Page 26 - MEB14
P. 26
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
Dzięki aktywnościom sportowym pracownicy przekazali po 5 tys. zł na wybrane cele wolontariackie jak i potencjalnych kandydatów na pracowników
– atrakcyjniejszą, odpowiedzialną społecznie, za-
na terenie całej Polski. Po drugie, wśród naszej załogi dodatkowy wymiar, bardziej wewnętrzny. Dzięki włą- angażowaną. To z kolei wpływa na budowanie lo-
są i osoby warzące piwo, i kierowcy, i handlowcy, czeniu się w tego rodzaju działania pracownicy in- jalności wobec pracodawcy. Wolontariat, tak jak te-
i pracownicy biurowi. Dlatego tak wielkie znacze- tegrują się i wymieniają wiedzą, mają możliwość re- goroczna Szlachetna Paczka, z jednej strony daje
nie ma wspomniane wyżej dopasowanie projektów. alizacji własnych pasji oraz rozwoju kompetencji, pracownikom możliwość samorealizacji i niejed-
Z pomocą przychodzi nam też nasze wieloletnie do- które przydają się także w codziennej pracy. Ważne nokrotnie ogromnego zaangażowania, a z drugiej
świadczenie w prowadzeniu programu wolontariatu jest również to, że dzięki zaangażowaniu pracow- strony wspiera ten projekt finansowo, daje niejako
pracowniczego, jak również technologia, czyli narzę- nicy mogą wywołać uśmiech na twarzach innych bufor w postaci działań prospołecznych. Tak więc
dzia takie jak np. Platforma Wolontariatu. i poczuć sens pomagania. każdy może być wolontariuszem! Taka możliwość
samorealizacji i poczucie wdzięczności wobec pra-
Jakie korzyści z wdrożenia tego typu progra- Czy Państwa zdaniem tego typu programy mogą codawcy za tę sposobność (mniej lub bardziej
mów widzą Państwo dla firmy? stanowić o przewadze firmy na rynku pracy? Czy uświadomiona) mogą się stać istotnymi czynnika-
Korzyści, jakie niesie ze sobą wdrożenie programu, są kandydaci zwracają uwagę na poziom zaangażo- mi decydującymi o pozostaniu w strukturach firmy.
wielowymiarowe. Z pewnością zyskuje na tym nasza wania związany z pomaganiem innym? Ponadto zaangażowanie w wolontariat to też bu-
reputacja – to, w jaki sposób jesteśmy postrzegani Wolontariat pracowniczy jak najbardziej wpływa dowanie relacji i różnego rodzaju zobowiązania,
przez interesariuszy. Wolontariat wzmacnia relacje ze – mniej lub bardziej pośrednio – na szeroko pojęty które trudniej jest przerwać, rezygnując z pracy.
środowiskiem lokalnym, buduje partnerstwa, zwięk- employer branding. Przede wszystkim wolonta-
sza zaufanie do firmy. Program wolontariatu ma też riat czyni firmę w oczach – zarówno pracowników, Niejednokrotnie spotykamy się z pytaniami od kan-
dydatów czy też nowych pracowników o aktywno-
ści CSR w KP oraz możliwość angażowania się w tego
typu przedsięwzięcia. Tak więc nie jest to z pewno-
ścią bez znaczenia – zarówno dla naszych pracowni-
ków, jak i kandydatów.
Jak jeszcze mierzą Państwo zwrot z inwestycji
w program wolontariatu?
Kilka lat temu, przygotowując raport zrównoważone-
go rozwoju za rok rozliczeniowy F14 (kwiecień 2013
– marzec 2014), zastosowaliśmy metodologię LBG
(ang. London Benchmarking Group) oraz analizę SROI
(Social Return on Investment).
26