Page 21 - MEB13
P. 21
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
Dla millenialsów frustrujący jest z kolei brak na-
tychmiastowej odpowiedzi. Ich czas płynie zdecy-
dowanie szybciej – w świecie wirtualnym wszystko
dzieje się na bieżąco. Przedstawiciele tego pokole-
nia spodziewają się precyzyjnie określonych ocze-
kiwań i celów, a później natychmiastowej informacji
zwrotnej. Nie wystarczy rozmowa roczna z kierow-
nikiem czy kwartalna pochwała w zaciszu gabinetu.
Millenialsi oczekują częstych interakcji i pochwał na
forum zespołu.
Różnica 3: Planowanie spotkań
Przedstawiciele pokolenia baby boomers i poko-
lenia X to projektanci i planerzy; pokolenie Y to
koordynatorzy. Kiedy trzeba coś uzgodnić, igreki
potrafią załatwić temat na komunikatorze lub na
szybko wrzucić telekonferencję na Skype. Takie
wyskakiwanie przed szereg może być dla innych
denerwujące, ponieważ przyzwyczajeni są do
pracy z kalendarzem wcześniej ustalonych spo-
tkań. Dla igreków z kolei planowanie spotkań,
które ma obecnie miejsce w organizacjach, jest
ogłupiające i zupełnie nieefektywne.
Dla pokolenia Y praca, to coś, co się „robi”, a nie- To bardzo oczywista różnica, chociaż jest drugie Różnica 4: Szukanie informacji i NAUKA
koniecznie miejsce, w którym spędza się czas. dno. Z tak różnymi sposobami komunikacji są zwią- Pokolenie igreków pierwsze doświadczyło możli-
Takie podejście może łatwo być zinterpretowa- zane nawyki i oczekiwania, które mogą prowa- wości posiadania wiedzy i informacji na wyciągnię-
ne, jako brak zaangażowania lub lekceważenie. dzić do nieporozumień. Można sobie wyobrazić, cie ręki, na żądanie. Długie szkolenia, instrukcje,
że część pracowników może się czuć lekceważo- manuale czy skrypty działają na nich demoty-
Różnica 2: Komunikacja na, jeżeli pominięta zostanie komunikacja bezpo- wująco: po co się uczyć na zapas, kiedy dostęp
Pokolenie powojenne tzw. baby boomers jest średnia, a przesłana wiadomość nie będzie się skła- do wiedzy jest stały? Googlowanie najlepszych
przyzwyczajone do komunikacji twarzą w twarz, dać ze zwyczajowych zwrotów grzecznościowych praktyk, korzystanie z globalnej sieci profesjona-
a tzw. millenialsi, głównie za pomocą technologii. będzie składała się z serii skrótów i emotikonów. listów czy mediów społecznościowych ułatwia
korzystanie ze sprawdzonych rozwiązań i bły-
21