Page 50 - MEB14
P. 50

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

A pracownicy? Wszyscy wiemy, że najlepszą re-         sieci, ciągle pojawiają się nowe portale społecz-    Elżbieta wenzel
klamą firmy są właśnie oni, są najbardziej wiary-     nościowe, które przyciągają kandydatów, więc
godnymi ambasadorami marki. Czy macie w ABB           jeśli chcemy utrzymać kontakt z potencjalnymi        Senior Employer Branding Specialist/Coordinator
sposoby, aby zmotywować ludzi do udziału w aka-       pracownikami, to też musimy się tam pojawiać.
cjach promujących pracodawcę?                         Z drugiej strony koniecznością jest też dokonywa-    Od ośmiu lat związana z obszarem employer brandingu. Do-
W ABB bardzo ujęła mnie duża liczba oddolnych         nie mądrych wyborów – zawsze warto sobie zadać       świadczenie zawodowe zdobywała w Johnson & Johnson,
inicjatyw wynikających z kultury firmy. Przykłado-    pytanie, czy konkretne medium pasuje do naszej       na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie i w Capgemini
wo, przez cały listopad pracownicy dzielili się eks-  strategii i jak chcemy się komunikować z naszym      Polska. W ramach zewnętrznych działań employerbrandingo-
percką wiedzą, prowadząc warsztaty dla innych         otoczeniem. Dla mnie istotna jest też sfera offline  wych prowadziła projekty skierowane do studentów i profe-
osób z firmy. W ABB pracują osoby, które od lat       i uważam, że nic nie zastąpi bezpośrednich spo-      sjonalistów m.in. z branży IT, finansowej i HR. Jej zawodowy
angażują się w działania EB, co jest dla nas bardzo   tkań – dni otwarte należą do moich ulubionych        obszar zainteresowań to w szczególności wewnętrzny em-
cenne, bo pracownicy to najlepsi ambasadorzy          projektów – wówczas kandydat może zobaczyć           ployer branding i całokształt relacji pracowniczych. Obecnie
marki.                                                firmę od środka, porozmawiać z pracownikami          na stanowisku Senior Employer Branding Specialist/Coordi-
                                                      i wyrobić sobie na jej temat zdanie. Proces ada-     nator buduje markę ABB Business Services. Jest absolwentką
Pracujesz w branży od lat. Jak w tej perspekty-       ptacji osób, które zrekrutowaliśmy w taki sposób,    studiów ekonomicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim i Uni-
wie zmienił się rynek EB, jakie widzisz trendy?       przebiega znacznie szybciej, więc jest to po prostu  wersytecie Ekonomicznym w Krakowie ze specjalnością HR.
Na pewno zmierzamy w stronę digitalizacji i jest      opłacalne z punktu widzenia biznesu. Choć siła       Dodatkową wiedzę zdobywała w Szkole Grafiki Komputerowej
to obszar, któremu firmy muszą poświęcić dużo         online trochę kusi, to warto pamiętać o bezpośred-   oraz na studiach podyplomowych na kierunkach: zarządzanie
energii. Nasze życie często koncentruje się wokół     nich relacjach z kandydatami.                        projektami i psychologia w biznesie. Jest wielką pasjonatką
                                                                                                           nurtu Porozumienie bez przemocy (NVC). Interesuje się histo-
                                                                                                           rią, sztuką. meblami antycznymi i dogoterapią.

                                                                 50
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55