Page 13 - MEB13
P. 13

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

Czy otwierając nowe biuro, zaproponowaliście            londyńskim czy bostońskim jest zupełnie inna, ła-     uczestników, którzy w nagrodę otrzymują ofertę płat-
krakowskim pracownikom możliwość relokacji?             twiejsza, bo w tych miastach finansiści na co dzień   nego stażu. Statystyki mówią, że około 70% stażystów
Proaktywnie zachęcaliśmy i nadal zachęcamy pra-         stykają się z operacjami giełdowymi. W Polsce nie     otrzymuje ofertę zatrudnienia i zostaje u nas w pełnym
cowników z Krakowa do relokacji. Jest to kluczowe       mamy takiego komfortu. W Krakowie konkurujemy         lub niepełnym wymiarze godzin, często decydując
dla firmy, żeby w nowej lokalizacji mieć doświad-       z ogromną liczbą firm w sektorze zaawansowanych       się na zmianę miejsca czy programu studiów (ze sta-
czonych pracowników i  ekspertów, którzy swoją          usług biznesowych, z  kolei na rynku trójmiejskim     cjonarnych na niestacjonarne). Prowadzimy też typowo
wiedzą oraz umiejętnościami mogą się dzielić            mamy na razie większy komfort w tej materii, więc     wizerunkowe akcje, na przykład sponsorując juwena-
z  nowymi pracownikami. Sporo, bo aż 50 osób            łatwiej jest się nam wyróżnić, ale jednocześnie       lia albo organizując spotkania przy kawie, podczas
spośród załogi gdańskiego oddziału to pracowni-         nasza marka jest słabsza. Próbujemy więc konkuro-     których w nieformalnej atmosferze rozmawiamy o State
cy, którzy podjęli decyzję o relokacji. Ale pozyskali-  wać o pracowników, korzystając z mniej standardo-     Street i pozwalamy zasmakować atmosfery, która u nas
śmy też kandydatow spoza Polski. Gdański oddział        wych kanałów dotarcia. Rynek pracy w Polsce jest      panuje.
działa jak magnes z kilku względów. Przede wszyst-      coraz bardziej wymagający w związku z narastającą
kim samo miasto jest atrakcyjną lokalizacją, a nasz     walką o talenty. Część z nich to kandydaci pasywni,   To działania skierowane do studentów, a  co
nowy budynek otrzymał tytuł Biurowca Roku.              do których musimy docierać samodzielnie i skutecz-    robicie dla profesjonalistów?
Ciekawymi rozwiązaniami są choćby beach room            nie dywersyfikować działania, żeby trafiać do tych,   No tak, dla studenta liczy się coś innego niż pracow-
i  play room, w  których pracownicy mogą odre-          na których nam najbardziej zależy.                    niczy program oszczędnościowy, który z  kolei jest
agować i się zrelaksować. Trenujemy różne sporty,                                                             naszą bronią w  walce o  osoby z  doświadczeniem.
mamy reprezentację siatkówki plażowej, proponu-         Jak to robicie, z jakich narzędzi korzystacie?
jemy też windsurfing. Zespół State Street włączył       Jeśli chodzi o studentów, mamy osoby zajmujące się
się również w European Cycling Challenge. Od siód-      relacjami z  uczelniami. To stanowisko dość rzadkie
mego piętra wzwyż z naszego biura widać morze.          w Polsce. Te osoby są naszymi łącznikami z instytu-
                                                        cjami edukacyjnymi. Chcemy, by studenci możliwie
A z Krakowa – przy dobrej pogodzie – góry. To           wcześnie decydowali, czy specyfika pracy w środo-
stąd pomysł na kampanię „Praca z widokiem”?             wisku korporacyjnym im odpowiada. Jeżeli ich od-
Tak. To kampania, która pomaga nam się zmie-            powiedź brzmi „tak”, chcemy dostarczyć im wiedzę,
rzyć z  wyzwaniem budowania silnej marki praco-         której nie nabędą podczas studiów. Organizujemy
dawcy. To sztuka stworzyć markę, która będzie           wiele szkoleń – od miękkich, np. z  wystąpień pu-
rozpoznawalna i  nie będzie wymagała dopowie-           blicznych, przez zarządzanie czasem czy projektami,
dzenia, co stoi za nią. Nad tym właśnie pracujemy       aż po techniczne, np. z  Excela. Naszym sztanda-
w ostatnich latach. O wiele łatwiej jest konkurować     rowym programem jest Akademia State Street, do
o  kandydatów markom konsumenckim, co widać             której wybieramy co roku 30 najlepszych studentów na
choćby na przykładzie Coca-Coli czy Google’a. Te        partnerskich uczelniach, oferując im komplekso-
firmy niosą silne skojarzenia dzięki realnym produk-    wy zestaw szkoleń biznesowych. Na jej zakończenie,
tom. Z tego względu sytuacja State Street na rynku      na podstawie  wyników testów, wybieramy trójkę

                                                        13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18