Page 21 - MEB13
P. 21

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

                                                                                                           Dla millenialsów frustrujący jest z  kolei brak na-
                                                                                                           tychmiastowej odpowiedzi. Ich czas płynie zdecy-
                                                                                                           dowanie szybciej – w świecie wirtualnym wszystko
                                                                                                           dzieje się na bieżąco. Przedstawiciele tego pokole-
                                                                                                           nia spodziewają się precyzyjnie określonych ocze-
                                                                                                           kiwań i celów, a później natychmiastowej informacji
                                                                                                           zwrotnej. Nie wystarczy rozmowa roczna z kierow-
                                                                                                           nikiem czy kwartalna pochwała w zaciszu gabinetu.
                                                                                                           Millenialsi oczekują częstych interakcji i pochwał na
                                                                                                           forum zespołu.

                                                                                                           Różnica 3: Planowanie spotkań
                                                                                                           Przedstawiciele pokolenia baby boomers i poko-
                                                                                                           lenia X to projektanci i planerzy; pokolenie Y to
                                                                                                           koordynatorzy. Kiedy trzeba coś uzgodnić, igreki
                                                                                                           potrafią załatwić temat na komunikatorze lub na
                                                                                                           szybko wrzucić telekonferencję na Skype. Takie
                                                                                                           wyskakiwanie przed szereg może być dla innych
                                                                                                           denerwujące, ponieważ przyzwyczajeni są do
                                                                                                           pracy z kalendarzem wcześniej ustalonych spo-
                                                                                                           tkań. Dla igreków z  kolei planowanie spotkań,
                                                                                                           które ma obecnie miejsce w organizacjach, jest
                                                                                                           ogłupiające i zupełnie nieefektywne.

Dla pokolenia Y praca, to coś, co się „robi”, a nie-  To bardzo oczywista różnica, chociaż jest drugie     Różnica 4: Szukanie informacji i NAUKA
koniecznie miejsce, w  którym spędza się czas.        dno. Z tak różnymi sposobami komunikacji są zwią-    Pokolenie igreków pierwsze doświadczyło możli-
Takie podejście może łatwo być zinterpretowa-         zane nawyki i  oczekiwania, które mogą prowa-        wości posiadania wiedzy i informacji na wyciągnię-
ne, jako brak zaangażowania lub lekceważenie.         dzić do nieporozumień. Można sobie wyobrazić,        cie ręki, na żądanie. Długie szkolenia, instrukcje,
                                                      że część pracowników może się czuć lekceważo-        manuale czy skrypty działają na nich demoty-
Różnica 2: Komunikacja                                na, jeżeli pominięta zostanie komunikacja bezpo-     wująco: po co się uczyć na zapas, kiedy dostęp
Pokolenie powojenne tzw. baby boomers jest            średnia, a przesłana wiadomość nie będzie się skła-  do wiedzy jest stały? Googlowanie najlepszych
przyzwyczajone do komunikacji twarzą w  twarz,        dać ze zwyczajowych zwrotów grzecznościowych         praktyk, korzystanie z  globalnej sieci profesjona-
a tzw. millenialsi, głównie za pomocą technologii.    będzie składała się z serii skrótów i emotikonów.    listów czy mediów społecznościowych ułatwia
                                                                                                           korzystanie ze sprawdzonych rozwiązań i  bły-

                                                      21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26