Page 48 - MEB14
P. 48

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

Stoisko ABB podczas targów pracy  szarach. Świadomi pracodawcy traktowali employ-      Twoja obecna firma – ABB – prowadzi działa-
                                  er branding jako sumę interakcji – z biurem karier,  nia komunikacyjne skierowane do różnorod-
                                  katedrami, władzami uczelni i przede wszystkim       nych grup; począwszy od specjalistów IT, przez
                                  z samymi studentami – np. poprzez programy am-       automatyków, robotyków, finansistów czy ję-
                                  basadorskie. Takie działania dowodziły, że uczel-    zykowców, aż po pracowników fabryk. Jak się
                                  nia jest dla nich istotnym łącznikiem z kandyda-     wam udaje utrzymywać spójność komunikacji?
                                  tami i pomagały firmie konkurować o najlepszych      Bez względu na przynależność do konkretnego
                                  studentów. Kiedy przychodziło do wyboru praco-       oddziału czy lokalizację współpracujemy ze sobą
                                  dawcy, to właśnie te organizacje były pierwszym      bardzo blisko – wspólnie reprezentujemy firmę pod-
                                  wyborem młodych ludzi.                               czas wydarzeń dla studentów i profesjonalistów.
                                                                                       Opracowujemy też materiały promocyjne i działa-
                                  Jak z perspektywy doświadczonego EB-owca             nia online. Jesteśmy w stałym kontakcie z naszy-
                                  patrzysz na zmiany na polskich uczelniach, jeśli     mi zespołami EB-owymi w Krakowie i Łodzi, tak
                                  chodzi o świadomość sytuacji na rynku pracy          aby budować jedną spójną markę. Dla kandydata
                                  i chęć współpracy z firmami?                         najistotniejsze są wymagania i możliwości rozwoju
                                  Relacje firm z uniwersytetami zmieniają się na       w danej firmie, jego zakres obowiązków, dlatego
                                  lepsze, w zależności od uczelni proces ten po-       w pierwszej kolejności zapewniamy mu takie in-
                                  stępuje w różnym tempie. Myślę, że w miastach        formacje, pamiętając, że proces odkrywania spe-
                                  będących ośrodkami akademickimi university re-       cyfiki danych działów to dopiero kolejny etap po-
                                  lations idzie w kierunku zachodnich standardów;      znawania firmy.
                                  jest coraz więcej firm, które budują swoje biura
                                  w sąsiedztwie kampusów. Co ważne, ta świado-         Która grupa docelowa jest dla ciebie najwięk-
                                  mość rośnie. Uczelnie inwestują we współpracę        szym wyzwaniem, komu trzeba poświęcić naj-
                                  z biznesem, bo to sprawia, że młodzi ludzie zaczy-   więcej czasu?
                                  nają je postrzegać jako miejsca, które ułatwiają     Myślę, że specjaliści IT są wymagającą grupą kan-
                                  start na rynku pracy. Studenci wiedzą, że wspar-     dydatów, do której nie trafimy zwykłymi reklamami.
                                  cie firm w postaci szkoleń, warsztatów praktyk       ABB przez lata wypracowało dobrą markę na rynku
                                  to jednocześnie inwestycja w przyszłą karierę        krakowskim; jesteśmy znani jako firma, która oferuje
                                  i wsparcie w późniejszym wyborze ścieżki zawo-       specjalistom IT startupowy klimat, ale też stabilność,
                                  dowej. Biznes z kolei poświęca temu obszarowi        profesjonalne podejście do pracownika. Mimo to
                                  więcej uwagi, ze względu na walkę o talenty na       musimy pamiętać, że ta grupa wymaga szczególne-
                                  obecnym rynku pracy.                                 go zaangażowania. Chętnie dzielimy się wiedzą eks-

                                                                 48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53