Page 31 - MEB10
P. 31

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

dełko zawierające materiały przeznaczone do           Kapsuła Niesamowitości wróciła do nas z  75 GB      pomiędzy talentami firmy, budowanie pozwalają-
nagrywania filmów w  wysokiej jakości. Pudło          świetnych materiałów i  wartościowych wskazó-       cej na to kultury organizacyjnej, a w końcu także
zostało wysłane do naszych kolegów i koleża-          wek dla zespołu employer brandingowego. To,         wartości zwiększających zainteresowanie i  po-
nek we wszystkich biurach. Poprosiliśmy o na-         co zobaczyliśmy po jej otworzeniu, było bardzo      czucie tożsamości pracowników z  marką – teraz
granie życia w firmie Luxoft z ich perspektywy.       pomocne dla zrozumienia transformacji naszego       i w najbliższej przyszłości. Kapsuła Niesamowito-
Liczyliśmy, że to pozwoli nam zobaczyć firmę          EVP. Skoro zmienili się nasi pracownicy – a  tym    ści okazała się świetnym sposobem na rozpoczę-
oczami pracowników i dowiedzieć się, jakie ele-       samym grupa docelowa i  to, jakich talentów po-     cie realizacji tego celu i utrzymanie tego kierunku.
menty kultury organizacyjnej uważają oni za           szukujemy na rynku – można było zdecydowanie
najważniejsze.                                        stwierdzić, że zmieniła się także cała firma.       Arnaud
                                                                                                          Saintemarie
Pracownicy zaangażowali się w projekt, a ich reak-    Kapsuła Niesamowitości była dla naszych ludzi
cja przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Kolej-    okazją, by podzielić się ich spojrzeniem na firmę.  Global Employer Branding Manager,
ne zespoły opowiadały o firmie i o tym, co ozna-      W tym przypadku pokazanie, jak rozumieją wspól-     Luxoft Poland
cza dla nich praca w Luxoft poprzez zdjęcia i filmy.  ne wartości i  jak nimi żyją na co dzień, było też
Zebraliśmy materiały, w  których pracownicy po-       szansą na dobrą zabawę i  odkrywanie nowych         Jako świeżo upieczony absolwent Macquarie University
kazali, jak skaczą ze spadochronem, podejmują Ice     pokładów ich kreatywności. Mogliśmy ich wysłu-      w Sydney (rocznik 2007) rozpoczął karierę w rekruta-
Bucket Challenge, uprawiają sporty ekstremalne,       chać, przeanalizować to, co chcieli nam powie-      cji jako Staffing Consultant. Employer branding był już
śpiewają karaoke – zdecydowanie nie sposób tu         dzieć, i popatrzeć, czy organizacja zbudowała od-   wtedy w obszarze jego zainteresowań. Wszystko uda-
opowiedzieć o wszystkim, co zobaczyliśmy, prze-       powiedni przekaz – czy faktycznie mówimy o tym,     ło się połączyć, kiedy podjął pracę dla LinkedIn jako
glądając zawartość Kapsuły.                           co jest dla pracowników ważne.                      Product Consultant. Jego misja polegała wówczas
                                                                                                          na dobieraniu dla klientów takich rozwiązań z  oferty
Naszym planem było także, by każdy, kto tworzy        Wyciągnęliśmy z  tego wnioski i  zmieniliśmy spo-   LinkedIn, które mogły się przyczynić do wzbogacenia
z  nami firmę, mógł śledzić, gdzie w  danej chwili    sób przekazywania EVP – które jest przecież fun-    strategii zdobywania nowych talentów.
znajduje się Kapsuła, i  być aktywnym uczestni-       damentem dla komunikacji – w  firmie i  na rynku    Jak sam mówi, dzięki temu nauczył się doceniać do-
kiem całego projektu. Zaprojektowaliśmy więc          zewnętrznym. Zaadaptowaliśmy je także do lokal-     świadczenie kandydatów; to, jaką wartość może mieć
specjalną stronę internetową, na której wszyscy       nych potrzeb w poszczególnych biurach. Kluczowe     storytelling i co to znaczy inteligentnie zarządzać ryzy-
mogli sprawdzać postępy działań, wrzucać swoje        było tu upewnienie się, że udaje nam się odzwier-   kiem – nawet jeśli od czasu do czasu można się sparzyć.
komentarze i oglądać materiały stworzone przez        ciedlać DNA firmy, a także spojrzenie na wartości   Dzisiaj jego celem na stanowisku Global Employer Branding
osoby z  innych lokalizacji. Całe przedsięwzięcie     oczyma współpracowników, tak by zdefiniować         Managera w firmie Luxoft jest dbanie o to, by doświad-
było także promowane na naszej stronie interne-       je na nowo i  dzięki nim umacniać naszą pozycję     czenia kandydatów z nowymi technologiami, innowacjami
towej i wewnętrznym portalu – Luxtown.                w grupie docelowej.                                 i  rozwiązaniami cyfrowymi pozwalały też na lepsze po-
                                                                                                          znanie marki i wyjątkowej kultury organizacyjnej.
Po sześciu miesiącach i  pokonaniu 60 000 km,         W Luxoft naszym celem jest stworzenie odpo-
z Polski przez Azję aż do Stanów Zjednoczonych,       wiedniej przestrzeni do budowania sieci kontaktów

                                                                        31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36