Page 36 - MEB10
P. 36

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

takie zasady zostały kiedyś spisane. Dla naszego ze-
społu od początku było jasne, że możemy zrealizo-
wać nasz cel tylko poprzez wzbudzenie ich zaintere-
sowania, a to oznaczało pójście pod prąd, zrobienie
czegoś, co będzie inne, przykuje uwagę.

Od razu pojawił się pomysł z  „rozgadanymi
obrazami”?
Pomysłów było kilka. Ten z „rozgadanymi obraza-
mi”, czyli idea komentowania rzeczywistości w hu-
morystyczny sposób, za pomocą znanych obra-
zów, wyszedł ode mnie. Jestem fanką fanpage’a
na Facebooku o  tej nazwie i  pomyślałam, że to
fantastyczny pomysł – o  pewnych rzeczach po-
wiedzieć bardzo oryginalnie. W  naszej firmie pa-
nuje nieformalna komunikacja, dlatego doszliśmy
do wniosku, że to będzie najlepsza, najbardziej
zapamiętywalna forma. No i  okazało się, że rze-
czywiście tak było :)

Ile osób było zaangażowanych w ten projekt?           stanowiliśmy z „gadających obrazów” zrobić naszą  Czym kierowali się państwo, dobierając kon-
Zespół projektowy był niewielki – liczył trzy oso-    własną wystawę sztuki pod nazwą „Szacunek,        kretne obrazy?
by. Oprócz mnie była w  nim jeszcze Kasia, na-        szacuneczek, szacununio…”. Podzieliliśmy dobre    Czasami było tak, że podobał nam się konkretny ob-
sza grafik oraz Krzysiek, kolega, który wcześniej     praktyki na pięć kategorii:                       raz i to do niego dopasowywaliśmy hasło związane
prowadził grupę projektową związaną z promo-                                                            z jedną z wymienionych przeze mnie kategorii, a cza-
waniem szacunku. W ramach kreatywnych spo-              •  ogólny i bezpośredni kontakt,                sami do sytuacji szukaliśmy odpowiedniego dzieła.
tkań dyskutowaliśmy, które zachowania i w jaki          •  otwartość i życzliwość,                      Następnie do każdego z  nich wymyślaliśmy zabaw-
sposób, chcemy skomentować.                             •  plotki i tolerancja,                         ne komentarze, które mówiły o poszczególnych za-
                                                        •  postawa i szacunek,                          sadach związanych z  szacunkiem. Założyliśmy, że
Jak przebiegała praca nad przygotowaniem                •  spotkania,                                   w  warszawskim biurze powiesimy w  różnych miej-
tej kampanii?                                         do których dobraliśmy odpowiednie obrazy wraz     scach pięć plakatów, a do naszych biur regionalnych,
Mieliśmy pomysł, określiliśmy, co chcemy poka-        z  komentarzem. I  na taką wystawę zaprosiliśmy   które mają mniejszą powierzchnię, przygotujemy grafiki
zać, więc przeszliśmy do etapu, w którym musie-       naszych pracowników.
liśmy doprecyzować, w jakiej formie to zrobić. Po-

                                                                 36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41