Page 30 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 30
30 komunikacji oraz edukacji, które wspiera- nizacji. O działaniach wizerunkowych na Monika Marczak
ją nas w komunikowaniu naszych warto- bieżąco informujemy kluczowych mene-
ści jako pracodawcy. dżerów, mówimy o nich również w czasie HR Business Partner,
firmowych spotkań, pokazujemy plany, Wyborowa Pernod Ricard
Jeśli jako lider tego projektu potrzebuję chwalimy się tym, co już udało się zrobić. Przez osiem lat pracowała w agencji
zaangażowania kogoś z innego działu, to Dzięki temu wszyscy mają możliwość headhunterskiej, gdzie odpowiadała za
po prostu proszę o pomoc. Ludzie an- oceny prac czy zaproponowania nowych międzynarodowe rekrutacje kadry me-
gażują się w konkretne sprawy, np. targi aktywności. W tym roku przedstawiliśmy nedżerskiej. Bazując na tych doświad-
pracy, działania digitalowe czy inne akcje nową formułę cyklicznych spotkań HR czeniach, od czerwca 2013 r. w Wybo-
skierowane do studentów, a ponieważ Coffee Break, które służą dzieleniu się rowa Pernod Ricard zajmuje się m.in.
robimy rzeczy innowacyjne, chętnie nas wiedzą. planowaniem i koordynacją działań
wspierają. Zaletą takiego podejścia jest employer brandingowych. Zajmuje się
to, że współpracujemy z wieloma oso- Na początku pracy skorzystaliśmy z po- także rekrutacją, rozwojem pracowni-
bami o różnych punktach widzenia, na mocy zewnętrznych ekspertów EB. Zro- ków i wspieraniem podległych działów
przykład przygotowując kampanię on- biliśmy bardzo dokładną analizę moc- w zakresie HR.
line, korzystamy z wiedzy działu digital, nych i słabych stron organizacji oraz
a komunikując wartość, jaką są nasze przeprowadziliśmy badanie i wywiady
silne marki z kategorii premium, uważ- z pracownikami. Dzięki zaangażowaniu
nie słuchamy pomysłów działu edukacji. agencji zewnętrznej zyskaliśmy głębszą
Chcemy być transparentni, dlatego stara- wiedzę na temat tego, co ludzie myślą
my się też, żeby wiedza na temat naszych o firmie – o jej silnych i słabych stronach.
działań była rozpowszechniana w orga- Analizując wyniki, zidentyfikowaliśmy
nasze kluczowe wartości jako praco-
Zaletą takiego dawcy, czyli to, co jest DNA naszej orga-
podejścia jest to, że nizacji. Na bazie tej wiedzy stworzyliśmy
współpracujemy EVP. Jego wielką wartością jest to, że zi-
z wieloma osobami dentyfikowali je nasi pracownicy, a nie
o różnych punktach dział HR. Myślę, że to jest ważne, bo bez
widzenia takiego początku działania EB byłyby
„wydmuszką”. A teraz mamy pewność,
że robimy coś fajnego i robimy to razem.