Page 17 - MEB13
P. 17

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

projektów, które rozpalałyby ich inwencję,                                             zobaczyć sylwetki pracowników w  formie te-      sprowadza się do jednego kadru i dłuższej wypo-
odchodzili bez mrugnięcia okiem ze świetnie                                            stymoniali. To jedna z  najprostszych, a  jed-   wiedzi jednej bądź kilku osób bezpośrednio zwią-
płatnych posad, by szukać wyzwań w  nowym                                              nocześnie najskuteczniejszych form wideo,        zanych z tematem omawianym w filmie. Możemy
miejscu. Co rekruter może zrobić, aby przekonać                                        jakie można wykorzystać w  działaniach mają-     w ten sposób pokazać poszczególnych członków
takiego znudzonego programistę, by dołączył                                            cych na celu pozyskanie specjalistów. Pokaza-    zespołu lub zrealizować kilka filmów, w  których
do jego zespołu? Pokazać mu najciekawsze                                               nie osób pracujących w firmie, które opowiada-   pojawia się więcej niż jedna osoba, a  porusza-
projekty. Idealnym formatem, aby zrealizować                                           ją o swoich doświadczeniach z pasją i radością,  ny jest konkretny temat np. „Co najbardziej lubisz
ten cel, są wideo case studies. Przyjrzyjmy                                            to rozwiązanie idealne dla większości firm pro-  w swojej pracy”. W ten sposób można w nieskoń-
się chociażby tym zrealizowanym przez firmę                                            wadzących stałe rekrutacje. „Do celów rekru-     czoność realizować kolejne filmy, poruszające
SMSAPI, prezentującym projekt przeprowa-                                               tacyjnych wybraliśmy cztery persony, które od-   ważne dla potencjalnych kandydatów tematy.
dzony wspólnie z marką ANSWER. Materiał pt.                                            powiadają poszczególnym działom. Dzięki temu
„Przyjaciele SMSAPI” jest niemal książkowym                                            mogliśmy stworzyć bardziej spersonalizowa-       Szef czy zarząd mogą tylko stworzyć do-
przykładem działań employerbrandingowych                                               ny przekaz dla kandydatów zainteresowanych       godne warunki i przestrzeń do spotkań to-
zachęcających potencjalnych pracowników do                                             pracą w  konkretnym obszarze. Umożliwia to       warzyskich, reszta zależy od ludzi. Innym
dołączenia do zespołu poprzez format wideo.                                            bardziej szczegółowe poznanie specyfiki pracy    mniej oczywistym aspektem, dla wielu
                                                                                       w  wybranej części organizacji” – komentuje      pracowników kluczowym, jest możliwość
GetResponse to z  kolei marka zajmująca się                                            pomysł na stworzenie wideotestymoniali Kasia     rozwoju i pracy przy projektach, które są
e-mail marketingiem. Ich pomysł na działania                                           Urbaniak, Communication & Employer Branding      dla nich wyzwaniem.
w zakresie employer brandingu to kanał YouTube                                         Manager GetResponse. Testymonial jest bardzo
o nazwie „GetResponse Team”, w którym można                                            prostą w  realizacji formą przekazu. Zazwyczaj

YouTube, kanał GetResponse Team                                                                                                                                                             YouTube, kanał SMSAPI.pl

                                 „Przyjaciele SMSAPI” w wykonaniu SMASPI i Answer.com          Sylwetki pracowników GetResponse w formie testymoniali

                                                                                       17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22