Page 32 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 32
32 naszych obecnych pracowników. Takie Aby mówić o skuteczności, Dominika Nawrocka
całościowe podejście pozwala na efek- przede wszystkim należy
tywne budowanie spójnej marki. zastanowić się nad celami, Employer Branding Manager,
które chcemy osiągnąć Capgemini
Efektywność działań employer bran- Od ponad dziewięciu lat zawodowo
dingowych mierzymy na wiele różnych w poszczególnych kategoriach. Dodat- zajmuje się łączeniem różnych aspek-
sposobów, uzależnionych od rodzaju kowo wyznaczamy odrębne mierniki tów marketingu, PR oraz HR. Od 2012 r.
przedsięwzięcia. W przypadku działań każdej podejmowanej akcji wewnętrz- odpowiedzialna za strategię employer
zewnętrznych, mających na celu budo- nej, odpowiadające jej charakterowi. brandingową dla Capgemini w Polsce,
wanie marki w grupie potencjalnych jej wdrażanie oraz mierzenie efektyw-
kandydatów, weryfikatorem skutecz- Poza oceną czysto liczbową (miejsce ności podejmowanych działań. Projek-
ności są dla nas miejsca zajmowane w rankingu, liczba aplikacji, procent tuje i koordynuje kampanie employer
w rankingach pracodawców, a także wy- zadowolonych pracowników) działania brandingowe o charakterze rekrutacyj-
niki zleconych przez firmę badań prowa- oceniamy także od strony kontekstu nym i wizerunkowym.
dzonych w grupie docelowej. Dla oceny i kontentu. Warto tu zwrócić uwagę,
działań rekrutacyjno-sourcingowych czy działania były podjęte w zgodzie
sprawdzamy takie dane, jak: liczba po- z kierunkami założonymi w strategii,
zyskanych aplikacji; procent aplikacji, czy były przeprowadzone w odpowied-
które zakwalifikują się do procesu re- nim czasie, czy trafiły do wskazanej
krutacyjnego (jakość aplikacji); procent grupy docelowej, czy zastosowaliśmy
kandydatów, którzy zostają zatrudnie- odpowiednie kanały komunikacji i na-
ni. Mierzymy również, czy pula aplikacji rzędzia, a treść była dostosowana do
zwiększyła się pod wpływem naszych grupy. Dzięki takiemu podejściu zysku-
działań w porównaniu do poprzednich jemy pewność, że budujemy markę,
okresów i jak aktywności EB wpłynę- która przyciągnie do organizacji tych
ły na czas przeznaczony na rekrutację. członków grup docelowych, na których
Warto również sprawdzać działania zależy nam najbardziej.
wewnętrzne. W ich przypadku śledzi-
my m.in. procent pracowników zaan-
gażowanych w badanie satysfakcji oraz
przyglądamy się wynikom tego badania