Page 17 - MEB13
P. 17
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
projektów, które rozpalałyby ich inwencję, zobaczyć sylwetki pracowników w formie te- sprowadza się do jednego kadru i dłuższej wypo-
odchodzili bez mrugnięcia okiem ze świetnie stymoniali. To jedna z najprostszych, a jed- wiedzi jednej bądź kilku osób bezpośrednio zwią-
płatnych posad, by szukać wyzwań w nowym nocześnie najskuteczniejszych form wideo, zanych z tematem omawianym w filmie. Możemy
miejscu. Co rekruter może zrobić, aby przekonać jakie można wykorzystać w działaniach mają- w ten sposób pokazać poszczególnych członków
takiego znudzonego programistę, by dołączył cych na celu pozyskanie specjalistów. Pokaza- zespołu lub zrealizować kilka filmów, w których
do jego zespołu? Pokazać mu najciekawsze nie osób pracujących w firmie, które opowiada- pojawia się więcej niż jedna osoba, a porusza-
projekty. Idealnym formatem, aby zrealizować ją o swoich doświadczeniach z pasją i radością, ny jest konkretny temat np. „Co najbardziej lubisz
ten cel, są wideo case studies. Przyjrzyjmy to rozwiązanie idealne dla większości firm pro- w swojej pracy”. W ten sposób można w nieskoń-
się chociażby tym zrealizowanym przez firmę wadzących stałe rekrutacje. „Do celów rekru- czoność realizować kolejne filmy, poruszające
SMSAPI, prezentującym projekt przeprowa- tacyjnych wybraliśmy cztery persony, które od- ważne dla potencjalnych kandydatów tematy.
dzony wspólnie z marką ANSWER. Materiał pt. powiadają poszczególnym działom. Dzięki temu
„Przyjaciele SMSAPI” jest niemal książkowym mogliśmy stworzyć bardziej spersonalizowa- Szef czy zarząd mogą tylko stworzyć do-
przykładem działań employerbrandingowych ny przekaz dla kandydatów zainteresowanych godne warunki i przestrzeń do spotkań to-
zachęcających potencjalnych pracowników do pracą w konkretnym obszarze. Umożliwia to warzyskich, reszta zależy od ludzi. Innym
dołączenia do zespołu poprzez format wideo. bardziej szczegółowe poznanie specyfiki pracy mniej oczywistym aspektem, dla wielu
w wybranej części organizacji” – komentuje pracowników kluczowym, jest możliwość
GetResponse to z kolei marka zajmująca się pomysł na stworzenie wideotestymoniali Kasia rozwoju i pracy przy projektach, które są
e-mail marketingiem. Ich pomysł na działania Urbaniak, Communication & Employer Branding dla nich wyzwaniem.
w zakresie employer brandingu to kanał YouTube Manager GetResponse. Testymonial jest bardzo
o nazwie „GetResponse Team”, w którym można prostą w realizacji formą przekazu. Zazwyczaj
YouTube, kanał GetResponse Team YouTube, kanał SMSAPI.pl
„Przyjaciele SMSAPI” w wykonaniu SMASPI i Answer.com Sylwetki pracowników GetResponse w formie testymoniali
17