Page 30 - Magazyn Employer Branding nr 6
P. 30
WIADOMOŚCI  » EB WEDŁUG…  » PORADNIK  » CASE STUDIES  » Z WIZYTĄ U…

Rekrutacja

na portalu randkowym

ANNA WITKOWSKA też poznajemy ludzi przy wykorzystaniu aplikacji mobilnych rozmów dopasowaliśmy do charakteru medium. Pracow-
Strategic Planner, TBWA i portali społecznościowych. Nie chcemy już przez dwie nicy działu kreacji, którzy kryli się za twarzami Witka i Toli,
godziny uzupełniać swojego profilu na Badoo czy Sympatii namierzali rozmówców po ich zainteresowaniach, zadając
Nie od dziś wiadomo, że agencje zdolnymi ludźmi stoją. i potwierdzać naszych danych na milion sposobów. Liczy krótkie pytania, które weryfikowały, czy mają do czynie-
Budowanie zespołu zmotywowanych i  utalentowanych się czas – zakładasz konto przez Facebooka i po kilku mi- nia z ludźmi pracującymi w branży reklamowej (np.: „Lew
pracowników to zadanie równie trudne jak dogadywanie nutach jesteś użytkownikiem Tindera. Później jest jeszcze czy miecz?” – wskazujące na nagrody w najważniejszych
się z klientami w kwestii kreatywnych rozwiązań, a czasem łatwiej – widzisz zdjęcie, przesuwasz palcem w lewo albo konkursach kreatywnych), i w ten sposób zapraszali ich do
nawet trudniejsze. W przypadku rekrutacji na twórcze sta- w prawo, by wybrać osobę, z którą masz ochotę nawiązać rekrutacji. By jeszcze precyzyjniej zawęzić naszą grupę, wy-
nowiska pojawia się jedno zasadnicze pytanie: „Jak dotrzeć znajomość. Szybkość działania idealnie dopasowana do korzystaliśmy właściwości geolokalizacyjne Tindera. Witek
do najlepszych z branży?”. Nie jest to łatwe zadanie, bo braku czasu ludzi kreatywnych. i Tola przemieszczali się w okolicach najlepszych agencji
nasz target nie ma dużo czasu na przeszukiwanie ofert. i w ten sposób zawężali promień swych poszukiwań. Mimo
Nudne ogłoszenia odrzuca z automatu, a bierze pod uwagę Zależało nam na znalezieniu dwóch że nie mamy szczegółowych danych mówiących o liczbie
jedynie te, które polecają znajomi. W opisywanym przypadku niezależnych kreatywnych, którzy byliby użytkowników aplikacji w Polsce, to wiemy, że Witek i Tola
trudność była podwójna, bo zależało nam na znalezieniu w stanie stworzyć dobrze funkcjonujący mieli pełne ręce roboty przez cały czas trwania akcji.
dwóch niezależnych kreatywnych, którzy byliby w stanie zespół. Uznaliśmy, że najlepiej szukać Rezultaty przeszły nasze najśmielsze oczekiwania. Zacze-
stworzyć dobrze funkcjonujący zespół. Zastanawiając się tam, gdzie partnerzy faktycznie piane osoby przejawiały duże zainteresowanie i otwartość
nad tym, gdzie możemy spotkać tę idealnie dopasowaną się łączą – na Tinderze. wobec naszego pomysłu. Ich entuzjazm dał nam jeszcze
parę, uznaliśmy, że najlepiej szukać tam, gdzie partnerzy więcej energii do działania. Dotychczas przeprowadziliśmy
faktycznie się łączą – na Tinderze. Wiedząc, że udało nam się zidentyfikować unikalny sposób blisko 200 rozmów; Tola została zaproszona 46 razy na
Wybór narzędzia nie był przypadkowy. Tinder to niszowa dotarcia do grupy docelowej, rozpoczęliśmy planowanie kawę i usłyszała 89 komplementów – w końcu nie moż-
aplikacja, jednak większość osób z branży instaluje wszelkie całej akcji. Stworzyliśmy profile Toli Boskiej i Witka Ambarasa na zapominać o tym, do czego został stworzony Tinder.
nowinki po to, by być na bieżąco. Dobór takiego kanału (pierwsze litery imion i nazwisk to nie przypadek), którzy Najważniejsze jednak, że udało nam się zebrać ponad 70
dojścia dawał nam pewność, że docieramy do tych, którzy nawiązywali kontakty, prowadzili rozmowy i zachęcali do znakomitych zgłoszeń, i to w pojedynczej turze rekrutacji
podążają za trendami. Tinder świetnie wpisuje się w modę przesłania swojego CV czy portfolio do TBWA. Scenariusze trwającej miesiąc. Przed nami jeszcze drugi etap rozmów. Już
na fast live – kupujemy szybko, jemy w pośpiechu i tak nie możemy się doczekać ich rezultatu i momentu, w którym
poznamy team stanowiący nasz Perfect Creative Match.

MAGAZYN EMPLOYER BRANDING  numer 3(6)/2014 # 30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34