Page 11 - MEB13
P. 11

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

celem jest nauczenie nowych pracowników wszyst-         – od pracownika do menedżera oraz od menedżera
kich procedur i systemów, którymi się posługujemy       do pracownika. We wszystkich lokalizacjach regular-
w State Street. Oczekiwanym wkładem kandydatów          nie organizujemy drzwi otwarte naszych liderów ze-
sa zdolności analityczne, motywacja, chęć do pracy      społów i menedżerów. Nie trzeba się na nie zapisy-
i rozwoju w sektorze finansowym, otwartość, umie-       wać, można po prostu przyjść i zgłosić swoje uwagi
jętności technicznych możemy ich nauczyć. Ta stra-      oraz pomysły – to jest zawsze mile widziane.
tegia świetnie się sprawdziła na początku działalno-    Raz na dwa lata przeprowadzamy Employee Enga-
ści State Street w Polsce. Zaczęliśmy z 72 osobami.     gement Survey. W  tej ankiecie sprawdzamy opinie
49 spośród nich nadal z nami pracuje, w tym mo-         na temat elementów naszej kultury organizacyjnej,
mencie piastując stanowiska menedżerskie i zarzą-       poruszamy kwestie ważne z  punktu widzenia pra-
dzając departamentami liczącymi nawet po 200–300        cowników. Na podstawie jej wyników organizujemy
osób. To stało się z czasem argumentem najlepiej po-    grupy fokusowe, do których zapraszamy wszystkich
kazującym, że jesteśmy w stanie zaoferować także        uczestników ankiety. Sesje są prowadzone przez
możliwość długotrwałego rozwoju. Jeśli już mówimy       tzw. sponsorów, czyli menedżerów na poziomie dy-
o przyciąganiu specjalistów, warto też podkreślić róż-  rektorów zarządzających. W grupach dyskutowane
norodność ról i funkcji biznesowych, które oferuje-     są różne pomysły, a wnioski z dyskusji przedstawia-
my oraz dynamikę zmian w tym obszarze. Również          my następnie najwyższej kadrze menedżerskiej, która
rodzaj zadań, którymi się zajmujemy jest coraz bar-     decyduje, jakie inicjatywy wprowadzamy, żeby od-
dziej kompleksowy, co przyciąga, bardziej doświad-      powiedzieć na potrzeby pracowników. Już podczas
czonych pracowników. Takie opinie otrzymujemy           badania na bieżąco informujemy pracowników o po-
zresztą także, zbierając informacje zwrotne od osób     stępie prac, a  później włączamy ich we wdrażanie
pracujących w firmie.                                   wypracowanych rozwiązań.

W jaki sposób to robicie?                               Skoro jesteśmy przy menedżerach – zatrudnia-          fot.: arch. AmRest
Tak naprawdę wszystkimi możliwymi kanałami.             jąc młodych ludzi, musicie też zadbać o kształ-
Ważne są kwartalne spotkania z  zarządem, przed         cenie liderów. Jak to robicie?
którymi zawsze wysyłamy ankietę, żeby pracownicy        Kładziemy nacisk zarówno na rozwój kompetencji
mogli wcześniej przesłać swoje pytania, ale w trakcie   technicznych, jak i kompetencji miękkich od podjęcia
spotkań można je również zadać na żywo. Dodatko-        zatrudnienia w  firmie. Wspieramy rozwój zdolności
wo po spotkaniach jest możliwość przesłania pytań,      menedżerskich, jeszcze zanim pracownicy obejmą
na które też odpowiadamy jako HR i  komunikacja.        swoje role, żeby lepiej ich do tego przygotować.
Oczywiście nie trzeba czekać przez cały kwartał;        Gdy zostają menedżerami, dostają dostęp do szkoleń,
inna możliwość to spotkanie twarzą w twarz mene-        mentoringu oraz ustrukturyzowanych programów
dżerem. Feedback zawsze działa u nas w obie strony      przeznaczonych dla menedżerów. Takim progra-

                                                        11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16