Page 12 - MEB12
P. 12
PracodawcyWiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
prześcigają się w pomysłach
na „efekty WOW!”
O początkach branży EB w Polsce, inspirującej historii i pełnej wyzwań codzienności rozmawiamy z Kasią Zadrożną, globalną
kierownik ds. kultury i komunikacji w AmRest.
Zaczęłaś pracę w EB w czasach, kiedy o tym ju – pierwsze warsztaty i szkolenia dla studentów, większe oczekiwania, nie żyją po to, by pracować,
obszarze nie mówiło się tyle, co teraz, pierwsze karierowe profile w mediach społeczno- ale pracują po to, by żyć. Widać wyraźnie, że pra-
a wszystkich działań uczyliśmy się metodą ściowych, pierwsze symulacje biznesowe, pierwsi codawcy niemal wychodzą z siebie, by przyciągnąć
prób i błędów. Jak oceniasz zmiany w branży ambasadorzy na uczelniach… i zatrzymać atrakcyjnych pracowników. Pracujemy
z perspektywy czasu? w coraz lepiej zaprojektowanych przestrzeniach,
Faktycznie mam wrażenie, że zaczynałam pracę W tej chwili znacznie trudniej się wyróżnić, a mam otrzymujemy coraz bardziej wymyślne benefity.
w tym obszarze, kiedy w Polsce na palcach jednej wrażenie, że pracodawcy prześcigają się w pomy- A wszystko dlatego, że szczęśliwy pracownik to
ręki można było policzyć osoby i firmy, które znały słach na „efekty wow”. Chociaż… to się chyba nie dobry pracownik. Potwierdziły to badania prze-
termin employer branding. Podczas wydarzeń bran- zmieniło – już wiele lat temu chcieliśmy robić kam- prowadzone na Uniwersytecie Florydy i wiele in-
żowych czy na targach pracy widywało się ciągle te panie, które będą się wyróżniać. Dziś po prostu nych – zadowolony pracownik jest bardziej wy-
same twarze, byliśmy mocno zintegrowani. Wracam konkurencja jest znacznie większa, a dodatkowo dajny, efektywny, kreatywny, co sprawia, że lepiej
do tego okresu z dużym sentymentem. Faktycznie na przestrzeni lat bardzo się zmienił rynek pra- wykonuje swoją pracę. Dodatkowo szczęśliwy pra-
uczyliśmy się EB w praniu, czerpiąc inspiracje głów- cy. Czasy, kiedy to pracodawcy określali reguły, cownik nie ma powodu, aby zmieniać pracodaw-
nie z zagranicznych doświadczeń. Mieliśmy o wiele zaczynają odchodzić w zapomnienie. Kandyda- cę, a to oznacza oszczędności m.in. na rekrutacji,
więcej okazji, aby zrobić coś po raz pierwszy w kra- ci i pracownicy mają wobec pracodawców coraz wdrażaniu do organizacji czy szkoleniach.
12