Page 4 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 4

WIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U…                                            IDEALNI WEDŁUG
                                                                                                           UNIVERSUM
   GOOGLE WYGRYWA
   W RANKINGU TRENDENCE                                                                                    Ponad 23,5 tys. studentów z  70 uczel­
                                                                                                           ni wzięło udział w  Universum Student
      Google jest najatrakcyjniejszym pracodawcą w  Polsce – wynika z  badania tren­                       Survey 2015. Idealnych pracodawców
      dence Graduate Barometer 2015. Firma zwyciężyła zarówno w kategorii „Biznes”,                        wskazali w siedmiu kategoriach.
      jak i „Inżynieria i IT”.
                                                                                                           W  obszarze „Biznes/Handel” pierwsze miejsce
Wśród absolwentów kierunków biznesowych du-             Ankietę wypełniło ponad 16 tys. absolwentów        utrzymał Google. Na drugą pozycję (z  5.) awan-
żym uznaniem cieszyły się także Narodowy Bank           różnych specjalizacji w  okresie od października   sowały Polskie Linie Lotnicze LOT. Trzecią zajął
Polski oraz EY – zajęły odpowiednio drugie i trzecie    2014 do lutego 2015 roku. Pełne wyniki są do-      Narodowy Bank Polski. 4. – Microsoft. Spadły na-
miejsce, zamieniając się pozycjami z ubiegłego roku.    stępne na stronie internetowej.                    tomiast PKO Bank Polski i  TVN, w  tym roku pla-
Tuż za podium znalazły się: Apple, PKO Bank Polski                                                         sując się odpowiednio na 5. i  6. miejscu. L’Oréal
(skok z 10. na 5.) i PwC. KGHM, notowane w tym           EB STARS PO RAZ                                   Polska utrzymał 7. pozycję. Na 8. znalazł się EY,
roku po raz pierwszy, od razu zajęło 7. lokatę. Duży     CZWARTY                                           który do tej pory zajmował zazwyczaj czołowe
awans zanotowały Grupa PZU (z 25. na 12.) i Polskie                                                        miejsca w rankingu. Pierwszą dziesiątkę zamknęły
Linie Lotnicze LOT (z 31. na 19.). Natomiast spadki       Podczas konferencji HR Camp 2015 nagrody         IKEA i PZU – IKEA poprawiła notowania o 8 pozy-
zaliczyły Unilever (z 10. na 19.1), BCG (z 13. na 26.)    EB Stars rozdano firmom, które w okresie od      cji, PZU wspięło się o 3 miejsca. Sporym wzrostem
oraz McKinsey & Company (z 17. na 40.).                   lipca 2014 do marca 2015 roku prowadziły         cieszyły się PKN Orlen – z 35. na 19., mBank (z 30.
                                                          ciekawe działania z zakresu budowania wize-      na 23.) i Samsung Electronics Polska (z 32. na 24.).
W kategorii „Inżynieria i IT” w pierwszej trójce, poza    runku pracodawcy. Statuetki trafiły do mBan-     Natomiast Mars i Unilever zaliczyły spadek odpo-
Google, znalazły się KGHM Polska Miedź i Microsoft        ku („Najlepsza kampania EB”), Jerónimo Mar-      wiednio z 14. na 22. i z 19. na 28. miejsce.
(zamieniając się miejscami z ubiegłego roku). Wiele       tins Polska („Najlepsza wewnętrzna kampania
osób za atrakcyjnych pracodawców uznało także             EB”), Agory SA („Najlepsza strona kariery”), EY  Wśród studentów IT w pierwszej trójce znalazły się
firmy: Skanska, ABB (awans z 12. na 5.), Volkswagen       („Najlepsze materiały rekrutacyjne”) i Grupy     Google, Microsoft i Intel (awans z 5. na 3.). O jedną
Group, PGE i GE General Electric. W oczach respon-        PZU („Najlepsze wydarzenie offline”, „Najlep-    pozycję, na 4., spadł IBM. Czołówka w  kategorii
dentów znacznie zyskały: Budimex (skok z  19. na          sze wykorzystanie social media”, „Wyróżnienie    „Inżynieria” jest taka sama jak rok temu: Grupa
10. miejsce), Nestlé Polska (z 23. na 13.), P&G (z 21.    specjalne”). Jury wyróżniło także m.in. projek-  Skanska, Budimex i PGE. Na 4. miejsce awansował
na 13.), PKN Orlen (z 30. na 20.) i Unilever (z 39. na    ty firm UBS, Nutricia oraz Digital One.          PGNiG. Pełne rankingi są dostępne tu.
25.). Straciły natomiast m.in.: IBM Polska (z 13. na
20.), Boeing (z 18. na 31.) i Tauron (z 23. na 37.).                       4

1 Niektóre miejsca były przyznawane ex aequo.
   1   2   3   4   5   6   7   8   9