Page 20 - MEB14
P. 20
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
ktoś, kto chętnie będzie się dzielił wiedzą, a także
pomoże w nawiązywaniu relacji.
Innym działaniem wspierającym poznanie firmy
jest doświadczenie specyfiki pracy w innych dzia-
łach. W Jerónimo Martins każda osoba rozpoczy-
na swoją pracę od kilku dni w sklepie Biedronka,
dzięki czemu dowiaduje się, z jakimi wyzwaniami
spotykają się na co dzień pracownicy sklepów
będących głównym biznesem firmy. Natomiast
w firmach FMCG popularny jest jednodniowy wy-
jazd „w teren” z przedstawicielem handlowym.
godnie zaprasza swoich pracowników do udziału Inną lub dodatkową opcją jest przydzielenie bud- Sprawdź, czy wszystko jest dopięte na
w warsztatach z różnych obszarów – zarówno me- diego lub mentora, który przez pierwsze tygo- ostatni guzik
rytorycznych, jak i związanych z kompetencjami dnie będzie towarzyszyć nowemu pracownikowi Przyjęło się, że pracownicy cały proces on-
miękkimi w kontekście biznesowym. W realizację we wdrożeniu się w firmę. Obecność buddiego boardingu przypisują działowi HR i niezależ-
cyklu zaangażowani są pracownicy z różnych de- zaoszczędza takiej osobie dużo czasu – poznawa- nie od tego, z jakimi później problemami mie-
partamentów, tworzący tzw. grupę onboarding nie reguł, które funkcjonują w firmie, jest szybsze rzy się nowa osoba, winny jest HR-owiec, bo
community. Poza dużą dawką wiedzy ułatwiającą i prostsze, kiedy wiadomo kogo pytać, zamiast to on czegoś nie dopilnował/nie załatwił.
„poruszanie” się po firmie, atutem tego rozwiąza- poznawać te kwestie na własną rękę lub meto- W wielu przypadkach jest to krzywdzące zało-
nia są zacieśniające się relacje pomiędzy pracow- dą prób i błędów. Wybierając osoby, które będą żenie, ale jeśli możemy zrobić cokolwiek, żeby
nikami, którzy dołączyli do firmy tego samego wsparciem, zwróć uwagę na to, czy mają one wy- zapobiec ewentualnym wpadkom (naszym i czy-
dnia – osoby pracujące na co dzień w różnych starczająco dużo czasu oraz odpowiednie kompe- imś), spróbujmy przewidzieć je wcześniej. Z ta-
działach mają okazję przez kilkanaście tygodni tencje, aby pomóc nowo zatrudnionemu w jego kiego założenia wyszedł dział HR Google’a –
spotykać się regularnie. początkowym okresie w firmie. Musi to być też w niedzielę poprzedzającą przyjście nowego pra-
cownika wysyła menedżerowi przypomnienie
o pięciu zadaniach, które są istotne, aby nowy
pracownik odniósł sukces. Do zadań menedżera
należy: rozmowa z nowym pracownikiem o jego
roli w organizacji i zakresie obowiązków, wyzna-
czenie buddiego, przedstawienie nowego pra-
cownika reszcie zespołu, rozmowa statusowa raz
20