Pepco

"Pepcooltore"

Wyzwanie

Dynamiczny rozwój – to określenie idealnie pasuje do Pepco, które z niedużej, lokalnej sieci stało się globalnym graczem na zróżnicowanych rynkach: od Bałtyków, przez Niemcy, po Hiszpanię. Firma działała w oparciu o wartości, jednak wraz z rozwojem organizacji przestały one odpowiednio angażować zespół. Naszym zadaniem było sprawić, że wartości dogonią rzeczywistość i na nowo rozpalą kulturę. Chcieliśmy, by Pepcoolturę nie tylko poznał, ale także poczuł i współtworzył każdy, już od pierwszego dnia pracy.

Rozwiązanie

Co jest najważniejsze dla pracowników? Ustalili to sami pracownicy na warsztatach, podczas których pracownicy ustalili nowe brzmienie wartości i dobrali odpowiadające wartościom zachowania. Zaprojektowaliśmy identyfikację graficzną… i przeszedł czas na WDROŻENIE! Chcąc przebić się przez szum informacyjny, podeszliśmy do tematu w innowacyjny sposób. Powołaliśmy i przeszkoliliśmy grupę Pepcoolture Influencerów. To 45 reprezentantów krajów, które stały się twarzami projektu i odpowiadały za komunikację wartości. Wspomagające materiały promocyjne i edukacyjne w 17 językach trafiły do biur, centrów dystrybucyjnych i ponad 2700 sklepów, a profile na LinkedInie zapełniły się setkami postów – Employee Advocacy górą!

Efekt

Zakładany efekt? O wdrożonych nowych wartościach pracownicy Pepco nie tylko będą mówić, ale według nich będą postępować. Według badań wewnętrznych identyfikacja pracowników z poszczególnymi wartościami znacząco wzrosła. W działania związane ze zmianą kulturową zaangażowało się wiele osób z całej organizacji, a w konkursach związanych z wartościami otrzymaliśmy kilkaset zgłoszeń grupowych! Dodatkowym Influencerem został nawet… pies Budha, którego zdjęcia z przygotowanymi przez nas materiałami promującymi wartości przynoszą naszej komunikacji ogromny zasięg w mediach społecznościowych.