Page 14 - MEB13
P. 14

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

Ponieważ osoba z  doświadczeniem często ma ro-        kluczowa.Mamyświadomość,żekliencinasobserwu-            rezultaty, i na to powinniśmy zwracać uwagę, ocenia-
dzinę, sporo robimy właśnie w  tym obszarze –         ją i na tej podstawie podejmują decyzje inwestycyjne.   jąc i mierząc działania. Patrząc na działania w innych
wspomnę tu choćby działania w  ramach Working         Chcemy więc dać im pewność, że jesteśmy napraw-         krajach, myślę, że Polska bardzo mocno winduje
Parents Club czy też dofinansowanie przedszkola.      dę odpowiedzialnym partnerem. Musimy komuniko-          w górę poziom EB i my wszyscy się do tego przy-
Ze względu na doświadczenie różnicujemy też ofertę    wać bardzo spójnie, zwracając uwagę na globalny         czyniamy. Jesteśmy do przodu ze względu na spe-
szkoleniowo-rozwojową. Oferujemy osobną ścieżkę       wizerunek firmy. Słowem kluczem jest tu maksymal-       cyfikę rynku i dużą konkurencję w walce o talenty.
kariery: liderską dla menedżerów zespołów lub eks-    na dbałość o reputację marki. Przykładowo, wpro-
percką dla specjalistów technicznych. Zachęcamy       wadzenie inicjatywy Bring Your Friend To Work Day       Magdalena Mardosz
do rotacji pomiędzy działami, co przy różnorodności   ze względów bezpieczeństwa było dużym wyzwa-
działów i kompleksowości zadań w State Street po-     niem. Jednak przeszkody udało się przezwyciężyć         External Communications & Marketing, State
szerza warsztat ekspercki profesjonalisty, zwiększa-  przy dużym wsparciu ze strony dyrektora zarządza-       Street Bank Polska
jąc możliwości rozwoju i awansu.                      jącego i po wprowadzeniu odpowiednich zabezpie-
                                                      czeń, więc ostatecznie z powodzeniem ją realizujemy.    W State Street Bank Polska od stycznia 2013, gdzie odpowia-
Jak przy tej skali działań udaje się wam zapew-                                                               da za koordynację działań z zakresu komunikacji zewnętrznej:
nić spójność przekazu?                                Na koniec pytanie o branżę. Obserwujesz rynek           PR, mediów społecznościowych oraz kampanii marketingo-
Jako osoba odpowiedzialna za PR i  komunika-          i działania innych firm. Jakie masz wrażenia,           wych ukierunkowanych na budowanie świadomości marki oraz
cję zewnętrzną oraz lider komitetu EB wiem, że        jakie obserwujesz trendy?                               kształtowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy. Kreatyw-
musimy łączyć siły. Bardzo blisko współpracuje-       Na pewno zauważalny jest wzrost świadomości pra-        na, uparta, miłośniczka języka jako narzędzia komunikacji, za-
my w gronie osób odpowiedzialnych za komunika-        codawców w zakresie employer brandingu. Tym, co         fascynowana neurolingwistyką i słowotwórstwem.
cję zewnętrzną, wewnętrzną i  relacje z  uczelnia-    coraz bardziej dywersyfikuje firmy, jest kwestia pla-
mi. Dzięki połączeniu tych trzech funkcji oraz ich    nowania działań. Ciągle są tacy, którzy prowadzą
sprawnej koordynacji możemy skutecznie działać        pojedyncze akcje lub kampanie, są też firmy, które
na wszystkich etapach kontaktu z  potencjalnymi       mają opartą na badaniach, spisaną i wdrożoną strate-
i  obecnymi pracownikami. O  spójną komunikację       gię. Bezsprzecznie wygrywają tutaj te drugie. Innym
dbamy również w  procesie rekrutacji, dokładając      czynnikiem, który decyduje o odbiorze działań, jest
starań, żeby dostarczać kandydatom pozytywnych        budżet. Są fantastyczne, duże kampanie, które mają
doświadczeń. Mamy świadomość, że każdy etap           odpowiednie finansowanie, ale są też małe działa-
styczności z  marką pracodawcy musi być odpo-         nia, które również pozwalają osiągać dobre rezulta-
wiednio zabezpieczony.                                ty, choć stoją nieco w cieniu wielkich graczy. Wierzę,
                                                      że nie każda firma musi przeznaczać na promocję
A jednocześnie w branży finansowej działania          miejsc pracy ogromne pieniądze, lecz z drugiej strony
EB są zwykle obwarowane dość sztywnymi wy-            warto zdawać sobie sprawę z tego, że duże potrzeby
tycznymi korporacyjnymi…                              mogą generować spore koszty. Powinniśmy jednak
To prawda, jesteśmy firmą, dla której reputacja jest  więcej mówić o przełożeniu budżetu na otrzymane

                                                                 14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19