Page 30 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 30

30  komunikacji oraz edukacji, które wspiera-   nizacji. O działaniach wizerunkowych na       Monika Marczak
    ją nas w komunikowaniu naszych warto-       bieżąco informujemy kluczowych mene-
    ści jako pracodawcy.                        dżerów, mówimy o nich również w czasie        HR Business Partner,
                                                firmowych spotkań, pokazujemy plany,          Wyborowa Pernod Ricard
    Jeśli jako lider tego projektu potrzebuję   chwalimy się tym, co już udało się zrobić.    Przez osiem lat pracowała w  agencji
    zaangażowania kogoś z innego działu, to     Dzięki temu wszyscy mają możliwość            headhunterskiej, gdzie odpowiadała za
    po prostu proszę o  pomoc. Ludzie an-       oceny prac czy zaproponowania nowych          międzynarodowe rekrutacje kadry me-
    gażują się w konkretne sprawy, np. targi    aktywności. W tym roku przedstawiliśmy        nedżerskiej. Bazując na tych doświad-
    pracy, działania digitalowe czy inne akcje  nową formułę cyklicznych spotkań HR           czeniach, od czerwca 2013 r. w  Wybo-
    skierowane do studentów, a  ponieważ        Coffee Break, które służą dzieleniu się       rowa Pernod Ricard zajmuje się m.in.
    robimy rzeczy innowacyjne, chętnie nas      wiedzą.                                       planowaniem i  koordynacją działań
    wspierają. Zaletą takiego podejścia jest                                                  employer brandingowych. Zajmuje się
    to, że współpracujemy z  wieloma oso-       Na początku pracy skorzystaliśmy z po-        także rekrutacją, rozwojem pracowni-
    bami o  różnych punktach widzenia, na       mocy zewnętrznych ekspertów EB. Zro-          ków i  wspieraniem podległych działów
    przykład przygotowując kampanię on-         biliśmy bardzo dokładną analizę moc-          w zakresie HR.
    line, korzystamy z  wiedzy działu digital,  nych i  słabych stron organizacji oraz
    a  komunikując wartość, jaką są nasze       przeprowadziliśmy badanie i  wywiady
    silne marki z  kategorii premium, uważ-     z  pracownikami. Dzięki zaangażowaniu
    nie słuchamy pomysłów działu edukacji.      agencji zewnętrznej zyskaliśmy głębszą
    Chcemy być transparentni, dlatego stara-    wiedzę na temat tego, co ludzie myślą
    my się też, żeby wiedza na temat naszych    o firmie – o jej silnych i słabych stronach.
    działań była rozpowszechniana w  orga-      Analizując wyniki, zidentyfikowaliśmy
                                                nasze kluczowe wartości jako praco-
            Zaletą takiego                      dawcy, czyli to, co jest DNA naszej orga-
            podejścia jest to, że               nizacji. Na bazie tej wiedzy stworzyliśmy
            współpracujemy                      EVP. Jego wielką wartością jest to, że zi-
            z wieloma osobami                   dentyfikowali je nasi pracownicy, a  nie
            o różnych punktach                  dział HR. Myślę, że to jest ważne, bo bez
            widzenia                            takiego początku działania EB byłyby
                                                „wydmuszką”. A  teraz mamy pewność,
                                                że robimy coś fajnego i robimy to razem.
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35