Page 10 - MEB13
P. 10

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

                                                                                                             To obopólna korzyść, bo dzięki
                                                                                                             temu budujemy silną wewnętrz-
                                                                                                             ną kadrę zarządzającą. Ludzie
                                                                                                             przychodzą do nas, bo potrzebu-
                                                                                                             ją pracy, a  zostają, bo chcą.

między innymi wspomniany przeze mnie Employer        Bardzo dużo robicie wewnątrz organizacji,               poza firmą, stwarzamy im możliwości przemieszcza-
Branding Committee. Zakresy działalności poszcze-    podczas gdy wiele firm skupia się na zewnętrz-          nia się wewnątrz niej. Co ważne, dajemy pracow-
gólnych komitetów często się przenikają. Przykłado-  nych działaniach EB. Z czego wynika ta decyzja?         nikowi możliwości rozwoju i  potrzebne narzędzia,
wo, w ramach Working Parents Club, uczymy nasze      Myślę, że employer branding działa jak system naczyń    ale decyzja o skorzystaniu z nich pozostaje po jego
dzieci angażować się w działania charytatywne or-    połączonych. Żeby móc wiarygodnie komunikować           stronie. Z kolei nacisk na rozwój daje młodym szanse
ganizowane przy wsparciu Corporate Citizenship       swoją markę pracodawcy na zewnątrz, trzeba naj-         awansu. To obopólna korzyść, bo dzięki temu budu-
Comitee – to na przecięciu działalności tych dwóch   pierw się upewnić, że wynika ona z wnętrza, jest au-    jemy silną wewnętrzną kadrę zarządzającą. Ludzie
inicjatyw powstała np. akcja Kids for Kids, podczas  tentyczna. 80% nowych pracowników State Street          przychodzą do nas, bo potrzebują pracy, a zostają, bo
której zbieramy zabawki i inne materiały potrzebne   mówi, że firmę zarekomendował im ktoś, kto tu           chcą. Dopiero mając pewność, że tak jest, wychodzi-
dzieciom z domów dziecka.                            pracuje. To jest najlepsza promocja wizerunku, jaką     my z komunikatem na zewnątrz. Dzięki temu możemy
Mamy komitet kulturalny, którego działalność skupia  możemy sobie wyobrazić!                                 też pozyskiwać coraz więcej profesjonalistów.
się na kulturze i  sztuce i  oferowaniu szerokiego   Ponieważ dodatkowo przyciągamy osoby młode,
wachlarza aktywności obejmującego choćby degu-       które mają tendencje do nieprzywiązywania się do        No właśnie, zaczynaliście z wizerunkiem „firmy
stacje sushi czy win, co poszerza wiedzę ogólną.     miejsc pracy (według badań millenialsi już po siedmiu   na start”, bo sporo rekrutujecie na uczelniach.
Poza tym działa również Music Club zrzeszają-        miesiącach w firmie uważają, że są lojalni wobec pra-   Jak udało się wam wyrobić markę firmy, w której
cy instrumentalistów i  wokalistów organizujących    codawcy, a z reguły po 1,5 roku zaczynają szukać        warto zostać na dłużej?
wspólne jam sessions. Prężnie działa komitet spor-   nowych wyzwań), to żeby ich zatrzymać, musimy           Zacznijmy od pytania, dlaczego zatrudnialiśmy
towy; jego aktywność przyniosła nam m.in. trzy       im zapewnić naprawdę przyjazne środowisko pracy         głównie studentów. Byliśmy w  zasadzie pierwszą
tytuły mistrzowskie w  siatkarskiej Business Lidze.  i możliwości rozwoju. Mierzymy się z ich wymagania-     firmą w  Krakowie specjalizującą się w  bankowości
To nasza odpowiedź na trend związany z byciem fit.   mi i je szanujemy. Żeby nie szukali opcji zatrudnienia  inwestycyjnej, więc w 2007 roku na lokalnym rynku
                                                                                                             nie było ludzi z doświadczeniem w tej branży. Na do-
                                                                                                             świadczonych pracowników mogliśmy liczyć wyłącz-
                                                                                                             nie poza granicami kraju, w innych lokalizacjach State
                                                                                                             Street lub u naszej bezpośredniej konkurencji.
                                                                                                             Dlatego przyjęliśmy strategię budowania marki firmy
                                                                                                             bardzo mocno stawiającej na rozwój. Oferujemy
                                                                                                             m.in. trzymiesięczny program wdrożeniowy, którego

                                                                 10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15