Page 25 - MEB14
P. 25

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

Na jakie wsparcie z Państwa strony mogą liczyć         w akcjach wolontariackich w regionach wzięło udział     W 2016 roku zrealizowano ponad 30 różnych projektów
pracownicy zgłaszający się do realizacji pro-          aż 600 przedstawicieli sił sprzedaży, a do tegorocz-
jektów wolontariackich?                                nej edycji projektu Szlachetna Paczka w ciągu trzech
W ramach wolontariatu wykorzystujemy umiejętno-        tygodni przystąpiło ponad 1100 pracowników, co
ści, talenty i naturalne predyspozycje naszych pra-    łącznie daje ponad 50% pracowników KP.
cowników, a zatem realizując projekty, poruszają się
oni w dobrze sobie znanych dziedzinach. Co więcej,     Czy widzą Państwo różnice w zaangażowaniu
część z nich sama zgłasza projekty do Kompanii Wo-     pracowników z różnych obszarów?
lontariuszy, co oznacza, że leżą one w ich kompeten-   Program wolontariatu pracowniczego trzeba dopaso-
cjach. Jeśli jednak pracownicy potrzebują specjalne-   wać do różnych grup pracowników, bo każda z nich
go przygotowania do projektu, robimy wszystko, aby     ma inne możliwości włączenia się w te działania. Pra-
im je zapewnić. Tak było w przypadku Szlachetnej       cownicy biurowi mają większą elastyczność czasu
Paczki – liderzy grup (niemal 50 osób) wzięli udział   pracy, stąd im łatwiej zaangażować się w projekty
w szkoleniach zorganizowanych w browarach i war-       w godzinach pracy. Dla pracowników działu sprzedaży
szawskim biurze, które poprowadzili trenerzy ze Sto-   staramy się proponować działania wolontariackie np.
warzyszenia WIOSNA.                                    podczas wyjazdów integracyjnych, bo wtedy łatwiej
                                                       w dużym zespole wspólnie zrealizować jakiś projekt.
Jaki procent pracowników angażuje się w pro-           Są też projekty takie jak np. Szlachetna Paczka, która
jekty realizowane w ramach programu?                   porusza serca wszystkich, niezależnie od zajmowa-
Obliczyliśmy, że w poprzednim roku rozliczeniowym      nego stanowiska i lokalizacji. Tajemnica sukcesu tkwi
(kwiecień 2015 – marzec 2016) w program wolon-         w odpowiednim doborze kanałów komunikacji do
tariatu pracowniczego włączyło się 11% załogi,         poszczególnych grup pracowników i zaproponowa-
przy czym na wielkość tę znaczący wpływ miała          niu takich działań, które będą bliskie ich sercom.
zmiana metody liczenia. Obecnie uwzględnia ona         Dobra organizacja, wsparcie przełożonych i zinte-
tylko osoby, które poświęciły na projekty wolonta-     growanie pracowników wokół jednego celu poma-
riatu przynajmniej 4 godz. w godzinach pracy. Jeśli    gają uzyskać duży odzew.
ktoś brał udział w kilku różnych projektach, został
policzony tylko raz. Łącznie we wszystkich pro-        Jakie są główne wyzwania, z którymi się
jektach finansowanych przez KP – zrealizowanych        Państwo mierzą w związku z programem?
w czasie pracy i poza pracą – w roku finansowym        Nasza firma funkcjonuje w specyficznych warunkach.
2016 uczestniczyło 446 wolontariuszy, czyli ponad      Po pierwsze, jesteśmy dość rozproszeni terytorialnie
15% pracowników. Statystyki za obecny rok z pewno-     – browary w Poznaniu, Tychach i Białymstoku, centra
ścią będą jeszcze bardziej imponujące, jako że wiosną  dystrybucyjne, biuro zarządu w Warszawie i odziały

                                                       25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30