Page 11 - Magazyn Employer Branding nr 3
P. 11
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…








Tam warto




pracować!






Koniec roku to czas podsumowań.
Kto w tym roku zasłużył na najwyższe
laury? Przedstawiamy zwycięzców
kilku prestiżowych rankingów.


Najlepsi dla specjalistów i menedżerów
Antal International już po raz czwarty ogłosił wyniki bada-
nia Najbardziej pożądani pracodawcy w opinii specjalistów
i menedżerów. Co dziesiąty respondent wskazał na swoją
obecną frmę. Wśród laureatów w 12 kategoriach znaleźli
się: DB Schenker, Google Poland, Grupa Allegro, ING Bank
Śląski, McKinsey EMEA Shared Services, Novartis Poland,
PKN Orlen, PwC, Skanska, Unilever, Volvo Auto Polska oraz
3M POLAND.

Badanie, nad którym patronat objął Business Centre Club,
przeprowadzono we wrześniu metodami CAWI oraz CATI. w mediach. – Specjaliści i menedżerowie najczęściej polegają siębiorstwa, oferujące atrakcyjne wynagrodzenie i stabilne
Wzięło w nim udział ponad 3000 specjalistów i menedżerów na opiniach znajomych pracujących w ocenianej przez nich zatrudnienie. Dla co trzeciego specjalisty istotna była inno-
z Polski. Respondenci mogli podać dowolną frmę, w której frmie. Dlatego tak ważne jest, aby pamiętać, że ambasa- wacyjność frmy, gdyż chciałby pracować w organizacji, któ-
chcieliby podjąć zatrudnienie (nie było gotowej listy). Po- dorami organizacji są przede wszystkim sami pracownicy. ra wprowadza nowe usługi i jest liderem nowej technologii. –
łowa przedsiębiorstw została wskazana po raz pierwszy. Odpowiednie zadbanie o ich satysfakcję z pracy, motywację Najlepsi kandydaci doceniają efektywne systemy premiowe
i komunikację dotyczącą strategii sprawia, że będą budować i motywacyjne. Ważna dla nich jest wiedza o możliwościach
Wyniki przynoszą odpowiedź na pytanie o źródła wiedzy dobrą opinię marki pracodawcy na rynku – komentuje Artur awansu – nie tylko pionowego, ale i poziomego – oraz
o pożądanych pracodawcach. 41% respondentów czerpie Skiba, prezes Antal International i wiceprezes Stowarzyszenia o pełnej ścieżce kariery w frmie. Niezwykle istotny jest dla
ją od znajomych zatrudnionych w danej frmie (ten dość Agencji Zatrudnienia. nich styl zarządzania i kultura organizacyjna, które w silny
duży odsetek jeszcze wzrósł w porównaniu z poprzednim sposób przekładają się na poczucie identyfkacji z frmą.
badaniem). W poszukiwaniu tego typu informacji 37% ba- Respondentów pytano także o silne strony pożądanych frm. Sprawna polityka personalna wymaga nowoczesnych oraz
danych korzysta z Internetu, a jedna trzecia – z publikacji Okazało się, że kandydaci cenią duże i prestiżowe przed- efektywnych narzędzi. Potrzebne są badania satysfakcji, cią- »

MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 3/2013 # 11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16