Page 44 - MEB10
P. 44
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
stawie trafiał na określony kurs. Przykładowo, osoby gli swobodnie rozmawiać z naszymi pracownikami. Nie Warzenia Piwa. Prawie 90% uczestników wyraziło
uczestniczące w warsztatach logistycznych dostały zabrakło też warsztatów z profesjonalnego nalewania chęć aplikowania do programów dla młodych ta-
wydruki planu magazynów i miały wyznaczone kon- piwa. Z racji tego, że jesteśmy firmą, dla której ważna lentów w Grupie Żywiec, otrzymywaliśmy komen-
kretne zadanie z tym związane, natomiast studenci jest odpowiedzialność społeczna, konsumpcji alkoholu tarze typu: „Chcę być częścią waszego zespołu”;
zainteresowani tematyką HR mieli za zadanie stworzyć towarzyszyło spotkanie ze specjalistą ds. CSR, który „Mam nadzieję, że wkrótce tutaj wrócę”.
system wdrożenia kompetencji funkcyjnych i przygo- opowiadał o świadomej konsumpcji produktów alko-
tować plan komunikacji. holowych. Uczestnicy mogli też wziąć udział w ćwi- W poszukiwaniu talentów wyszli państwo rów-
Nie lada atrakcją dla uczestników była Akademia Wa- czeniach z alkogoglami, które symulują stan upojenia nież bezpośrednio do studentów na uczelnie
rzenia Piwa, którą prowadził jeden z naszych pracow- alkoholowego, podczas których musieli np. przejść sla- z grą strategiczną „Mój browar”. Skąd wziął się
ników. Studenci poznali przy okazji historię naszych lom czy zbierać różne przedmioty z podłogi. pomysł i jaki był cel tego projektu?
browarów i dowiedzieli się, jak wygląda proces warze- Chcieliśmy zorganizować warsztaty rozwojowe dla
nia piwa. Chętni mogli skosztować różnych gatunków, Jak uczestnicy ocenili dzień otwarty? studentów, dzięki którym będą mogli zobaczyć, jak
zgadując, jakie to marki. Na pożegnalnym piwie uczest- Bardzo pozytywnie. Studenci w ankietach najwy- wygląda specyfika naszej pracy. Wcześniej, podob-
nicy dnia otwartego mieli okazję do networkingu i mo- żej ocenili warsztaty biznesowe oraz Akademię nie jak inne firmy, organizowaliśmy szkolenia z roz-
wijania umiejętności miękkich czy technik sprzeda-
ży. Uznaliśmy, że warto zrobić coś, co będzie się
wyróżniać i jednocześnie będzie pokazywać to,
czym się zajmujemy na co dzień. Nie traktowaliśmy
gry jako narzędzia selekcji kandydatów, choć oczy-
wiście obserwowaliśmy uczestników i tych najlep-
szych zapraszaliśmy do kolejnego etapu rekrutacji.
Pojawiliśmy się z grą między innymi na uczelniach
technicznych, takich jak Politechnika Warszawska
oraz Politechnika Gdańska, bo trafienie do młodych
inżynierów jest sporym wyzwaniem.
Gra sprawdzająca umiejętności analitycznego i strategicznego myślenia? „Mój browar” pokazuje, że to możliwe [fot.: arch. Grupy Żywiec] Z jakimi zadaniami musieli się mierzyć studen-
ci w czasie gry?
W grze zastosowaliśmy innowacyjny mechanizm
symulacji popytu, dzięki któremu gracze podejmu-
ją decyzje biznesowe i reagują na zmiany zacho-
dzące na rynku.
Rozgrywka składała się z sześciu do dziesięciu
tur i każdy uczestnik był odpowiedzialny za swój
44