Page 12 - Magazyn Employer Branding nr 3
P. 12
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…



» głe usprawnianie i dostosowanie systemów motywacyjnych, staż pracy w Nestlé Polska S.A. większości pracowników, wyzwania rynkowe i menedżerskie. Wyróżnienia przyznano
premiowych, analizowanie struktury i możliwości ruchów zajmujących stanowiska średniego i wyższego szczebla, 17 przedsiębiorstwom.
w jej obszarze, testów psychometrycznych, assessment kształtuje się na poziomie od kilku do kilkunastu lat. Dzięki
centre i development centre pomagających ocenić moty- możliwościom tzw. wewnętrznych migracji, które wiążą się Z badania Najlepsi Pracodawcy w Polsce wynika, że wskaź-
wację i zaangażowanie pracowników – zauważa Małgorzata ze zmianą działu i zakresu obowiązków, nasi menedżerowie nik zaangażowania wszystkich pracowników w ostatnich
Pukropek, HR Projects Leader w Antal International. zdobywają umiejętności z różnych dziedzin. Taki sposób 4 latach systematycznie rósł o kilka punktów procentowych
działania pozwala im jeszcze lepiej zarządzać zespołem. rocznie i osiągnął 51%. Natomiast w frmach uznawanych za
Wyróżnienia najbardziej pożądanym pracodaw- Jednocześnie system wewnętrznych migracji jest dla nich najlepszych pracodawców ukształtował się średnio na pozio-
com w opinii specjalistów i menedżerów wrę- sygnałem, że wciąż mają możliwość poszerzania zakresu mie 77%. To najwyższy wynik z dotychczas odnotowanych
czono podczas Międzynarodowego Kongresu swoich kompetencji oraz takich umiejętności miękkich, jak w badaniu. – Tegoroczni laureaci badania Najlepsi Praco-
Rekrutacji i HR w listopadzie. elastyczność czy adaptacja do nowych warunków pracy – dawcy mogą poszczycić się wskaźnikiem zaangażowania
Zobacz pełną listę laureatów. komentuje Mariola Raudo, kierownik ds. rekrutacji i partner powyżej 65%, co oznacza, że przeważająca większość ich
biznesowy Nestlé. pracowników deklaruje, iż frma stwarza przyjazne, anga-
żujące środowisko pracy, które sprawia, że chcą być jej
Preferencje kadry zarządzającej Badanie Top Employer for Top Management wykazało rów- ambasadorami (np. mówić o niej dobrze na zewnątrz), chcą
Wychodząc z założenia, że zdolni menedżerowie są moto- nież, że wartości organizacji oraz misja spółki nabierają wiązać swoją karierę z taką organizacją, a także wychodzić
rem rozwoju organizacji, Hays Poland wraz z ICAN Institute znaczenia wraz z rosnącą pozycją pracownika w frmie. poza standardowy zakres obowiązków. W praktyce ozna-
oraz Harvard Business Review Polska postanowili przyjrzeć Utożsamianie się z misją jest istotne dla 44% CEO i dla cza to, że organizacja może liczyć na długofalowy wkład
się preferencjom zawodowym kadry zarządzającej. Po raz niespełna 32% ogółu menedżerów. Natomiast przemyślana takich pracowników w rozwój frmy – mówi Zofa Dukielska,
pierwszy w Polsce przeprowadzili badanie Top Employer strategia organizacji jest ważna odpowiednio dla 54% CEO menedżer programu Najlepsi Pracodawcy. Do takiej posta-
for Top Management. Wzięło w nim udział ponad 1000 i 35% ogółu menedżerów. Dyrektorzy zarządzający chcą wy skłaniają pracowników przywódcy, którzy doceniają to,
menedżerów reprezentujących różne linie biznesu. identyfkować się z tym, na co mają bezpośredni wpływ. jakimi zatrudnieni są ludźmi oraz jakie mają wartości.

W obszarze HR najlepszym pracodawcą okazał się Unilever, Wyróżnienia dla frm, które zostały wskazane Aby pracownicy byli gotowi zaangażować się w działania
fnansiści docenili frmę Siemens, osoby zajmujące się mar- jako najlepsze miejsca do dalszego rozwoju frmy, muszą czerpać z pracy satysfakcję. A na nią, jak po-
ketingiem i PR – Nestlé, natomiast sprzedażą – PKN Orlen. zawodowego, wręczono w październiku pod- kazały wyniki badania, w największym stopniu wpływają:
Wśród pracowników związanych z prawem i administracją czas gali Top Employer for Top Management. warunki pracy, dobre relacje ze współpracownikami, ciekawe
królowało PwC. Philips został wskazany jako najlepsze miej- Zobacz relację z gali. zadania oraz możliwość zachowania równowagi pomiędzy
sce pracy dla menedżerów frm produkcyjnych, a Google pracą a życiem prywatnym. Istotna jest także marka pra-
– dla zatrudnionych w IT i R&D. Dyrektorzy zarządzający codawcy. Jak rozumieją ją respondenci? – Oznacza ona, że
również najchętniej przyjęliby propozycję pracy w Google. Najwyższy wskaźnik zaangażowania frma nie tylko postrzegana jest jako dobry pracodawca,
Aon Hewitt po raz ósmy ogłosił wyniki badania Najlepsi ale też jej wizerunek w oczach pracowników jest spójny
Badanie kładło nacisk na motywację top menedżerów do Pracodawcy w Polsce. Zwycięzcą w kategorii przedsiębiorstw z wizerunkiem, jaki buduje na zewnątrz. Przejawia się to
pracy. Za najistotniejsze czynniki uznali oni możliwości roz- małych i średnich został EMC Computer Systems Poland, na przykład w takich niestandardowych rozwiązaniach,
woju zawodowego oraz pozycję rynkową frmy. Atrakcyjne w kategorii frm dużych – Towarzystwo Ubezpieczeń LINK4, jak zaproszenie pracowników do testowania produktów
wynagrodzenie znalazło się dopiero na trzecim miejscu, tuż a w kategorii przedsiębiorstw XXL – Operator Gazociągów przedsiębiorstwa. W ten sposób buduje się wiarygodność
przed poczuciem stabilności. Aby zapewnić takie warunki Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. organizacji od wewnątrz, a także kształci jej lojalnych ad-
menedżerom, niezbędna jest długofalowa i przemyślana wokatów – opisuje Zofa Dukielska.
polityka HR. W badaniu wzięło udział 95 frm. Opierało się ono na
trzech kwestionariuszach. Pierwszy badał zaangażowanie Wyróżnienia dla Najlepszych Pracodawców
– Kluczową wartością dla rozwoju każdej frmy powinno pracowników, drugi zbierał informacje o narzędziach sto- 2013 wręczono w październiku.
być budowanie trwałych relacji wśród pracowników, dla- sowanych przez dział personalny, a za pomocą trzeciego Zobacz pełną listę laureatów.
tego dokładamy wszelkich starań, aby przeprowadzane przedstawiciele najwyższej kadry zarządzającej wyrażali
przez nas rekrutacje dawały długoterminowe efekty. Średni swoją ocenę praktyk HR. Wskazywali także najważniejsze Oprac. A.T. »

MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 3/2013 # 12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17