Page 17 - MEB12
P. 17

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

No właśnie, specyfika takich marek, jak wa-          Jak przekładacie hasło „Bring Fun to Life” na            łam wcześniej, że borykamy się z tym, że jest ona
sze, powoduje, że trzeba być bardzo uważnym          codzienną pracę ludzi w restauracjach i kawiar-          postrzegana jako praca na chwilę i sposób na do-
– i  z  powodu postrzegania firmy wyłącznie          niach?                                                   robienie. A chcielibyśmy, aby była kojarzona z na-
przez pryzmat pracy w  restauracjach, i  dla-        Praca w restauracjach i kawiarniach jest bardzo cięż-    prawdę dużymi, realnymi możliwościami rozwoju
tego, że ludzie przenoszą swoje klienckie do-        ka, wymaga umiejętności szybkiego działania pod          i fajną atmosferą. Dla wielu osób może być to wstęp
świadczenia na markę pracodawcy. Jak sobie           presją czasu i niewyczerpanych pokładów pozytyw-         do wspaniałej przygody, która potrwa bardzo dłu-
z tym radzicie?                                      nej energii. Dla wielu osób mówienie o radości z takiej  go; w AmRest mamy wielu pracowników, którzy są
Mamy szczęście zarządzać markami znanymi i lu-       pracy to mrzonka, jednak my myślimy inaczej. Wspo-       z  nami od kilkunastu lat. Branża gastronomiczna
bianymi na całym świecie. To jest potencjał, na      mniałam wcześniej, że rozumiemy tę radość bardzo         ma ponadto do zaoferowania coś bardzo cennego
którym możemy budować, nie jesteśmy anonimo-         szeroko – i tak na co dzień w restauracjach i kawiar-    – elastyczność czasu pracy. Kto nie chciałby swo-
wi. Jednak to oznacza, że jest spora grupa osób,     niach przekłada się to m.in. na otwartą i partnerską     bodnie kształtować swojego grafiku i  dopasowy-
które mają już w głowach obraz naszej marki, bu-     komunikację (wszyscy mówimy sobie po imieniu),           wać go do innych zajęć? To doskonałe rozwiązanie
dowany na podstawie indywidualnych doświad-          elastyczność czasu pracy (swoboda w decydowaniu          nie tylko dla studentów, ale również mam i  osób,
czeń. Składa się na nie wiele elementów – nie        o  tym, jak wygląda twój dzień pracy), realne moż-       które nie chcą pracować na cały etat. Właśnie dla-
tylko smak naszych produktów, ale i  sam proces      liwości rozwoju (szkolenia, rekrutacje wewnętrzne,       tego obserwujemy zmiany. Coraz częściej wśród
zakupowy, działania marketingowe, atmosfera          awanse). To również możliwość realizacji projektów       pracowników kawiarni i  restauracji możemy spo-
panująca w  naszych kawiarniach i  restauracjach.    społecznych czy spotkania integracyjne. Radość to        tkać osoby w  wieku 40+. Im więcej działań wize-
Nasi pracownicy mają bezpośredni wpływ na to,        także możliwość oferowania produktów takich ma-          runkowych podejmowanych przez firmy z tej bran-
czy te doświadczenia będą pozytywne, czy nie, to     rek, które są znane i lubiane na całym świecie. I chy-   ży, tym silniejszy będzie ten trend. [AM, AJ]
oni są odpowiedzialni za wcielanie w życie naszej    ba udaje nam się z powodzeniem wcielać „Bring Fun
wizji obsługi gości zdefiniowanej dla każdej marki.  to Life” w życie, bo niezależnie od tego, czy rozma-     Kasia Zadrożna
Doświadczenia gości i  doświadczenia pracowni-       wiamy z pracownikami w Polsce, czy w innych kra-
ków wzajemnie na siebie wpływają. Gdy pracow-        jach, czy są oni członkami załogi, czy pełnią funkcje    Globalny kierownik ds. kultury
nik jest zadowolony, tym większe jest prawdopo-      menedżerskie, to zawsze relacje i  atmosfera pracy       i komunikacji w AmRest
dobieństwo, że zadowolony będzie też gość, i na      są atutami AmRest, które są wymieniane na pierw-
odwrót. Jednocześnie, gdy gość wychodzi z  re-       szym miejscu.                                            Jej największą pasją jest komunikacja. Twierdzi, że umiała-
stauracji czy kawiarni uśmiechnięty, to uśmiech                                                               by się dogadać nawet z Obcym ;). Szeroko rozumianą ko-
pojawia się też na twarzach naszych pracowni-        Dotychczas praca w  branży gastronomicznej               munikacją zajmuje się zawodowo od ponad dziesięciu lat.
ków. Jeśli jest inaczej, uśmiech znika i niezadowo-  kojarzyła się z  młodymi ludźmi (często stu-             Jej doświadczenie obejmuje projekty z zakresu komunikacji
lenie ma przełożenie na atmosferę pracy, relacje     dentami). Jak widzisz przyszłość branży ga-              wewnętrznej, PR, CSR, marketingu, EB i HR. Zawsze miała
z  innymi gośćmi i  współpracownikami. Dlatego       stronomicznej? Nadal będzie to praca na start            szczęście do utalentowanych ludzi i  wyjątkowych marek.
tak dużą wagę przykładamy do szkolenia naszych       czy może coś więcej?                                     Jako współpracownik oraz konsultant pracowała z  orga-
pracowników, dbamy o to, aby każdy rozumiał na-      Faktycznie praca w  branży gastronomicznej jest          nizacjami pozarządowymi, agencjami interaktywnymi i fir-
szą wizję i swoją rolę w jej wdrażaniu.              kojarzona głównie z  młodymi ludźmi. Wspomina-           mami będącymi liderami na rynku. Przez kilka lat odpowia-
                                                                                                              dała za budowanie wizerunku pracodawcy w Danone.
                                                                       17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22