Page 12 - MEB12
P. 12

PracodawcyWiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
 prześcigają się w pomysłach
 na „efekty WOW!”

O początkach branży EB w Polsce, inspirującej historii i pełnej wyzwań codzienności rozmawiamy z Kasią Zadrożną, globalną
kierownik ds. kultury i komunikacji w AmRest.

Zaczęłaś pracę w EB w czasach, kiedy o tym            ju – pierwsze warsztaty i  szkolenia dla studentów,  większe oczekiwania, nie żyją po to, by pracować,
obszarze nie mówiło się tyle, co teraz,               pierwsze karierowe profile w  mediach społeczno-     ale pracują po to, by żyć. Widać wyraźnie, że pra-
a  wszystkich działań uczyliśmy się metodą            ściowych, pierwsze symulacje biznesowe, pierwsi      codawcy niemal wychodzą z siebie, by przyciągnąć
prób i błędów. Jak oceniasz zmiany w branży           ambasadorzy na uczelniach…                           i zatrzymać atrakcyjnych pracowników. Pracujemy
z perspektywy czasu?                                                                                       w  coraz lepiej zaprojektowanych przestrzeniach,
Faktycznie mam wrażenie, że zaczynałam pracę          W tej chwili znacznie trudniej się wyróżnić, a mam   otrzymujemy coraz bardziej wymyślne benefity.
w  tym obszarze, kiedy w  Polsce na palcach jednej    wrażenie, że pracodawcy prześcigają się w pomy-      A  wszystko dlatego, że szczęśliwy pracownik to
ręki można było policzyć osoby i firmy, które znały   słach na „efekty wow”. Chociaż… to się chyba nie     dobry pracownik. Potwierdziły to badania prze-
termin employer branding. Podczas wydarzeń bran-      zmieniło – już wiele lat temu chcieliśmy robić kam-  prowadzone na Uniwersytecie Florydy i  wiele in-
żowych czy na targach pracy widywało się ciągle te    panie, które będą się wyróżniać. Dziś po prostu      nych – zadowolony pracownik jest bardziej wy-
same twarze, byliśmy mocno zintegrowani. Wracam       konkurencja jest znacznie większa, a  dodatkowo      dajny, efektywny, kreatywny, co sprawia, że lepiej
do tego okresu z dużym sentymentem. Faktycznie        na przestrzeni lat bardzo się zmienił rynek pra-     wykonuje swoją pracę. Dodatkowo szczęśliwy pra-
uczyliśmy się EB w praniu, czerpiąc inspiracje głów-  cy. Czasy, kiedy to pracodawcy określali reguły,     cownik nie ma powodu, aby zmieniać pracodaw-
nie z zagranicznych doświadczeń. Mieliśmy o wiele     zaczynają odchodzić w  zapomnienie. Kandyda-         cę, a to oznacza oszczędności m.in. na rekrutacji,
więcej okazji, aby zrobić coś po raz pierwszy w kra-  ci i  pracownicy mają wobec pracodawców coraz        wdrażaniu do organizacji czy szkoleniach.

                                                      12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17