Page 46 - MEB12
P. 46
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
był gwar i hałas. Kiedy komiksy trafiły w ręce Dlaczego zdecydowaliście, że to olimpiada bę- pracownikom, ma mówić o kulturze firmy. To nie
pracowników, był taki moment, że zaległa ci- dzie motywem przewodnim? jest typowa publikacja o firmie, gdzie wypowiada
sza. Tuż po niej rozległy się salwy śmiechu. Sły- Nie chcieliśmy zbytnio udziwniać. Już na pierwszym się prezes, nie daj boże. To pracownicy mówią tu
szeliśmy też, że udało się nam przekazać luz, spotkaniu padł pomysł, żeby nawiązać do sportu, bo własnym głosem.
dystans, trochę sarkazmu, charakterystycznych mamy dużo inicjatyw z tego obszaru, np. bierzemy
dla Ceneo. udział w biegach firmowych, mamy drużynę siatków- Będziecie do komiksu nawiązywać także w in-
ki, wielu naszych pracowników interesuje się sportem nych działaniach?
Kiedy komiksy trafiły w ręce i go uprawia. Czuliśmy, że ten temat dobrze zagra. To już się dzieje! Jednym z bohaterów komiksu
pracowników, był taki moment, jest Tomek, dusza człowiek, facet, który piecze
że zaległa cisza. Tuż po niej Co się okazało najtrudniejsze? rewelacyjne ciasta. My jesteśmy łasuchami, więc
rozległy się salwy śmiechu. Zdecydowanie selekcja materiałów, bo była tego zorganizowaliśmy festiwal ciast, którego Tomek
masa i z żalem musieliśmy zrezygnować z poka- był pomysłodawcą. Dziesięć osób upiekło własne
Co ważne, o każdej postaci, która występuje zania wszystkich pracowników. No i konsultacje ciasta, reszta pracowników była w jury i oceniała
w komiksie, musieliśmy sporo powiedzieć sce- z grafikiem. Mamy 142 postacie, a zdarzało się, że wypieki. Mamy zdjęcia z przygotowań i z konkur-
narzyście i rysownikowi, żeby udało się wyrazić kwestionowaliśmy takie rzeczy jak wielkość nosa su, mamy fotografie ciast, planujemy wydać książ-
ich charakter i osobowość, a obśmianie pewnych czy ust albo kolor włosów. Możesz sobie wyobra- kę z przepisami. Chcemy też jedną z sal konferen-
sytuacji nie urażało bohaterów. To było chy- zić, jak długo trwały konsultacje! cyjnych ozdobić komiksowymi motywami. Czy coś
ba najbardziej karkołomne zadanie, bo łączenie jeszcze? Czas pokaże. [LR, AM]
tego wszystkiego okazało się trudne. Ale udało Ale na koniec mieliście wielką satysfakcję?
się i przemyciliśmy wiele prawdziwych smaczków Wiesz, podczas pracy nad komiksem musiałem się Krzysztof Rynkiewicz
zrozumiałych dla ludzi z firmy. wgłębić w charaktery poszczególnych osób i póź-
niej wyrazić je w kilku zdaniach. Trudno się nie Z wykształcenia polonista i kulturoznawca, z doświad-
Nie baliście się krytyki? ucieszyć, skoro ludzie się z tym w 100% zidentyfi- czenia marketingowiec, szkoleniowiec, konsultant i tutor.
Na szczęście nie było żadnych negatywnych ko- kowali. Szczerze mówiąc, nawet zaskoczyła mnie Miłośnik filmów dokumentalnych i dobrej kawy.
mentarzy, ale przyznaję, że moment rozdania skala – kiedy patrzę na media społecznościowe,
komiksów, szczególnie dla mnie jako osoby, któ- widzę, wiele osób z Ceneo zmieniło zdjęcia na ko-
ra koordynowała projekt, był bardzo stresujący. miksowe awatary. To zresztą coś, na czym nam
Do końca nie wiedzieliśmy, czy gdzieś nie prze- zależało – żeby to było coś autentycznego, żeby
gięliśmy, czy nikt się nie obrazi. Ale ponieważ ludzie się z tym zidentyfikowali, a nie pomyśleli, że
z założenia był to materiał wewnętrzny, mogli- na siłę promujemy szczęśliwość całej firmy.
śmy sobie pozwolić na więcej. No i wszystkim,
a przede wszystkim samym bohaterom, bardzo Czy wykorzystujecie komiks także teraz?
się spodobał. Komiks z założenia jest materiałem wewnętrz-
nym, onboardingowym. Przekazujemy go nowym
46