Page 44 - MEB10
P. 44

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

stawie trafiał na określony kurs. Przykładowo, osoby    gli swobodnie rozmawiać z naszymi pracownikami. Nie                             Warzenia Piwa. Prawie 90% uczestników wyraziło
uczestniczące w  warsztatach logistycznych dostały      zabrakło też warsztatów z profesjonalnego nalewania                             chęć aplikowania do programów dla młodych ta-
wydruki planu magazynów i miały wyznaczone kon-         piwa. Z racji tego, że jesteśmy firmą, dla której ważna                         lentów w Grupie Żywiec, otrzymywaliśmy komen-
kretne zadanie z  tym związane, natomiast studenci      jest odpowiedzialność społeczna, konsumpcji alkoholu                            tarze typu: „Chcę być częścią waszego zespołu”;
zainteresowani tematyką HR mieli za zadanie stworzyć    towarzyszyło spotkanie ze specjalistą ds. CSR, który                            „Mam nadzieję, że wkrótce tutaj wrócę”.
system wdrożenia kompetencji funkcyjnych i przygo-      opowiadał o świadomej konsumpcji produktów alko-
tować plan komunikacji.                                 holowych. Uczestnicy mogli też wziąć udział w  ćwi-                             W poszukiwaniu talentów wyszli państwo rów-
Nie lada atrakcją dla uczestników była Akademia Wa-     czeniach z alkogoglami, które symulują stan upojenia                            nież bezpośrednio do studentów na uczelnie
rzenia Piwa, którą prowadził jeden z naszych pracow-    alkoholowego, podczas których musieli np. przejść sla-                          z grą strategiczną „Mój browar”. Skąd wziął się
ników. Studenci poznali przy okazji historię naszych    lom czy zbierać różne przedmioty z podłogi.                                     pomysł i jaki był cel tego projektu?
browarów i dowiedzieli się, jak wygląda proces warze-                                                                                   Chcieliśmy zorganizować warsztaty rozwojowe dla
nia piwa. Chętni mogli skosztować różnych gatunków,     Jak uczestnicy ocenili dzień otwarty?                                           studentów, dzięki którym będą mogli zobaczyć, jak
zgadując, jakie to marki. Na pożegnalnym piwie uczest-  Bardzo pozytywnie. Studenci w ankietach najwy-                                  wygląda specyfika naszej pracy. Wcześniej, podob-
nicy dnia otwartego mieli okazję do networkingu i mo-   żej ocenili warsztaty biznesowe oraz Akademię                                   nie jak inne firmy, organizowaliśmy szkolenia z roz-
                                                                                                                                        wijania umiejętności miękkich czy technik sprzeda-
                                                                                                                                        ży. Uznaliśmy, że warto zrobić coś, co będzie się
                                                                                                                                        wyróżniać i  jednocześnie będzie pokazywać to,
                                                                                                                                        czym się zajmujemy na co dzień. Nie traktowaliśmy
                                                                                                                                        gry jako narzędzia selekcji kandydatów, choć oczy-
                                                                                                                                        wiście obserwowaliśmy uczestników i tych najlep-
                                                                                                                                        szych zapraszaliśmy do kolejnego etapu rekrutacji.
                                                                                                                                        Pojawiliśmy się z grą między innymi na uczelniach
                                                                                                                                        technicznych, takich jak Politechnika Warszawska
                                                                                                                                        oraz Politechnika Gdańska, bo trafienie do młodych
                                                                                                                                        inżynierów jest sporym wyzwaniem.

Gra sprawdzająca umiejętności analitycznego i strategicznego myślenia? „Mój browar” pokazuje, że to możliwe [fot.: arch. Grupy Żywiec]  Z jakimi zadaniami musieli się mierzyć studen-
                                                                                                                                        ci w czasie gry?
                                                                                                                                        W grze zastosowaliśmy innowacyjny mechanizm
                                                                                                                                        symulacji popytu, dzięki któremu gracze podejmu-
                                                                                                                                        ją decyzje biznesowe i reagują na zmiany zacho-
                                                                                                                                        dzące na rynku.
                                                                                                                                        Rozgrywka składała się z  sześciu do dziesięciu
                                                                                                                                        tur i  każdy uczestnik był odpowiedzialny za swój

                                                                 44
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49