Page 13 - MEB13
P. 13
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
Czy otwierając nowe biuro, zaproponowaliście londyńskim czy bostońskim jest zupełnie inna, ła- uczestników, którzy w nagrodę otrzymują ofertę płat-
krakowskim pracownikom możliwość relokacji? twiejsza, bo w tych miastach finansiści na co dzień nego stażu. Statystyki mówią, że około 70% stażystów
Proaktywnie zachęcaliśmy i nadal zachęcamy pra- stykają się z operacjami giełdowymi. W Polsce nie otrzymuje ofertę zatrudnienia i zostaje u nas w pełnym
cowników z Krakowa do relokacji. Jest to kluczowe mamy takiego komfortu. W Krakowie konkurujemy lub niepełnym wymiarze godzin, często decydując
dla firmy, żeby w nowej lokalizacji mieć doświad- z ogromną liczbą firm w sektorze zaawansowanych się na zmianę miejsca czy programu studiów (ze sta-
czonych pracowników i ekspertów, którzy swoją usług biznesowych, z kolei na rynku trójmiejskim cjonarnych na niestacjonarne). Prowadzimy też typowo
wiedzą oraz umiejętnościami mogą się dzielić mamy na razie większy komfort w tej materii, więc wizerunkowe akcje, na przykład sponsorując juwena-
z nowymi pracownikami. Sporo, bo aż 50 osób łatwiej jest się nam wyróżnić, ale jednocześnie lia albo organizując spotkania przy kawie, podczas
spośród załogi gdańskiego oddziału to pracowni- nasza marka jest słabsza. Próbujemy więc konkuro- których w nieformalnej atmosferze rozmawiamy o State
cy, którzy podjęli decyzję o relokacji. Ale pozyskali- wać o pracowników, korzystając z mniej standardo- Street i pozwalamy zasmakować atmosfery, która u nas
śmy też kandydatow spoza Polski. Gdański oddział wych kanałów dotarcia. Rynek pracy w Polsce jest panuje.
działa jak magnes z kilku względów. Przede wszyst- coraz bardziej wymagający w związku z narastającą
kim samo miasto jest atrakcyjną lokalizacją, a nasz walką o talenty. Część z nich to kandydaci pasywni, To działania skierowane do studentów, a co
nowy budynek otrzymał tytuł Biurowca Roku. do których musimy docierać samodzielnie i skutecz- robicie dla profesjonalistów?
Ciekawymi rozwiązaniami są choćby beach room nie dywersyfikować działania, żeby trafiać do tych, No tak, dla studenta liczy się coś innego niż pracow-
i play room, w których pracownicy mogą odre- na których nam najbardziej zależy. niczy program oszczędnościowy, który z kolei jest
agować i się zrelaksować. Trenujemy różne sporty, naszą bronią w walce o osoby z doświadczeniem.
mamy reprezentację siatkówki plażowej, proponu- Jak to robicie, z jakich narzędzi korzystacie?
jemy też windsurfing. Zespół State Street włączył Jeśli chodzi o studentów, mamy osoby zajmujące się
się również w European Cycling Challenge. Od siód- relacjami z uczelniami. To stanowisko dość rzadkie
mego piętra wzwyż z naszego biura widać morze. w Polsce. Te osoby są naszymi łącznikami z instytu-
cjami edukacyjnymi. Chcemy, by studenci możliwie
A z Krakowa – przy dobrej pogodzie – góry. To wcześnie decydowali, czy specyfika pracy w środo-
stąd pomysł na kampanię „Praca z widokiem”? wisku korporacyjnym im odpowiada. Jeżeli ich od-
Tak. To kampania, która pomaga nam się zmie- powiedź brzmi „tak”, chcemy dostarczyć im wiedzę,
rzyć z wyzwaniem budowania silnej marki praco- której nie nabędą podczas studiów. Organizujemy
dawcy. To sztuka stworzyć markę, która będzie wiele szkoleń – od miękkich, np. z wystąpień pu-
rozpoznawalna i nie będzie wymagała dopowie- blicznych, przez zarządzanie czasem czy projektami,
dzenia, co stoi za nią. Nad tym właśnie pracujemy aż po techniczne, np. z Excela. Naszym sztanda-
w ostatnich latach. O wiele łatwiej jest konkurować rowym programem jest Akademia State Street, do
o kandydatów markom konsumenckim, co widać której wybieramy co roku 30 najlepszych studentów na
choćby na przykładzie Coca-Coli czy Google’a. Te partnerskich uczelniach, oferując im komplekso-
firmy niosą silne skojarzenia dzięki realnym produk- wy zestaw szkoleń biznesowych. Na jej zakończenie,
tom. Z tego względu sytuacja State Street na rynku na podstawie wyników testów, wybieramy trójkę
13