Page 13 - MEB12
P. 13
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
Myślisz, że robimy dobrą robotę w EB w Polsce? fot.: arch. AmRest
Na pewno nastąpiła większa profesjonalizacja w tym
obszarze – coraz więcej firm działa na podstawie kon-
kretnej strategii, działania nie są podejmowane od
przypadku do przypadku. Nadal jednak dotyczy to
tylko części organizacji – jedynie 15% polskich firm
ma strategię employer branding (źródło: Raport
„Employer Branding w Polsce 2015”, HRM Institu-
te). Przyznaję, że my również stworzyliśmy strategię
w tym obszarze całkiem niedawno. Jest jednak coś,
co mnie zaskakuje, gdy analizuję zmiany w tym ob-
szarze na przestrzeni lat. Wydaje mi się, że nadal em-
ployer branding jest utożsamiany głównie z działa-
niami skierowanymi na zewnątrz organizacji, do tzw.
młodych zdolnych. Bardzo rzadko prowadzi się dzia-
łania skierowane do pracowników bardziej doświad-
czonych. A jeszcze rzadziej organizacje rozumieją, że
EB ma dwa wymiary – wewnętrzny i zewnętrzny.
No właśnie. Ty z kolei zawsze byłaś mocno zwią- prowadzimy, tylko to, jakie tworzymy miejsce pra- rze pracodawcy kandydaci kierują się opinią znajo-
zana z obszarem wewnętrznego EB. Myślisz, że cy. Prędzej czy później to, co zawieramy w komuni- mych i są skłonni odrzucić ofertę takich firm, które
firmy niewystarczająco doceniają wagę działań katach rekrutacyjnych czy wizerunkowych, zostanie w ich otoczeniu nie mają najlepszej renomy.
skierowanych do pracowników? zweryfikowane przez kandydatów. Jeśli na co dzień
Rzeczywiście, tematyka wewnętrznego EB zawsze nie dbamy o odpowiednią atmosferę pracy, nie trak- Historia powstania AmRest jest bardzo inspiru-
była mi bliższa. Angażowanie i zatrzymywanie ta- tujemy naszych pracowników po prostu fair, nie jąca, ale większość waszych pracowników nie
lentów to nie lada wyzwanie. Mam czasem poczu- pomoże nam nawet najlepsza kampania EB. Jeśli była jej świadkami. Czy ciągle ma ona wpływ
cie, że wiele firm więcej pieniędzy i czasu inwestuje faktycznie robimy wszystko, aby być atrakcyjnym, na kształt organizacji?
w przyciąganie kandydatów do organizacji aniżeli pożądanym pracodawcą dla aktualnych pracowni- Historia powstania AmRest inspiruje nas do dziś
na działania skierowane do obecnych pracowni- ków, mamy duże szanse, że staną się oni naszymi i jestem przekonana, że tak będzie zawsze. Do
ków. Zawsze byłam zdania, że budowanie wizerun- ambasadorami. A badania pokazują, że przy wybo- teraz ma wpływ na to, jak funkcjonujemy. DNA
ku pracodawcy powinniśmy zaczynać od środka.
Długofalowo na atrakcyjność firmy jako pracodaw-
cy nie ma wpływu to, jakie kampanie wizerunkowe
13