Page 49 - MEB14
P. 49

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

percką czy to w trakcie konferencji branżowych czy       nikacji. Cechą charakterystyczną tej pracy jest sezo-     chcemy komunikować, a HR napędza te działania,
większych eventów. Budujemy też markę pracodaw-          nowość. Planując działania, musimy brać pod uwagę         jest niejako ich przyczyną. W procesie budowania
cy na uczelniach, organizując konkurs IT Challenge.      różne czynniki, począwszy od świąt, przez juwenalia,      marki pracodawcy obszary marketingu, PR-u i HR-u
Podczas tego projektu pozwalamy się wykazać stu-         na oczekiwaniach na oceny roczne kończąc. To praca        ściśle się łączą i przenikają.
dentom swoimi umiejętnościami, a finalistów często       pod presją czasu, która często nie kończy się po ośmiu
zapraszamy do współpracy. Stawiamy więc na rela-         godzinach. Employer branding trzeba kochać i nie pró-     Czy obserwujesz w związku z tym rosnące zain-
cje i merytorykę, chcemy, żeby ludzie sami chcieli do    bować go zamykać w sztywnych ramach; inaczej bę-          teresowanie zarządu w kwestii budowania wi-
nas przychodzić właśnie ze względu na nie.               dziemy się męczyć. Jest to stosunkowo młoda dyscy-        zerunku pracodawcy?
                                                         plina, ale intensywnie się rozwija, dlatego istotne jest  Zarówno z obecnej firmy, jak i poprzedniej mam
Profesjonaliści z obszarów biznesowych, takich jak       śledzenie rynku i poszukiwanie nowych trendów.            pozytywne doświadczenia w obszarze współpracy
finanse, zasoby ludzkie, łańcuchy dostaw stanowią                                                                  z zarządem. Wzajemne zrozumienie i strategiczne
dla nas drugie wyzwanie – są to osoby o ugrun-           Gdzie zatem umieściłabyś działania EB w struk-            podejście do działań EB bardzo mi ułatwia pracę.
towanej pozycji na rynku, z wiedzą specjalistyczną       turze firmy? Bliżej im do działu rekrutacji, ko-          Czasami słyszę od znajomych z branży, że muszą
i umiejętnościami językowymi. Bardzo często są to        munikacji czy może do marketingu?                         za każdym razem przekonywać osoby decyzyjne
kandydaci pasywni, których należy w jakiś sposób         Według mnie ich miejsce jest tuż przy zarządzie. To       do poszczególnych działań. Jest to z pewnością
(a najlepiej niestandardowy) zainteresować ofertą        strategiczna część działalności firmy, odpowiada-         duże utrudnienie – nie da się zbudować wizerun-
ABB.                                                     jąca na pytania, jacy ludzie tworzą firmę, jaki jest      ku pracodawcy z wyboru pojedynczymi, doraźny-
                                                         charakter organizacji, jaka kultura i sposób komu-        mi działaniami. EB ma charakter strategiczny, więc
Jakimi kompetencjami muszą się wykazywać                 nikacji. Marketing służy do przekazania treści, które     wsparcie kierownictwa jest nieodzowne.
teraz EB-owcy, aby nadążyć za trendami na
rynku pracy?                                             Od 2011 roku ABB organizuje bezpłatną konferencję programistyczną DevDay
Praca EB-owca to praca ukierunkowana na szczegó-
ły, bo to detale sprawiają, że obserwując otoczenie
możemy się odróżnić od konkurencji i wprowadzać
nowe działania, a nie powielać to, co już się zadziało.
Wyzwaniem jest godzenie wielu obszarów: kreatyw-
nego myślenia, zarządzania projektami, analizowania
danych, umiejętności redagowania tekstów, wiedzy
z zakresu social media, umiejętności nawiązywania
i utrzymywania profesjonalnych relacji. EB-owiec musi
być w stanie dostarczyć merytoryczne treści, określić
grupy docelowe, dobrać odpowiednie kanały komu-

                                                         49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54