Page 8 - Magazyn Employer Branding nr 3
P. 8
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…
Czego oczekują profesjonaliści? Biuro Karier dla
kadr zawodowych
Niemal 80% pracodawców ma problem z rekrutacją osób
o odpowiednich kompetencjach – wynika z badania „Ocze-
kiwania profesjonalistów na rynku pracy”, przeprowadzo- W listopadzie powstało Biuro Karier, które ma na celu wspie-
nego przez GfK Polonia na zlecenie Grupy PZU. ranie na rynku pracy osób z wykształceniem technicznym
i zawodowym. Biuro działa przy ogólnopolskiej sieci szkół
Ze względu na niepewną sytuację gospodarczą doświad- AP Edukacja i Profesja Centrum Kształcenia Kadr. W ponad
czone osoby niechętnie decydują się na zmianę pracy. Taką 36 placówkach edukacyjnych (licea dla dorosłych i szkoły
odpowiedź wskazała blisko połowa respondentów, w tym policealne) oraz na kwalifkacyjnych kursach zawodowych
71% księgowych, 56% pracowników marketingu i około dorośli kształcą się na kilkudziesięciu kierunkach – od fry-
⅓ analityków fnansowych i informatyków. zjera po technika budownictwa.
Jaką więc ofertę trzeba przedstawić pracownikowi, żeby był – We wrześniu w naszych szkołach rozpoczęło naukę ok.
skłonny zmienić pracę? Na pewno skuteczne jest zapropo- Większość specjalistów, którzy wzięli udział w badaniu, 60 tysięcy słuchaczy. Chcemy nie tylko przekazać im wiedzę,
nowanie wyższego wynagrodzenia. Blisko połowa badanych wysoko ocenia perspektywy rozwoju zawodowego. Uważa ale także dać narzędzia, które pomogą im odnaleźć się na
twierdzi, że frmy wykorzystują sytuację ekonomiczną do tak ponad 70% księgowych, specjalistów IT, analityków rynku pracy w swoich zawodach i odszukać oferty skierowane
blokowania podwyżek. Tymczasem wyniki badania wyna- fnansowych oraz marketingowców, a także ponad połowa właśnie do siebie. Zresztą taką potrzebę zauważają też nasi
grodzeń w Polsce w latach 2012–2013 pokazują inną prawi- pracowników obsługi klienta. – Z badań Hay Group wynika, słuchacze – mówi Beata Możdżonek, dyrektor Biura Karier.
dłowość. – W tym okresie aż 87% frm przyznało podwyżki że frmy inwestują i oferują swoim pracownikom różne Założyciele Biura Karier dla osób z wykształceniem technicz-
swoim pracownikom, a ich przeciętna wysokość wynosiła możliwości podnoszenia kompetencji. Najczęściej są to nym i zawodowym korzystali z dobrych wzorców biur funk-
5,8%. Jednym z sektorów, w których najliczniej zaoferowano programy skierowane do tzw. talentów, oferowane przez cjonujących na uczelniach wyższych. Proponują doradztwo
wyższe wynagrodzenie, jest sektor ubezpieczeniowy (91% około 15% frm w Polsce. W celu podniesienia kompetencji w zakresie kierunku kształcenia i aktywnego poszukiwania
frm) – mówi Anna Jabłońska-Trepka, menedżer konsultingu pracowników przedsiębiorstwa wykorzystują również tzw. pracy, coaching kariery on-line, poprawianie dokumentów
w Hay Group Polska. rotacje na stanowiskach, a także oferują udział w projek- aplikacyjnych i próbną rozmowę kwalifkacyjną. – Na razie
Wynagrodzenie nie jest jedynym motywatorem zmiany tach międzynarodowych i interdyscyplinarnych – mówi uczniowie najchętniej korzystają z poprawiania CV, ale sta-
pracy. Istotne są także czynniki pozapłacowe, takie jak Anna Jabłońska-Trepka. ramy się uświadomić im, że nasza oferta jest o wiele szersza.
stabilność zatrudnienia, możliwości rozwoju zawodowe- Jak to wygląda u pomysłodawcy badania, PZU? – W 2013 r. Poszukujemy np. możliwości bezpłatnego doszkalania się
go oraz odpowiednia atmosfera i kultura pracy. Jednak przygotowaliśmy dla nich średnio po 30 godzin szkoleń w ramach projektów unijnych i rozpowszechniamy takie
w różnym stopniu zwracają na nie uwagę poszczególne stacjonarnych oraz kolejne 16 godzin szkoleń e-learningo- informacje – mówi Beata Możdżonek. Wychodząc naprzeciw
grupy zawodowe. Przykładowo, stabilność zatrudnienia jest wych. Każdego pracownika obejmuje Roczny Plan Rozwoju. młodym ludziom, pracownicy Biura Karier założyli profl na
najważniejsza dla pracowników obsługi klienta, księgowi Prowadzimy również liczne programy rozwojowe, m.in.: Facebooku, a także umożliwili zadawanie pytań poprzez
oczekują możliwości awansu i większego zakresu obowiąz- Lider 2.0, PPlus, kursy językowe czy studia podyplomowe czat. Na swojej stronie udostępnili także prezentacje mul-
ków, natomiast informatycy cenią rozwój zawodowy oraz oraz MBA. Ponadto organizujemy staże międzynarodowe timedialne dotyczące kompetencji potrzebnych na rynku
atmosferę i kulturę pracy. oraz wewnętrzne. To wszystko pozwala nam na budowanie pracy oraz testy predyspozycji.
