationale-Nederlanden. Rekrutacja kandydatów w tym obszarze, z wielu powodów, okazała się sporym wyzwaniem. Pracę nad kampanią rozpoczęliśmy w okresie pandemii, kiedy poczucie stabilizacji stanowiło główny walor dla kandydatów… Tymczasem NN miało do zaoferowania jedynie umowę B2B. Branża ubezpieczeniowa była jednym z najaktywniejszych sektorów na rynku– liczba ofert pracy była wyższa niż przed COVID-19. A do tego wszystkiego zawód doradcy ubezpieczeniowego „cieszył się” niepochlebnym wizerunkiem, który wymagał odczarowania…

Rozwiązanie

Przeanalizowaliśmy dane, stworzyliśmy persony i przygotowaliśmy dwa odmienne komunikaty. Młodym kandydatom, niemającym doświadczenia w branży ubezpieczeniowej, w lekki sposób opowiadaliśmy o faktach dotyczących pracy jako doradca. Dla doświadczonych kandydatów przygotowaliśmy komunikat oparty o język korzyści i bezpośrednio komunikowaliśmy przewagi konkurencyjne NN. W całej kampanii na szeroką skalę zastosowaliśmy content marketing. Dobraliśmy zróżnicowane kanały, które pozwoliły nam na szerokie dotarcie do odbiorców. Najbardziej nieszablonowym działaniem, które podjęliśmy, był udział w jednym z odcinków „7 metrów pod ziemią”. W rozmowie z influencerem Rafałem Gęburą, jeden z doradców, szczerze opowiedział o blaskach i cieniach pracy w swoim zawodzie.

Efekt

W ciągu zaledwie kilku m-cy NN zatrudniło kilkuset nowych doradców. Oznacza to, że znacząco podnieśliśmy stopień realizacji celów rekrutacyjnych. Jednym z założeń kampanii była także edukacja rynku o tym, jak wygląda praca doradcy ubezpieczeniowego. Dzięki dużym zasięgom kampanii (kilka milionów odsłon), udało nam się obalić mity związane z pracą doradcy wśród wielu odbiorców. Podczas spotkań rekrutacyjnych bardzo wielu kandydatów wskazywało nasza kampanię, jako źródło wiedzy o tym, jak wygląda praca doradcy i bezpośrednią zachętę do aplikowania.