Page 35 - MEB10
P. 35

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

o szacunkuNiekonwencjonalnie
Mówienie w firmie o wartościach i zasadach bardzo często bywa nudne. Pracownicy
zawsze znajdą ciekawsze zadania niż lektura artykułów na ten temat w  gazecie
firmowej czy intranecie. Grupa Pracuj postanowiła więc podejść do zagadnienia
niekonwencjonalnie. O kampanii mówiącej o jednej z wartości firmy – szacunku –
rozmawiamy z Donatą Wiatrowską, Employer Branding and Internal Communication
Specialist w Grupie Pracuj.

Dlaczego postanowili państwo przeprowa-              nicy zwrócili uwagę na pojawiające się zachowania     waniami powinien się wiązać. Efektem tej pracy
dzić kampanię promującą akurat tę konkretną          określane jako sprzeczne z jedną z wartości – wła-    była rewitalizacja dobrych praktyk, w ramach któ-
wartość – szacunek?                                  śnie szacunkiem. Chodziło im o różne postawy, któ-    rej zaktualizowaliśmy i  szczegółowo rozpisaliśmy
Inicjatywa wyszła tak naprawdę z  wewnątrz. Od       re pojawiają się podczas współpracy, spotkań czy      te rzeczy, na które zgadzamy się jako firma, oraz
dziewięciu lat bierzemy udział w Programie Najlepsi  bezpośrednich kontaktów wewnątrz organizacji.         te, na które nie ma zgody. Następnie zaczęliśmy się
Pracodawcy Aon Hewitt. Po każdej edycji badania                                                            zastanawiać nad tym, w jaki sposób możemy wpły-
identyfikujemy najważniejsze obszary do poprawy      To rzeczywiście mogło być alarmujące. Jaki            nąć na zachowania pracowników i przypomnieć im
i często powołujemy grupy fokusowe składające się    był państwa pierwszy krok?                            o tym, jak ważny jest szacunek w codziennej pracy.
z pracowników, których celem jest analiza zgłoszo-   Rekomendacją grupy fokusowej, która analizowa-
nych problemów, przygotowanie propozycji zmian       ła wyniki badania Aon Hewitt, było przypomnienie      I wtedy pojawił się pomysł kampanii?
i ich wdrożenie. Jednym z obszarów, o które pytamy   dobrych praktyk związanych z  szacunkiem, któ-        Tak, dokładnie. Zależało nam na tym, żeby pracow-
podczas badania, są nasze wartości firmowe: sza-     re określiliśmy w  firmie już jakiś czas temu. Prace  nicy zastanowili się nad tym, czy zasady określo-
cunek, entuzjazm, dążenie do doskonałości, odpo-     w ramach grupy projektowej rozpoczęliśmy od po-       ne w ramach dobrych praktyk stosują na co dzień.
wiedzialność i tzw. efekt W@W oraz ich wpływ na      szukiwania odpowiedzi na pytanie, co tak napraw-      Przeprowadziliśmy krótki wywiad wśród pracowni-
realizację codziennych zadań. W 2013 roku pracow-    dę znaczy dziś dla nas szacunek i z jakimi zacho-     ków i  okazało się, że niemal nikt nie pamiętał, że

                                                     35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40