Page 9 - MEB13
P. 9

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

departamentach i  zespołach, wiemy, do kogo się
zwrócić z problemem, od kogo uzyskać informacje.
Komitety to także budowanie poczucia przynależno-
ści – dzięki pracy w komitetach czujemy się jeszcze
bardziej częścią firmy i co ważniejsze, możemy na nią
wpływać, bo to przecież oddolne inicjatywy pracow-
nicze. Poczucie wpływu, odpowiedzialności i spraw-
czości jest ważne. Komitety pracownicze świetnie
przyjęły się w  Krakowie – do tego stopnia, że po-
wstały nowe, bazujące na pomyśle zza oceanu, ale
niefunkcjonujące nigdzie poza Polską. Przykładem
jest komitet employerbrandingowy, który utworzyli-
śmy z inicjatywy pracowników chcących się włączyć
w takie działania.

Jak oceniasz funkcjonowanie Global Inclusion           cy uczą się zarządzania projektami, np. kiedy muszą  kładem może być pracownik, który, choć nie pełni
w Polsce?                                              jakieś wydarzenie, łącznie z komunikacją, promocją,  roli menedżerskiej, kieruje komitetem, dzięki czemu
Z  własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że          kontaktem z zewnętrznymi dostawcami, zorganizo-      nabywa umiejętności liderskich, które przydadzą mu
w pierwszych dniach pracy w State Street przeżywa      wać od podstaw. To są ciekawe, wszechstronnie roz-   się, kiedy zacznie zarządzać zespołem.
się zawodowo-kulturowy szok, nawet jeśli wcześniej     wijające doświadczenia. To, że w  pracy, poza wy-
pracowało się w  innej korporacji. Często rodzi        konywaniem swoich obowiązków, pracownicy dbają       Ile komitetów funkcjonuje w firmie?
się pytanie, dlaczego pracodawcy zależy na tym,        jeszcze o życie i działalność komitetów, zmusza ich  Głównych komitetów, wynikających z  globalnej
żeby w godzinach pracy zajmować się czymś z nią        do systematyczności i uczy lepiej zarządzać czasem,  struktury firmy, mamy siedem. Oprócz tego prowa-
niezwiązanym, co w dodatku jest finansowane przez      a to wszystko wpływa na podniesienie ich umiejęt-    dzimy także kilka inicjatyw lokalnych, funkcjonują-
firmę. Dopiero kiedy poznałam założenia programu,      ności, z czego z kolei korzysta firma. Dobrym przy-  cych tylko w  Polsce, wśród nich można wymienić
zauważyłam ogromną wartość w tym, co robimy.

Sama jesteś zaangażowana w  organizację
i prowadzenie komitetów. Co należy do obowiąz-
ków osób, które uczestniczą w inicjatywie?
To zależy od stopnia zaangażowania. Do obowiązków
szefa komitetu należy zaplanowanie całorocznych
działań, organizacja wydarzeń, zarządzanie budże-
tem, prowadzenie spotkań komitetu itd. Pracowni-

                                                       9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14