Page 20 - MEB14
P. 20

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

                                                                                                        ktoś, kto chętnie będzie się dzielił wiedzą, a także
                                                                                                        pomoże w nawiązywaniu relacji.
                                                                                                        Innym działaniem wspierającym poznanie firmy
                                                                                                        jest doświadczenie specyfiki pracy w innych dzia-
                                                                                                        łach. W Jerónimo Martins każda osoba rozpoczy-
                                                                                                        na swoją pracę od kilku dni w sklepie Biedronka,
                                                                                                        dzięki czemu dowiaduje się, z jakimi wyzwaniami
                                                                                                        spotykają się na co dzień pracownicy sklepów
                                                                                                        będących głównym biznesem firmy. Natomiast
                                                                                                        w firmach FMCG popularny jest jednodniowy wy-
                                                                                                        jazd „w teren” z przedstawicielem handlowym.

godnie zaprasza swoich pracowników do udziału      Inną lub dodatkową opcją jest przydzielenie bud-     Sprawdź, czy wszystko jest dopięte na
w warsztatach z różnych obszarów – zarówno me-     diego lub mentora, który przez pierwsze tygo-        ostatni guzik
rytorycznych, jak i związanych z kompetencjami     dnie będzie towarzyszyć nowemu pracownikowi          Przyjęło się, że pracownicy cały proces on-
miękkimi w kontekście biznesowym. W realizację     we wdrożeniu się w firmę. Obecność buddiego          boardingu przypisują działowi HR i niezależ-
cyklu zaangażowani są pracownicy z różnych de-     zaoszczędza takiej osobie dużo czasu – poznawa-      nie od tego, z jakimi później problemami mie-
partamentów, tworzący tzw. grupę onboarding        nie reguł, które funkcjonują w firmie, jest szybsze  rzy się nowa osoba, winny jest HR-owiec, bo
community. Poza dużą dawką wiedzy ułatwiającą      i prostsze, kiedy wiadomo kogo pytać, zamiast        to on czegoś nie dopilnował/nie załatwił.
„poruszanie” się po firmie, atutem tego rozwiąza-  poznawać te kwestie na własną rękę lub meto-         W wielu przypadkach jest to krzywdzące zało-
nia są zacieśniające się relacje pomiędzy pracow-  dą prób i błędów. Wybierając osoby, które będą       żenie, ale jeśli możemy zrobić cokolwiek, żeby
nikami, którzy dołączyli do firmy tego samego      wsparciem, zwróć uwagę na to, czy mają one wy-       zapobiec ewentualnym wpadkom (naszym i czy-
dnia – osoby pracujące na co dzień w różnych       starczająco dużo czasu oraz odpowiednie kompe-       imś), spróbujmy przewidzieć je wcześniej. Z ta-
działach mają okazję przez kilkanaście tygodni     tencje, aby pomóc nowo zatrudnionemu w jego          kiego założenia wyszedł dział HR Google’a –
spotykać się regularnie.                           początkowym okresie w firmie. Musi to być też        w niedzielę poprzedzającą przyjście nowego pra-
                                                                                                        cownika wysyła menedżerowi przypomnienie
                                                                                                        o pięciu zadaniach, które są istotne, aby nowy
                                                                                                        pracownik odniósł sukces. Do zadań menedżera
                                                                                                        należy: rozmowa z nowym pracownikiem o jego
                                                                                                        roli w organizacji i zakresie obowiązków, wyzna-
                                                                                                        czenie buddiego, przedstawienie nowego pra-
                                                                                                        cownika reszcie zespołu, rozmowa statusowa raz

                                                                 20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25