Page 48 - MEB14
P. 48
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
Stoisko ABB podczas targów pracy szarach. Świadomi pracodawcy traktowali employ- Twoja obecna firma – ABB – prowadzi działa-
er branding jako sumę interakcji – z biurem karier, nia komunikacyjne skierowane do różnorod-
katedrami, władzami uczelni i przede wszystkim nych grup; począwszy od specjalistów IT, przez
z samymi studentami – np. poprzez programy am- automatyków, robotyków, finansistów czy ję-
basadorskie. Takie działania dowodziły, że uczel- zykowców, aż po pracowników fabryk. Jak się
nia jest dla nich istotnym łącznikiem z kandyda- wam udaje utrzymywać spójność komunikacji?
tami i pomagały firmie konkurować o najlepszych Bez względu na przynależność do konkretnego
studentów. Kiedy przychodziło do wyboru praco- oddziału czy lokalizację współpracujemy ze sobą
dawcy, to właśnie te organizacje były pierwszym bardzo blisko – wspólnie reprezentujemy firmę pod-
wyborem młodych ludzi. czas wydarzeń dla studentów i profesjonalistów.
Opracowujemy też materiały promocyjne i działa-
Jak z perspektywy doświadczonego EB-owca nia online. Jesteśmy w stałym kontakcie z naszy-
patrzysz na zmiany na polskich uczelniach, jeśli mi zespołami EB-owymi w Krakowie i Łodzi, tak
chodzi o świadomość sytuacji na rynku pracy aby budować jedną spójną markę. Dla kandydata
i chęć współpracy z firmami? najistotniejsze są wymagania i możliwości rozwoju
Relacje firm z uniwersytetami zmieniają się na w danej firmie, jego zakres obowiązków, dlatego
lepsze, w zależności od uczelni proces ten po- w pierwszej kolejności zapewniamy mu takie in-
stępuje w różnym tempie. Myślę, że w miastach formacje, pamiętając, że proces odkrywania spe-
będących ośrodkami akademickimi university re- cyfiki danych działów to dopiero kolejny etap po-
lations idzie w kierunku zachodnich standardów; znawania firmy.
jest coraz więcej firm, które budują swoje biura
w sąsiedztwie kampusów. Co ważne, ta świado- Która grupa docelowa jest dla ciebie najwięk-
mość rośnie. Uczelnie inwestują we współpracę szym wyzwaniem, komu trzeba poświęcić naj-
z biznesem, bo to sprawia, że młodzi ludzie zaczy- więcej czasu?
nają je postrzegać jako miejsca, które ułatwiają Myślę, że specjaliści IT są wymagającą grupą kan-
start na rynku pracy. Studenci wiedzą, że wspar- dydatów, do której nie trafimy zwykłymi reklamami.
cie firm w postaci szkoleń, warsztatów praktyk ABB przez lata wypracowało dobrą markę na rynku
to jednocześnie inwestycja w przyszłą karierę krakowskim; jesteśmy znani jako firma, która oferuje
i wsparcie w późniejszym wyborze ścieżki zawo- specjalistom IT startupowy klimat, ale też stabilność,
dowej. Biznes z kolei poświęca temu obszarowi profesjonalne podejście do pracownika. Mimo to
więcej uwagi, ze względu na walkę o talenty na musimy pamiętać, że ta grupa wymaga szczególne-
obecnym rynku pracy. go zaangażowania. Chętnie dzielimy się wiedzą eks-
48