Page 6 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 6
WIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U… Zarząd Marco – od lewej Adam Śliboda, Bartosz Połącarz oraz Marek Śliboda.
POPRZECZKĘ
STAWIAMY
SOBIE
WYSOKO
Firma Marco powstała 15 lat temu w niewielkim mieszkaniu w Gliwicach. Dziś mie W 2014 roku obrót firmy wyniósł prawie 47 mln
ści się w nowoczesnym budynku w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, złotych. Jednak w Marco podkreśla się, że najwięk-
zatrudnia ponad 50 osób i dynamicznie się rozwija. Produkuje etykiety samoprzy szym kapitałem są ludzie, którzy potrafią marzyć
lepne, folie ochronne i uszczelki do maszyn, sprzętu elektronicznego, samochodów i konsekwentnie realizować swoje cele, bo kiedy
czy samolotów. Obsługuje koncerny, takie jak Stanley, Siemens, General Motors, pracuje się z pasją, pieniądze przychodzą jako
Panasonic czy IKEA. Pracownicy często proponują usprawnienia. Zaprojektowali efekt uboczny. W misję: „Będziemy jedną z najbar-
m.in. automatyzację uzbrajania maszyn czy urządzenie produkujące niestandardo dziej innowacyjnych i wpływowych firm na świecie
we izolatory. W przyszłości Marco planuje utworzenie własnego centrum badaw z punktu widzenia globalnego postępu i rozwoju”
czo-rozwojowego wraz z nowoczesnym kampusem edukacyjnym. wierzą nie tylko członkowie zarządu, ale także pra-
Firma od początku istnienia przeznaczyła ponad 2,5 mln złotych na działalność cownicy. Ci, z którymi rozmawiałam, nie wyobra-
społeczną, ma ok. 40 podopiecznych, głównie w najbliższej okolicy. W tegorocz żają sobie pracy gdzie indziej. „Gdyby mnie nie
nym budżecie na cele charytatywne zarezerwowała 600 tys. zł. zatrudnili, byłabym sfrustrowana do końca życia” –
mówi Agnieszka, która oprowadza mnie po firmie.
6