Page 15 - MEB12
P. 15

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

W  Polsce zarządzacie kilkoma znanymi          Nie możemy budować wizerunku pracodaw-           fot.: arch. AmRest
markami (KFC, Burger King, Pizza Hut,          cy w oderwaniu od strategii pozycjonowania
Starbucks). W większości z nich zatrudnia-     marki jako takiej.
cie podobne kategorie pracowników. Jak
sobie radzicie z komunikacją tak wielu ma-     Masz do czynienia z bardzo zróżnicowanymi
rek na rynku pracy?                            grupami pracowników i kandydatów: młodzi
KFC i Burger King to restauracje szybkiej ob-  i  starsi, specjaliści z  wyższym wykształce-
sługi, Pizza Hut – restauracje z obsługą kel-  niem i  kandydaci bez wykształcenia, pra-
nerską, a  Starbucks – kawiarnie. Faktycznie   cownicy biura i  fizyczni. Czy są jakieś uni-
na poziomie teorii możemy powiedzieć, że       wersalne zasady pozwalające docierać do
szukamy podobnych kategorii pracowników.       nich wszystkich?
Zwłaszcza że to, co łączy wszystkie nasze      Każda grupa to inne potrzeby i  oczekiwania.
marki, to hasła WJM i  „Bring Fun to Life”,    Nie dość, że mówimy o  odmiennej specyfi-
a  także naczelne wartości AmRest. Dlatego     ce pracy na poszczególnych stanowiskach,
do wszystkich restauracji i  kawiarni poszu-   to jeszcze musimy wziąć pod uwagę różnice
kujemy osób, które mają w sobie spore po-      pokoleniowe. I tu właśnie jest pies pogrzeba-
kłady pozytywnej energii, łatwo nawiązują      ny. Aby dotrzeć do osób, które nas interesu-
kontakty, podzielają nasze wartości, prze-     ją, musimy je po prostu… dobrze poznać. Niby
konania i  pasję do jedzenia. Jednak każda     oczywiste, ale bardzo często o tym zapomina-
marka ma swój wyjątkowy charakter, inaczej     my, wrzucamy wszystkich do jednego worka.
komunikuje się z  gośćmi, oferuje inne pro-    A tymczasem analiza to pierwszy krok do tego,
dukty, a  co za tym idzie – każda ma swoją     aby zbudować strategię czy plan działań. Aby
specyfikę pracy.                               wiedzieć, jak dotrzeć do konkretnej grupy do-
                                               celowej, potrzebna jest nam wiedza na temat
Wszystkie nasze marki prowadzą własną          jej oczekiwań, motywacji, preferowanych ka-
komunikację marketingową i  taka sama za-      nałów i  narzędzi komunikacji, obecnego po-
sada funkcjonuje w  obszarze komunikacji       strzegania nas jako pracodawcy itd. Komuni-
wizerunkowej marki pracodawcy. Jest to         katy i działania zawsze musimy dostosowywać
dla nas spore wyzwanie, mamy po prostu         do poszczególnych grup docelowych. Jedyną
więcej pracy. Jednak zależy nam na spój-       uniwersalną zasadą, jaką widzę, jest bycie wia-
ności. W  tej chwili przekładamy strategię     rygodnym. Kłamstwo ma bardzo krótkie nogi
EB na konkretne działania i  bardzo zwra-      – prędzej czy później nasze deklaracje, które
camy uwagę na to, aby używać właściwe-         nie mają pokrycia w  rzeczywistości, zostaną
go dla danej marki sposobu komunikacji.        zdemaskowane.

                                               15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20