Page 10 - MEB13
P. 10
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
To obopólna korzyść, bo dzięki
temu budujemy silną wewnętrz-
ną kadrę zarządzającą. Ludzie
przychodzą do nas, bo potrzebu-
ją pracy, a zostają, bo chcą.
między innymi wspomniany przeze mnie Employer Bardzo dużo robicie wewnątrz organizacji, poza firmą, stwarzamy im możliwości przemieszcza-
Branding Committee. Zakresy działalności poszcze- podczas gdy wiele firm skupia się na zewnętrz- nia się wewnątrz niej. Co ważne, dajemy pracow-
gólnych komitetów często się przenikają. Przykłado- nych działaniach EB. Z czego wynika ta decyzja? nikowi możliwości rozwoju i potrzebne narzędzia,
wo, w ramach Working Parents Club, uczymy nasze Myślę, że employer branding działa jak system naczyń ale decyzja o skorzystaniu z nich pozostaje po jego
dzieci angażować się w działania charytatywne or- połączonych. Żeby móc wiarygodnie komunikować stronie. Z kolei nacisk na rozwój daje młodym szanse
ganizowane przy wsparciu Corporate Citizenship swoją markę pracodawcy na zewnątrz, trzeba naj- awansu. To obopólna korzyść, bo dzięki temu budu-
Comitee – to na przecięciu działalności tych dwóch pierw się upewnić, że wynika ona z wnętrza, jest au- jemy silną wewnętrzną kadrę zarządzającą. Ludzie
inicjatyw powstała np. akcja Kids for Kids, podczas tentyczna. 80% nowych pracowników State Street przychodzą do nas, bo potrzebują pracy, a zostają, bo
której zbieramy zabawki i inne materiały potrzebne mówi, że firmę zarekomendował im ktoś, kto tu chcą. Dopiero mając pewność, że tak jest, wychodzi-
dzieciom z domów dziecka. pracuje. To jest najlepsza promocja wizerunku, jaką my z komunikatem na zewnątrz. Dzięki temu możemy
Mamy komitet kulturalny, którego działalność skupia możemy sobie wyobrazić! też pozyskiwać coraz więcej profesjonalistów.
się na kulturze i sztuce i oferowaniu szerokiego Ponieważ dodatkowo przyciągamy osoby młode,
wachlarza aktywności obejmującego choćby degu- które mają tendencje do nieprzywiązywania się do No właśnie, zaczynaliście z wizerunkiem „firmy
stacje sushi czy win, co poszerza wiedzę ogólną. miejsc pracy (według badań millenialsi już po siedmiu na start”, bo sporo rekrutujecie na uczelniach.
Poza tym działa również Music Club zrzeszają- miesiącach w firmie uważają, że są lojalni wobec pra- Jak udało się wam wyrobić markę firmy, w której
cy instrumentalistów i wokalistów organizujących codawcy, a z reguły po 1,5 roku zaczynają szukać warto zostać na dłużej?
wspólne jam sessions. Prężnie działa komitet spor- nowych wyzwań), to żeby ich zatrzymać, musimy Zacznijmy od pytania, dlaczego zatrudnialiśmy
towy; jego aktywność przyniosła nam m.in. trzy im zapewnić naprawdę przyjazne środowisko pracy głównie studentów. Byliśmy w zasadzie pierwszą
tytuły mistrzowskie w siatkarskiej Business Lidze. i możliwości rozwoju. Mierzymy się z ich wymagania- firmą w Krakowie specjalizującą się w bankowości
To nasza odpowiedź na trend związany z byciem fit. mi i je szanujemy. Żeby nie szukali opcji zatrudnienia inwestycyjnej, więc w 2007 roku na lokalnym rynku
nie było ludzi z doświadczeniem w tej branży. Na do-
świadczonych pracowników mogliśmy liczyć wyłącz-
nie poza granicami kraju, w innych lokalizacjach State
Street lub u naszej bezpośredniej konkurencji.
Dlatego przyjęliśmy strategię budowania marki firmy
bardzo mocno stawiającej na rozwój. Oferujemy
m.in. trzymiesięczny program wdrożeniowy, którego
10