Page 16 - MEB12
P. 16
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
kom dużą swobodę we wdrażaniu strategii. To jest
niezwykle istotne dla efektywności naszych działań
– musimy brać pod uwagę różnice między rynkami
pracy i kandydatami w różnych krajach.
fot.: arch. AmRest Wspomniałaś o tworzeniu strategii, tymczasem
do tej pory niewielu pracodawców w branży
gastronomicznej poważnie traktowało działa-
nia wizerunkowe na rynku pracy. Dlaczego wy
zdecydowaliście się na intensyfikację działań
w tym obszarze?
Główną motywacją do stworzenia strategii budowa-
nia wizerunku pracodawcy były nasze ambitne plany
rozwoju. Więcej restauracji i kawiarni to większe po-
trzeby związane z rekrutacją pracowników i rozwo-
jem kadry liderów. Opracowanie strategii, a przede
wszystkim jej wdrożenie, mają nam pomóc zarówno
w przyciągnięciu nowych talentów do organizacji,
jak i zatrzymaniu tych osób, które już z nami pracują.
Pracując w Polsce, odpowiadasz za działania dla kilku W tej chwili mocno pracujemy nad nową platformą
krajów. Jak radzisz sobie z adaptacją strategii dla potrzeb komunikacji i jej wdrożeniem na lokalnych rynkach.
różnych rynków? Dla każdej marki oraz grup docelowych wybraliśmy
Nasza strategia kształtowania wizerunku pracodawcy ma wymiar narzędzia i kanały komunikacji wewnętrznej i ze-
globalny. Przy jej tworzeniu wzięliśmy pod uwagę perspektywę wnętrznej, mając na uwadze preferencje grup do-
obecnych i potencjalnych pracowników, gości, akcjonariuszy oraz celowych i charakter marki. Część z nich będziemy
partnerów biznesowych. Niezależnie od tego, w jakim kraju działa- dopiero testować. Dla AmRest obszar EB to wciąż
my, pewne elementy pozostają niezmienne – wiara w to, że wszyst- temat nowy – przed nami sporo działań związanych
ko jest możliwe, nasze naczelne wartości czy podejście „Bring Fun z budowaniem świadomości i zrozumienia tego te-
to Life”. I oczywiście to, że chcemy być postrzegani jako wyjątkowe matu wśród naszej kadry menedżerskiej. Musimy
miejsce pracy i rozwoju. Jednak rozumiemy, jak ważne jest uwzględ- pamiętać, że kierownicy restauracji, ich asystenci
nianie w działaniach lokalnej specyfiki. Dlatego zdefiniowaliśmy te oraz kierownicy zmian to osoby, od których bardzo
atrybuty i wartości, które stanowią o naszej tożsamości i nie pod- dużo zależy, to oni na co dzień zarządzają zespo-
legają negocjacjom, a jednocześnie dajemy naszym rynkom i mar- łem i prowadzą działania rekrutacyjne.
16