Page 32 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 32

32  naszych obecnych pracowników. Takie                Aby mówić o skuteczności,      Dominika Nawrocka
    całościowe podejście pozwala na efek-              przede wszystkim należy
    tywne budowanie spójnej marki.                     zastanowić się nad celami,     Employer Branding Manager,
                                                       które chcemy osiągnąć          Capgemini
    Efektywność działań employer bran-                                                Od ponad dziewięciu lat zawodowo
    dingowych mierzymy na wiele różnych       w  poszczególnych kategoriach. Dodat-   zajmuje się łączeniem różnych aspek-
    sposobów, uzależnionych od rodzaju        kowo wyznaczamy odrębne mierniki        tów marketingu, PR oraz HR. Od 2012 r.
    przedsięwzięcia. W  przypadku działań     każdej podejmowanej akcji wewnętrz-     odpowiedzialna za strategię employer
    zewnętrznych, mających na celu budo-      nej, odpowiadające jej charakterowi.    brandingową dla Capgemini w  Polsce,
    wanie marki w  grupie potencjalnych                                               jej wdrażanie oraz mierzenie efektyw-
    kandydatów, weryfikatorem skutecz-        Poza oceną czysto liczbową (miejsce     ności podejmowanych działań. Projek-
    ności są dla nas miejsca zajmowane        w  rankingu, liczba aplikacji, procent  tuje i  koordynuje kampanie employer
    w rankingach pracodawców, a także wy-     zadowolonych pracowników) działania     brandingowe o charakterze rekrutacyj-
    niki zleconych przez firmę badań prowa-   oceniamy także od strony kontekstu      nym i wizerunkowym.
    dzonych w grupie docelowej. Dla oceny     i  kontentu. Warto tu zwrócić uwagę,
    działań rekrutacyjno-sourcingowych        czy działania były podjęte w  zgodzie
    sprawdzamy takie dane, jak: liczba po-    z  kierunkami założonymi w  strategii,
    zyskanych aplikacji; procent aplikacji,   czy były przeprowadzone w odpowied-
    które zakwalifikują się do procesu re-    nim czasie, czy trafiły do wskazanej
    krutacyjnego (jakość aplikacji); procent  grupy docelowej, czy zastosowaliśmy
    kandydatów, którzy zostają zatrudnie-     odpowiednie kanały komunikacji i  na-
    ni. Mierzymy również, czy pula aplikacji  rzędzia, a  treść była dostosowana do
    zwiększyła się pod wpływem naszych        grupy. Dzięki takiemu podejściu zysku-
    działań w  porównaniu do poprzednich      jemy pewność, że budujemy markę,
    okresów i  jak aktywności EB wpłynę-      która przyciągnie do organizacji tych
    ły na czas przeznaczony na rekrutację.    członków grup docelowych, na których
    Warto również sprawdzać działania         zależy nam najbardziej.
    wewnętrzne. W  ich przypadku śledzi-
    my m.in. procent pracowników zaan-
    gażowanych w badanie satysfakcji oraz
    przyglądamy się wynikom tego badania
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36