– Co ciekawe, wyniki badania pokazały, że rozwój zawo- konkurencyjnej oferty pracy i przekłada się na zadowolenie Jednym w ważniejszych aspektów funkcjonowania biura
dowy jest w badanych grupach różnie rozumiany: wśród zatrudnionych, którzy zostają z nami na wiele lat – pod- jest kontakt z pracodawcami. Po zarejestrowaniu się w ser-
księgowych, analityków fnansowych i pracowników ob- sumowuje Olga Zarachowicz. wisie: www.apedukacjabiurokarier.pl, mogą oni bezpłat-
sługi klienta jako awans i podwyżka, a wśród specjalistów nie dodawać dowolną liczbę ogłoszeń o pracę, staże czy
IT i marketingu jako wzrost kompetencji i doświadczenia. Badanie „Oczekiwania profesjonalistów na rynku pracy” zostało zrealizo- praktyki. Mają także możliwość przeglądania CV. Ponadto
PZU, dzięki innowacyjnym i prowadzonym na szeroką ska- wane w sierpniu 2013 r. metodą internetowych wywiadów wspomaganych biuro oferuje pomoc w organizacji spotkań rekrutacyjnych
komputerowo (CAWI) na grupie 518 osób w wieku 28–50 lat, należących do
lę projektom, pozwala na stałe podnoszenie kompetencji poniższych grup zawodowych: analitycy fnansowi, specjalizacja IT, księgo- na terenie szkoły oraz udział w przygotowywanych przez
i umiejętności swoich pracowników oraz rozwój w wielu wość, marketing i zarządzanie sprzedażą, obsługa klienta. 75% badanych nie targach pracy dla kadr zawodowych (najbliższe już
miało staż w swojej frmie powyżej 3 lat. Wyniki poznaliśmy w listopadzie.
obszarach – podkreśla Olga Zarachowicz, dyrektor zarzą- Więcej na: www.media.pzu.pl. 25 stycznia w Warszawie).
dzający ds. HR w Grupie PZU. Oprac. A.T A.T.
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 3/2013 # 8
Czego oczekują profesjonaliści? Biuro Karier dla
kadr zawodowych
Niemal 80% pracodawców ma problem z rekrutacją osób
o odpowiednich kompetencjach – wynika z badania „Ocze-
kiwania profesjonalistów na rynku pracy”, przeprowadzo- W listopadzie powstało Biuro Karier, które ma na celu wspie-
nego przez GfK Polonia na zlecenie Grupy PZU. ranie na rynku pracy osób z wykształceniem technicznym
i zawodowym. Biuro działa przy ogólnopolskiej sieci szkół
Ze względu na niepewną sytuację gospodarczą doświad- AP Edukacja i Profesja Centrum Kształcenia Kadr. W ponad
czone osoby niechętnie decydują się na zmianę pracy. Taką 36 placówkach edukacyjnych (licea dla dorosłych i szkoły
odpowiedź wskazała blisko połowa respondentów, w tym policealne) oraz na kwalifkacyjnych kursach zawodowych
71% księgowych, 56% pracowników marketingu i około dorośli kształcą się na kilkudziesięciu kierunkach – od fry-
⅓ analityków fnansowych i informatyków. zjera po technika budownictwa.
Jaką więc ofertę trzeba przedstawić pracownikowi, żeby był – We wrześniu w naszych szkołach rozpoczęło naukę ok.
skłonny zmienić pracę? Na pewno skuteczne jest zapropo- Większość specjalistów, którzy wzięli udział w badaniu, 60 tysięcy słuchaczy. Chcemy nie tylko przekazać im wiedzę,
nowanie wyższego wynagrodzenia. Blisko połowa badanych wysoko ocenia perspektywy rozwoju zawodowego. Uważa ale także dać narzędzia, które pomogą im odnaleźć się na
twierdzi, że frmy wykorzystują sytuację ekonomiczną do tak ponad 70% księgowych, specjalistów IT, analityków rynku pracy w swoich zawodach i odszukać oferty skierowane
blokowania podwyżek. Tymczasem wyniki badania wyna- fnansowych oraz marketingowców, a także ponad połowa właśnie do siebie. Zresztą taką potrzebę zauważają też nasi
grodzeń w Polsce w latach 2012–2013 pokazują inną prawi- pracowników obsługi klienta. – Z badań Hay Group wynika, słuchacze – mówi Beata Możdżonek, dyrektor Biura Karier.
