Page 16 - MEB12
P. 16

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

                                                                                         kom dużą swobodę we wdrażaniu strategii. To jest
                                                                                         niezwykle istotne dla efektywności naszych działań
                                                                                         – musimy brać pod uwagę różnice między rynkami
                                                                                         pracy i kandydatami w różnych krajach.

                                                                     fot.: arch. AmRest  Wspomniałaś o tworzeniu strategii, tymczasem
                                                                                         do tej pory niewielu pracodawców w  branży
                                                                                         gastronomicznej poważnie traktowało działa-
                                                                                         nia wizerunkowe na rynku pracy. Dlaczego wy
                                                                                         zdecydowaliście się na intensyfikację działań
                                                                                         w tym obszarze?
                                                                                         Główną motywacją do stworzenia strategii budowa-
                                                                                         nia wizerunku pracodawcy były nasze ambitne plany
                                                                                         rozwoju. Więcej restauracji i kawiarni to większe po-
                                                                                         trzeby związane z rekrutacją pracowników i rozwo-
                                                                                         jem kadry liderów. Opracowanie strategii, a przede
                                                                                         wszystkim jej wdrożenie, mają nam pomóc zarówno
                                                                                         w  przyciągnięciu nowych talentów do organizacji,
                                                                                         jak i zatrzymaniu tych osób, które już z nami pracują.

Pracując w  Polsce, odpowiadasz za działania dla kilku                                   W tej chwili mocno pracujemy nad nową platformą
krajów. Jak radzisz sobie z adaptacją strategii dla potrzeb                              komunikacji i jej wdrożeniem na lokalnych rynkach.
różnych rynków?                                                                          Dla każdej marki oraz grup docelowych wybraliśmy
Nasza strategia kształtowania wizerunku pracodawcy ma wymiar                             narzędzia i  kanały komunikacji wewnętrznej i  ze-
globalny. Przy jej tworzeniu wzięliśmy pod uwagę perspektywę                             wnętrznej, mając na uwadze preferencje grup do-
obecnych i  potencjalnych pracowników, gości, akcjonariuszy oraz                         celowych i charakter marki. Część z nich będziemy
partnerów biznesowych. Niezależnie od tego, w jakim kraju działa-                        dopiero testować. Dla AmRest obszar EB to wciąż
my, pewne elementy pozostają niezmienne – wiara w to, że wszyst-                         temat nowy – przed nami sporo działań związanych
ko jest możliwe, nasze naczelne wartości czy podejście „Bring Fun                        z budowaniem świadomości i zrozumienia tego te-
to Life”. I oczywiście to, że chcemy być postrzegani jako wyjątkowe                      matu wśród naszej kadry menedżerskiej. Musimy
miejsce pracy i rozwoju. Jednak rozumiemy, jak ważne jest uwzględ-                       pamiętać, że kierownicy restauracji, ich asystenci
nianie w działaniach lokalnej specyfiki. Dlatego zdefiniowaliśmy te                      oraz kierownicy zmian to osoby, od których bardzo
atrybuty i wartości, które stanowią o naszej tożsamości i nie pod-                       dużo zależy, to oni na co dzień zarządzają zespo-
legają negocjacjom, a jednocześnie dajemy naszym rynkom i mar-                           łem i prowadzą działania rekrutacyjne.

                                                                 16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21