Page 42 - MEB12
P. 42
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
pKormeizkseonwty
na firmowe urodziny
Z Krzysztofem Rynkiewiczem, specjalistą ds. marketingu w Ceneo, rozmawiamy
o tym, jak spontaniczny pomysł na prezentację firmowych historii przerodził się
w spory EB-owy projekt.
Komiksowy awatar naszego rozmówcy Skąd pomysł na stworzenie komiksu? okazało się, że opracowanie komiksu to ogromne
Pojawił się spontanicznie w rozmowach z pra- przedsięwzięcie. Zaangażowaliśmy w to spory ze-
cownikami. Chcieliśmy w ciekawy sposób pokazać spół, przeprowadzaliśmy wiele nieformalnych roz-
śmieszne historie, jakich sporo w każdej firmie. mów, szukając najlepszych historii, opisując slang,
Rozmawialiśmy o tym przy okazji dziesiątych uro- którego używamy w różnych działach. Poprosili-
dzin Ceneo, które świętowaliśmy 14 lutego 2015 r. śmy też, żeby pracownicy w jednym zdaniu po-
Pierwotnie komiks miał być prezentem właśnie na wiedzieli, czym się zajmują na co dzień. W sumie
walentynki. Projekt okazał się jednak tak skompli- zebraliśmy 16 godz. nagrań z menedżerami i pra-
kowany i duży, że z lutego zrobił nam się wrzesień. cownikami Ceneo. Przekazaliśmy je scenarzyście,
który miał stworzyć z nich spójną historię.
Prace trwały aż dziewięć miesięcy?
Tak. My też pierwotnie sądziliśmy, że to dużo, że Oczywiście całość jest lekko sfabularyzowana, ale
zdążymy w przeciągu dwóch-trzech miesięcy, ale wszystkie historie są oparte na faktach. Nawet
42