dłowość. – W tym okresie aż 87% frm przyznało podwyżki że frmy inwestują i oferują swoim pracownikom różne Założyciele Biura Karier dla osób z wykształceniem technicz-
swoim pracownikom, a ich przeciętna wysokość wynosiła możliwości podnoszenia kompetencji. Najczęściej są to nym i zawodowym korzystali z dobrych wzorców biur funk-
5,8%. Jednym z sektorów, w których najliczniej zaoferowano programy skierowane do tzw. talentów, oferowane przez cjonujących na uczelniach wyższych. Proponują doradztwo
wyższe wynagrodzenie, jest sektor ubezpieczeniowy (91% około 15% frm w Polsce. W celu podniesienia kompetencji w zakresie kierunku kształcenia i aktywnego poszukiwania
frm) – mówi Anna Jabłońska-Trepka, menedżer konsultingu pracowników przedsiębiorstwa wykorzystują również tzw. pracy, coaching kariery on-line, poprawianie dokumentów
w Hay Group Polska. rotacje na stanowiskach, a także oferują udział w projek- aplikacyjnych i próbną rozmowę kwalifkacyjną. – Na razie
Wynagrodzenie nie jest jedynym motywatorem zmiany tach międzynarodowych i interdyscyplinarnych – mówi uczniowie najchętniej korzystają z poprawiania CV, ale sta-
pracy. Istotne są także czynniki pozapłacowe, takie jak Anna Jabłońska-Trepka. ramy się uświadomić im, że nasza oferta jest o wiele szersza.
stabilność zatrudnienia, możliwości rozwoju zawodowe- Jak to wygląda u pomysłodawcy badania, PZU? – W 2013 r. Poszukujemy np. możliwości bezpłatnego doszkalania się
go oraz odpowiednia atmosfera i kultura pracy. Jednak przygotowaliśmy dla nich średnio po 30 godzin szkoleń w ramach projektów unijnych i rozpowszechniamy takie
w różnym stopniu zwracają na nie uwagę poszczególne stacjonarnych oraz kolejne 16 godzin szkoleń e-learningo- informacje – mówi Beata Możdżonek. Wychodząc naprzeciw
grupy zawodowe. Przykładowo, stabilność zatrudnienia jest wych. Każdego pracownika obejmuje Roczny Plan Rozwoju. młodym ludziom, pracownicy Biura Karier założyli profl na
najważniejsza dla pracowników obsługi klienta, księgowi Prowadzimy również liczne programy rozwojowe, m.in.: Facebooku, a także umożliwili zadawanie pytań poprzez
oczekują możliwości awansu i większego zakresu obowiąz- Lider 2.0, PPlus, kursy językowe czy studia podyplomowe czat. Na swojej stronie udostępnili także prezentacje mul-
ków, natomiast informatycy cenią rozwój zawodowy oraz oraz MBA. Ponadto organizujemy staże międzynarodowe timedialne dotyczące kompetencji potrzebnych na rynku
atmosferę i kulturę pracy. oraz wewnętrzne. To wszystko pozwala nam na budowanie pracy oraz testy predyspozycji.
– Co ciekawe, wyniki badania pokazały, że rozwój zawo- konkurencyjnej oferty pracy i przekłada się na zadowolenie Jednym w ważniejszych aspektów funkcjonowania biura
dowy jest w badanych grupach różnie rozumiany: wśród zatrudnionych, którzy zostają z nami na wiele lat – pod- jest kontakt z pracodawcami. Po zarejestrowaniu się w ser-
księgowych, analityków fnansowych i pracowników ob- sumowuje Olga Zarachowicz. wisie: www.apedukacjabiurokarier.pl, mogą oni bezpłat-
sługi klienta jako awans i podwyżka, a wśród specjalistów nie dodawać dowolną liczbę ogłoszeń o pracę, staże czy
IT i marketingu jako wzrost kompetencji i doświadczenia. Badanie „Oczekiwania profesjonalistów na rynku pracy” zostało zrealizo- praktyki. Mają także możliwość przeglądania CV. Ponadto
PZU, dzięki innowacyjnym i prowadzonym na szeroką ska- wane w sierpniu 2013 r. metodą internetowych wywiadów wspomaganych biuro oferuje pomoc w organizacji spotkań rekrutacyjnych
komputerowo (CAWI) na grupie 518 osób w wieku 28–50 lat, należących do
lę projektom, pozwala na stałe podnoszenie kompetencji poniższych grup zawodowych: analitycy fnansowi, specjalizacja IT, księgo- na terenie szkoły oraz udział w przygotowywanych przez
i umiejętności swoich pracowników oraz rozwój w wielu wość, marketing i zarządzanie sprzedażą, obsługa klienta. 75% badanych nie targach pracy dla kadr zawodowych (najbliższe już
miało staż w swojej frmie powyżej 3 lat. Wyniki poznaliśmy w listopadzie.
obszarach – podkreśla Olga Zarachowicz, dyrektor zarzą- Więcej na: www.media.pzu.pl. 25 stycznia w Warszawie).
dzający ds. HR w Grupie PZU. Oprac. A.T A.T.
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 3/2013 # 8