Page 34 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 34
34 że jesteśmy dużym, stabilnym bankiem, chcemy przyciągać. Co ważne, bardzo Ewa Sokolik
ale eksponujemy również te elementy, dbamy o spójność naszych działań EB
które wprost trafiają do naszej grupy do- z działaniami marketingowymi, wspólnie Menedżer Zespołu Rekrutacji,
celowej – interesującej się nowymi tech- pracujemy z odpowiednimi jednostka- ING Bank Śląski
nologiami, będącej na bieżąco z nowo- mi, pilnujemy, żeby nie było rozbieżności Ukończyła Wydział Psychologii na Uniwer-
czesnymi narzędziami, mogącej tworzyć w kreacjach po obu stronach. sytecie Warszawskim. Wiedzę uzupełniła
innowacyjne rozwiązania dla różnych ob- podczas studiów podyplomowych z zakresu
szarów naszej działalności. Dość długo skupialiśmy się na młodym zarządzania zasobami ludzkimi oraz negocja-
rynku pracy – studentach i absolwentach. cji i mediacji. Od początku kariery zawodowej
Co ważne, bardzo Obecnie w strategii tworzone są też pro- związana z obszarem rekrutacji. Poznała go
dbamy o spójność gramy, które będą skierowane do pro- od strony praktycznej w jednej z pierwszych
naszych działań EB fesjonalistów – nie tylko finansistów, ale na rynku firm rekrutacyjnych, potem przeszła
z działaniami też osób, które zajmują się nowoczesny- na stronę klienta – ówcześnie największego
marketingowymi mi technologiami, marketingiem, IT czy operatora telekomunikacyjnego. W banku
analizami. To są działy, na które stawiamy pracuje od 2006 r., zajmuje się opracowywa-
Strategiczne działanie jest dla nas szcze- w banku, a za tym musi iść nasza strategia niem i usprawnianiem procedur, procesów
gólnie ważne, bo coraz silniej (co wynika pozyskiwania pracowników. Podążamy tu i narzędzi rekrutacyjnych. Koordynuje też sze-
choćby ze zmian demograficznych) kon- za biznesem, to jest jak domino: jeśli się roko zakrojone działania związane z promo-
kurujemy nie tylko z innymi bankami, okazuje, że będziemy rozwijać pewne ob- waniem wizerunku pracodawcy oraz progra-
ale też np. z firmami technologicznymi, szary na poziomie produktu finansowe- mów praktyk i staży.
z którymi rywalizujemy o specjalistów IT, go, to za tym idzie produkt technologiczny
czy firmami FMCG, z którymi wspólnie i osoby, które będą potrafiły zrealizować
zabiegamy choćby o marketingowców projekty z tym związane. Nie zawsze
czy specjalistów ds. sprzedaży. Musimy są już w firmie, zdarza się, że musimy je
sprzedać produkt, jakim jest praca u nas, pozyskiwać z rynku zewnętrznego, a to
w taki sposób, żeby odpowiadał on kan- oznacza, że powinniśmy być gotowi na
dydatom, i to tym najlepszym, których szybkie reagowanie na zmiany w organi-
zacji. Strategia EB wyznacza więc zasad-
nicze ramy, bo nie zawsze funkcjonujemy
w świecie idealnym, gdzie mamy komfort
planowania z dużym wyprzedzeniem.