Page 49 - MEB14
P. 49
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
percką czy to w trakcie konferencji branżowych czy nikacji. Cechą charakterystyczną tej pracy jest sezo- chcemy komunikować, a HR napędza te działania,
większych eventów. Budujemy też markę pracodaw- nowość. Planując działania, musimy brać pod uwagę jest niejako ich przyczyną. W procesie budowania
cy na uczelniach, organizując konkurs IT Challenge. różne czynniki, począwszy od świąt, przez juwenalia, marki pracodawcy obszary marketingu, PR-u i HR-u
Podczas tego projektu pozwalamy się wykazać stu- na oczekiwaniach na oceny roczne kończąc. To praca ściśle się łączą i przenikają.
dentom swoimi umiejętnościami, a finalistów często pod presją czasu, która często nie kończy się po ośmiu
zapraszamy do współpracy. Stawiamy więc na rela- godzinach. Employer branding trzeba kochać i nie pró- Czy obserwujesz w związku z tym rosnące zain-
cje i merytorykę, chcemy, żeby ludzie sami chcieli do bować go zamykać w sztywnych ramach; inaczej bę- teresowanie zarządu w kwestii budowania wi-
nas przychodzić właśnie ze względu na nie. dziemy się męczyć. Jest to stosunkowo młoda dyscy- zerunku pracodawcy?
plina, ale intensywnie się rozwija, dlatego istotne jest Zarówno z obecnej firmy, jak i poprzedniej mam
Profesjonaliści z obszarów biznesowych, takich jak śledzenie rynku i poszukiwanie nowych trendów. pozytywne doświadczenia w obszarze współpracy
finanse, zasoby ludzkie, łańcuchy dostaw stanowią z zarządem. Wzajemne zrozumienie i strategiczne
dla nas drugie wyzwanie – są to osoby o ugrun- Gdzie zatem umieściłabyś działania EB w struk- podejście do działań EB bardzo mi ułatwia pracę.
towanej pozycji na rynku, z wiedzą specjalistyczną turze firmy? Bliżej im do działu rekrutacji, ko- Czasami słyszę od znajomych z branży, że muszą
i umiejętnościami językowymi. Bardzo często są to munikacji czy może do marketingu? za każdym razem przekonywać osoby decyzyjne
kandydaci pasywni, których należy w jakiś sposób Według mnie ich miejsce jest tuż przy zarządzie. To do poszczególnych działań. Jest to z pewnością
(a najlepiej niestandardowy) zainteresować ofertą strategiczna część działalności firmy, odpowiada- duże utrudnienie – nie da się zbudować wizerun-
ABB. jąca na pytania, jacy ludzie tworzą firmę, jaki jest ku pracodawcy z wyboru pojedynczymi, doraźny-
charakter organizacji, jaka kultura i sposób komu- mi działaniami. EB ma charakter strategiczny, więc
Jakimi kompetencjami muszą się wykazywać nikacji. Marketing służy do przekazania treści, które wsparcie kierownictwa jest nieodzowne.
teraz EB-owcy, aby nadążyć za trendami na
rynku pracy? Od 2011 roku ABB organizuje bezpłatną konferencję programistyczną DevDay
Praca EB-owca to praca ukierunkowana na szczegó-
ły, bo to detale sprawiają, że obserwując otoczenie
możemy się odróżnić od konkurencji i wprowadzać
nowe działania, a nie powielać to, co już się zadziało.
Wyzwaniem jest godzenie wielu obszarów: kreatyw-
nego myślenia, zarządzania projektami, analizowania
danych, umiejętności redagowania tekstów, wiedzy
z zakresu social media, umiejętności nawiązywania
i utrzymywania profesjonalnych relacji. EB-owiec musi
być w stanie dostarczyć merytoryczne treści, określić
grupy docelowe, dobrać odpowiednie kanały komu-
49