Page 34 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 34

34  że jesteśmy dużym, stabilnym bankiem,       chcemy przyciągać. Co ważne, bardzo          Ewa Sokolik
    ale eksponujemy również te elementy,        dbamy o  spójność naszych działań EB
    które wprost trafiają do naszej grupy do-   z działaniami marketingowymi, wspólnie       Menedżer Zespołu Rekrutacji,
    celowej – interesującej się nowymi tech-    pracujemy z  odpowiednimi jednostka-         ING Bank Śląski
    nologiami, będącej na bieżąco z  nowo-      mi, pilnujemy, żeby nie było rozbieżności    Ukończyła Wydział Psychologii na Uniwer-
    czesnymi narzędziami, mogącej tworzyć       w kreacjach po obu stronach.                 sytecie Warszawskim. Wiedzę uzupełniła
    innowacyjne rozwiązania dla różnych ob-                                                  podczas studiów podyplomowych z zakresu
    szarów naszej działalności.                 Dość długo skupialiśmy się na młodym         zarządzania zasobami ludzkimi oraz negocja-
                                                rynku pracy – studentach i absolwentach.     cji i mediacji. Od początku kariery zawodowej
          Co ważne, bardzo                      Obecnie w strategii tworzone są też pro-     związana z  obszarem rekrutacji. Poznała go
          dbamy o spójność                      gramy, które będą skierowane do pro-         od strony praktycznej w jednej z pierwszych
          naszych działań EB                    fesjonalistów  – nie tylko finansistów, ale  na rynku firm rekrutacyjnych, potem przeszła
          z działaniami                         też osób, które zajmują się nowoczesny-      na stronę klienta  – ówcześnie największego
          marketingowymi                        mi technologiami, marketingiem, IT czy       operatora telekomunikacyjnego. W  banku
                                                analizami. To są działy, na które stawiamy   pracuje od 2006 r., zajmuje się opracowywa-
    Strategiczne działanie jest dla nas szcze-  w banku, a za tym musi iść nasza strategia   niem i  usprawnianiem procedur, procesów
    gólnie ważne, bo coraz silniej (co wynika   pozyskiwania pracowników. Podążamy tu        i narzędzi rekrutacyjnych. Koordynuje też sze-
    choćby ze zmian demograficznych) kon-       za biznesem, to jest jak domino: jeśli się   roko zakrojone działania związane z promo-
    kurujemy nie tylko z  innymi bankami,       okazuje, że będziemy rozwijać pewne ob-      waniem wizerunku pracodawcy oraz progra-
    ale też np. z  firmami technologicznymi,    szary na poziomie produktu finansowe-        mów praktyk i staży.
    z którymi rywalizujemy o specjalistów IT,   go, to za tym idzie produkt technologiczny
    czy firmami FMCG, z  którymi wspólnie       i osoby, które będą potrafiły zrealizować
    zabiegamy choćby o  marketingowców          projekty z  tym związane. Nie zawsze
    czy specjalistów ds. sprzedaży. Musimy      są już w firmie, zdarza się, że musimy je
    sprzedać produkt, jakim jest praca u nas,   pozyskiwać z  rynku zewnętrznego, a  to
    w taki sposób, żeby odpowiadał on kan-      oznacza, że powinniśmy być gotowi na
    dydatom, i  to tym najlepszym, których      szybkie reagowanie na zmiany w organi-
                                                zacji. Strategia EB wyznacza więc zasad-
                                                nicze ramy, bo nie zawsze funkcjonujemy
                                                w świecie idealnym, gdzie mamy komfort
                                                planowania z dużym wyprzedzeniem.
   29   30   31   32   33   34   35   36