Page 26 - MEB14
P. 26

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

Dzięki aktywnościom sportowym pracownicy przekazali po 5 tys. zł na wybrane cele wolontariackie               jak i potencjalnych kandydatów na pracowników
                                                                                                              – atrakcyjniejszą, odpowiedzialną społecznie, za-
na terenie całej Polski. Po drugie, wśród naszej załogi  dodatkowy wymiar, bardziej wewnętrzny. Dzięki włą-   angażowaną. To z kolei wpływa na budowanie lo-
są i osoby warzące piwo, i kierowcy, i handlowcy,        czeniu się w tego rodzaju działania pracownicy in-   jalności wobec pracodawcy. Wolontariat, tak jak te-
i pracownicy biurowi. Dlatego tak wielkie znacze-        tegrują się i wymieniają wiedzą, mają możliwość re-  goroczna Szlachetna Paczka, z jednej strony daje
nie ma wspomniane wyżej dopasowanie projektów.           alizacji własnych pasji oraz rozwoju kompetencji,    pracownikom możliwość samorealizacji i niejed-
Z pomocą przychodzi nam też nasze wieloletnie do-        które przydają się także w codziennej pracy. Ważne   nokrotnie ogromnego zaangażowania, a z drugiej
świadczenie w prowadzeniu programu wolontariatu          jest również to, że dzięki zaangażowaniu pracow-     strony wspiera ten projekt finansowo, daje niejako
pracowniczego, jak również technologia, czyli narzę-     nicy mogą wywołać uśmiech na twarzach innych         bufor w postaci działań prospołecznych. Tak więc
dzia takie jak np. Platforma Wolontariatu.               i poczuć sens pomagania.                             każdy może być wolontariuszem! Taka możliwość
                                                                                                              samorealizacji i poczucie wdzięczności wobec pra-
Jakie korzyści z wdrożenia tego typu progra-             Czy Państwa zdaniem tego typu programy mogą          codawcy za tę sposobność (mniej lub bardziej
mów widzą Państwo dla firmy?                             stanowić o przewadze firmy na rynku pracy? Czy       uświadomiona) mogą się stać istotnymi czynnika-
Korzyści, jakie niesie ze sobą wdrożenie programu, są    kandydaci zwracają uwagę na poziom zaangażo-         mi decydującymi o pozostaniu w strukturach firmy.
wielowymiarowe. Z pewnością zyskuje na tym nasza         wania związany z pomaganiem innym?                   Ponadto zaangażowanie w wolontariat to też bu-
reputacja – to, w jaki sposób jesteśmy postrzegani       Wolontariat pracowniczy jak najbardziej wpływa       dowanie relacji i różnego rodzaju zobowiązania,
przez interesariuszy. Wolontariat wzmacnia relacje ze    – mniej lub bardziej pośrednio – na szeroko pojęty   które trudniej jest przerwać, rezygnując z pracy.
środowiskiem lokalnym, buduje partnerstwa, zwięk-        employer branding. Przede wszystkim wolonta-
sza zaufanie do firmy. Program wolontariatu ma też       riat czyni firmę w oczach – zarówno pracowników,     Niejednokrotnie spotykamy się z pytaniami od kan-
                                                                                                              dydatów czy też nowych pracowników o aktywno-
                                                                                                              ści CSR w KP oraz możliwość angażowania się w tego
                                                                                                              typu przedsięwzięcia. Tak więc nie jest to z pewno-
                                                                                                              ścią bez znaczenia – zarówno dla naszych pracowni-
                                                                                                              ków, jak i kandydatów.

                                                                                                              Jak jeszcze mierzą Państwo zwrot z inwestycji
                                                                                                              w program wolontariatu?
                                                                                                              Kilka lat temu, przygotowując raport zrównoważone-
                                                                                                              go rozwoju za rok rozliczeniowy F14 (kwiecień 2013
                                                                                                              – marzec 2014), zastosowaliśmy metodologię LBG
                                                                                                              (ang. London Benchmarking Group) oraz analizę SROI
                                                                                                              (Social Return on Investment).

                                                                 26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31