Page 31 - MEB10
P. 31
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
dełko zawierające materiały przeznaczone do Kapsuła Niesamowitości wróciła do nas z 75 GB pomiędzy talentami firmy, budowanie pozwalają-
nagrywania filmów w wysokiej jakości. Pudło świetnych materiałów i wartościowych wskazó- cej na to kultury organizacyjnej, a w końcu także
zostało wysłane do naszych kolegów i koleża- wek dla zespołu employer brandingowego. To, wartości zwiększających zainteresowanie i po-
nek we wszystkich biurach. Poprosiliśmy o na- co zobaczyliśmy po jej otworzeniu, było bardzo czucie tożsamości pracowników z marką – teraz
granie życia w firmie Luxoft z ich perspektywy. pomocne dla zrozumienia transformacji naszego i w najbliższej przyszłości. Kapsuła Niesamowito-
Liczyliśmy, że to pozwoli nam zobaczyć firmę EVP. Skoro zmienili się nasi pracownicy – a tym ści okazała się świetnym sposobem na rozpoczę-
oczami pracowników i dowiedzieć się, jakie ele- samym grupa docelowa i to, jakich talentów po- cie realizacji tego celu i utrzymanie tego kierunku.
menty kultury organizacyjnej uważają oni za szukujemy na rynku – można było zdecydowanie
najważniejsze. stwierdzić, że zmieniła się także cała firma. Arnaud
Saintemarie
Pracownicy zaangażowali się w projekt, a ich reak- Kapsuła Niesamowitości była dla naszych ludzi
cja przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Kolej- okazją, by podzielić się ich spojrzeniem na firmę. Global Employer Branding Manager,
ne zespoły opowiadały o firmie i o tym, co ozna- W tym przypadku pokazanie, jak rozumieją wspól- Luxoft Poland
cza dla nich praca w Luxoft poprzez zdjęcia i filmy. ne wartości i jak nimi żyją na co dzień, było też
Zebraliśmy materiały, w których pracownicy po- szansą na dobrą zabawę i odkrywanie nowych Jako świeżo upieczony absolwent Macquarie University
kazali, jak skaczą ze spadochronem, podejmują Ice pokładów ich kreatywności. Mogliśmy ich wysłu- w Sydney (rocznik 2007) rozpoczął karierę w rekruta-
Bucket Challenge, uprawiają sporty ekstremalne, chać, przeanalizować to, co chcieli nam powie- cji jako Staffing Consultant. Employer branding był już
śpiewają karaoke – zdecydowanie nie sposób tu dzieć, i popatrzeć, czy organizacja zbudowała od- wtedy w obszarze jego zainteresowań. Wszystko uda-
opowiedzieć o wszystkim, co zobaczyliśmy, prze- powiedni przekaz – czy faktycznie mówimy o tym, ło się połączyć, kiedy podjął pracę dla LinkedIn jako
glądając zawartość Kapsuły. co jest dla pracowników ważne. Product Consultant. Jego misja polegała wówczas
na dobieraniu dla klientów takich rozwiązań z oferty
Naszym planem było także, by każdy, kto tworzy Wyciągnęliśmy z tego wnioski i zmieniliśmy spo- LinkedIn, które mogły się przyczynić do wzbogacenia
z nami firmę, mógł śledzić, gdzie w danej chwili sób przekazywania EVP – które jest przecież fun- strategii zdobywania nowych talentów.
znajduje się Kapsuła, i być aktywnym uczestni- damentem dla komunikacji – w firmie i na rynku Jak sam mówi, dzięki temu nauczył się doceniać do-
kiem całego projektu. Zaprojektowaliśmy więc zewnętrznym. Zaadaptowaliśmy je także do lokal- świadczenie kandydatów; to, jaką wartość może mieć
specjalną stronę internetową, na której wszyscy nych potrzeb w poszczególnych biurach. Kluczowe storytelling i co to znaczy inteligentnie zarządzać ryzy-
mogli sprawdzać postępy działań, wrzucać swoje było tu upewnienie się, że udaje nam się odzwier- kiem – nawet jeśli od czasu do czasu można się sparzyć.
komentarze i oglądać materiały stworzone przez ciedlać DNA firmy, a także spojrzenie na wartości Dzisiaj jego celem na stanowisku Global Employer Branding
osoby z innych lokalizacji. Całe przedsięwzięcie oczyma współpracowników, tak by zdefiniować Managera w firmie Luxoft jest dbanie o to, by doświad-
było także promowane na naszej stronie interne- je na nowo i dzięki nim umacniać naszą pozycję czenia kandydatów z nowymi technologiami, innowacjami
towej i wewnętrznym portalu – Luxtown. w grupie docelowej. i rozwiązaniami cyfrowymi pozwalały też na lepsze po-
znanie marki i wyjątkowej kultury organizacyjnej.
Po sześciu miesiącach i pokonaniu 60 000 km, W Luxoft naszym celem jest stworzenie odpo-
z Polski przez Azję aż do Stanów Zjednoczonych, wiedniej przestrzeni do budowania sieci kontaktów
31