Page 29 - Magazyn Employer Branding nr 6
P. 29
WIADOMOŚCI  » EB WEDŁUG…  » PORADNIK  » CASE STUDIES  » Z WIZYTĄ U…

» Karma rowerzystów Rowery ING Banku Śląskiego przed siedzibą firmy przy szwedzkiego mogli liczyć także klienci IKEA, którzy przed
Bank BGŻ od pięciu lat w maju organizuje tzw. Śniadania Placu Unii Lubelskiej w Warszawie sklepem mają do dyspozycji zadaszony parking i narzędzia
rowerowe. Wybranego dnia do centrali banku przyjeżdża wpływ na zdrowie i dobre samopoczucie pracowników, ale do naprawy pojazdów.
siłą własnych mięśni ok. stu pracowników, którzy mają na przynoszą też bankowi korzyści wizerunkowe. Serwis rowerowy dla mieszkańców
miejscu zapewnione pożywne śniadanie oraz bezpłatny 1000 km w drodze do pracy Do wrocławian swoją akcję zaadresowała Nokia Solutions
serwis rowerowy. W akcję angażuje się najwyższe kierow- Udział w kampanii „Rowerem do pracy” to dla zatrudnionych and Networks (obecnie Nokia), która wraz z deweloperem
nictwo, chociażby Geert Embrechts, pierwszy wiceprezes w Lufthansa Systems Poland nie pierwszyzna. Niektórzy RED Real Estate, budującym osiedle Nowa Papiernia, zor-
Zarządu Banku BGŻ, który sam regularnie dojeżdża do pracy z nich włączyli się w akcję Urzędu Miasta Gdańsk i w jed- ganizowała mobilny serwis rowerowy. Na początku sezo-
rowerem. Cykliści mogą liczyć na porady ekspertów doty- nym tygodniu czerwca przesiedli się z samochodów lub nu – w kwietniu i maju – mógł z niego skorzystać każdy
czące np. bezpieczeństwa. Gośćmi specjalnymi byli m.in. komunikacji miejskiej na jednoślady. Kampania spotkała chętny. Napinanie łańcucha, naprawa światełek, łatanie
Marek Konkolewski z Komendy Głównej Policji oraz Ryszard się z dużym zainteresowaniem w regionie. Zaangażowało dętek, pompowanie kół, regulacja hamulców – m.in. takie
Szurkowski, ekspert kolarstwa i mistrz olimpijski. Podczas się w nią 61 firm. Aby zachęcić do aktywności fizycznej jak prace nieodpłatnie realizowali wykwalifikowani serwisanci,
ostatniego Śniadania zatrudnieni przejechali w drodze do najwięcej osób, wprowadzono element rywalizacji. W Lu- by zadbać o bezpieczeństwo jazdy. Dodatkowo policjanci
pracy ponad 1000 km. fthansa Systems Poland proekologiczne nastawienie miało proponowali oznaczenie rowerów, żeby móc je łatwiej zi-
Śniadanie rowerowe to tylko część przemyślanej strategii blisko 40 pracowników, którzy w ciągu pięciu dni, pokonując dentyfikować w razie kradzieży. Koordynatorzy akcji z NSN
banku. Od 2012 r. Fundacja BGŻ prowadzi program eduka- drogę z domu do pracy, przemierzyli łącznie prawie 1000 zapewniali, że wielu zatrudnionych w firmie przyjeżdża do
cyjny „Jeżdżę z głową”, który ma na celu pogłębianie zna- km. Taki rezultat dał firmie trzecie miejsce w kategorii du- pracy na rowerze.
jomości zasad ruchu drogowego wśród młodzieży z mniej- żych przedsiębiorstw. W biurze do dyspozycji amatorów Nie tylko korporacje
szych miejscowości. Duży nacisk położony jest właśnie na jednośladów są szatnie z zapleczem sanitarnym. Rowerowe inicjatywy są nie tylko domeną korporacji. Przy-
bezpieczeństwo jazdy na rowerze. Na Facebooku pracownicy Ekobony kładowo pracownicy Ganymede, krakowskiego dewelopera
prowadzą fanpage „Kocham rower”, mający ponad 200 tys. IKEA od dawna pracuje na opinię firmy przyjaznej środowi- gier, otrzymują 3 zł dziennie za przyjechanie na rowerze
like’ów. Przed oddziałami Banku BGŻ w całej Polsce poja- sku. W jej strategię wpisują się także rowery. Już w 2008 r. do pracy. Podobno rekordziści zyskali po 700 zł rocznie.
wiają się kolejne stojaki rowerowe, a przed główną siedzibą firma w nagrodę za osiągnięcie dobrych wyników finan- Natomiast wielbiciele jednośladów z Blue Media, sopockiej
jest nawet strzeżony parking dla jednośladów. Firma chętnie sowych sprezentowała pracownikom 1600 jednośladów. spółki IT, zarabiali złotówkę za każdy kilometr przejechany
włącza się też w ogólnopolskie lub międzynarodowe akcje, Przykładowo krakowski oddział włączył się w Europejski do pracy i z pracy. Jednak najpierw musieli przekroczyć
takie jak np. Dzień bez Samochodu. Pracownicy, którzy Tydzień Zrównoważonego Transportu, podczas którego próg 500 km. Chętnych było sporo, bo firma przeznaczyła
dotarli tego dnia do biura bez szkodzenia środowisku, li- zatrudnieni przyjeżdżający na rowerze otrzymywali dar- na ten cel 23 tys. zł. Do kieszeni najbardziej aktywnego
czą, o ile zmniejszyli tzw. odcisk węglowy. Ostatnio było mowy obiad. Kuszono także bonami do sklepu o wartości pracownika trafiło ponad 2600 zł.
to ponad 60 kg CO2. 50 zł. Zachęcano do skorzystania z bezpłatnego serwisu. Jeśli jeszcze nie ogarnęła was moda na rowery, warto rozwa-
Pomarańczowe Gazelle Na zniżki, bony do restauracji i słodkie upominki ze sklepiku żyć którąś z powyższych opcji w przyszłym sezonie. A może
ING Bank Śląski ustawił stojaki z rowerami (po pięć sztuk) macie inne pomysły?
w korporacyjnym pomarańczowym kolorze przed siedzi-
bami firmy w Warszawie i w Katowicach oraz przed od- Anna Tomczyk
działami w Łodzi przy ul. Kopcińskiego i w Szczecinie przy
ul. Wyszyńskiego. Pracownicy, jeśli tylko mają na to ochotę, – dziennikarka, redaktor, copywriter. Absolwentka
mogą z nich korzystać w godzinach pracy – dojeżdżając na dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz
spotkania, wybierając się na lunch lub w dowolnym innym latynoamerykanistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim.
celu. Wystarczy, że zgłoszą to na recepcji, podadzą dane Od czterech lat koncentruje się na publikacjach
i wezmą kluczyk do zabezpieczenia. Firma zainwestowała dotyczących kariery zawodowej. Jest redaktor naczelną
w porządne rowery marki Gazelle. Zwracają one uwagę, branżowych przewodników „KarieraPlus”. Współtworzy
zarówno stojąc przed biurem (zachwyciły m.in. blogera kampanie wizerunkowe pracodawców. Z MJCC związana
Arvinda), jak i poruszając się po mieście dzięki zatrudnio- od marca 2013 r. Uwielbia literaturę faktu.
nym w ING. Przejażdżki na rowerach mają więc nie tylko

MAGAZYN EMPLOYER BRANDING  numer 3(6)/2014 # 29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34