Page 27 - MEB14
P. 27
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
Pierwsza z nich, zastosowana również w wewnętrz- mi metodologii LBG (darowizny, projekty społeczne, Niezwykle istotne jest też wsparcie zarządu i dyrek-
nym raportowaniu SAM, jest jednym z najbardziej projekty marketingu zaangażowanego społecznie), cji firmy, bo pracownicy, widząc przykład swoich
sprawdzonych w praktyce biznesowej narzędzi do to 631 593 zł, a zbiorczy współczynnik SROI dla szefów, chętniej się angażują w działania wolonta-
mierzenia i raportowania efektywności zaanga- wszystkich projektów KP wyniósł 5,81, co oznacza, że riackie. Równocześnie polecam wsłuchać się w głos
żowania społecznego firm. Pozwala na dokładne każda zainwestowana (jako dotacja finansowa oraz pracowników firmy, którzy mają doświadczenia zwią-
i kompleksowe obliczenie wartości całościowego za- praca wolontariuszy) złotówka stworzyła społeczną zane z wolontariatem, naturalne zdolności liderskie
angażowania, a więc wyrażenie w wartościach pie- wartość 5,81 zł. i są zainteresowani pomaganiem innym. To oni mogą
niężnych (w złotówkach bądź innej walucie) łącznych sprawić, że idea wolontariatu zacznie naprawdę żyć
kosztów/nakładów, jakie ponosi firma w związku Jakie są Państwa plany związane z rozwojem i się rozwijać. Warto też inspirować się działaniami
z realizacją działań społecznych. W ramach spo- programu wolontariatu? innych firm i organizacji społecznych, mających dłu-
łecznego zaangażowania podaje się nie tylko wy- Chcemy kontynuować te działania, które w bieżą- goletnią praktykę w takich projektach.
sokość kwot przekazanych w samych darowiznach, cym roku cieszyły się największym zainteresowa-
ale także wartość czasu pracy poświęconego przez niem pracowników. Należą do nich akcje prowadzo- Katarzyna Radecka
pracowników na wolontariat, czy kosztów zarzą- ne podczas spotkań działowych, co bardzo ogranicza
dzania poszczególnymi przedsięwzięciami. SROI, koszty organizacji wolontariatu, a jednocześnie in- Kierownik ds. zrównoważonego rozwoju
czyli stopa społecznego zwrotu z inwestycji, to na- tegruje zespół i pozwala realnie pomóc społeczno- w Kompanii Piwowarskiej
rzędzie służące do analizy mechanizmów powsta- ściom lokalnym. Po sukcesie, jaki odniósł projekt Szla-
wania i trwania wpływu organizacji na społeczeń- chetna Paczka, widzimy ogromne wsparcie zarządu, Od 14 lat związana jest z Kompanią Piwowarską, gdzie spra-
stwo, środowisko i gospodarkę, mierzenia wartości co z pewnością pozwoli nam kontynuować ten pro- wuje funkcję kierownika ds. zrównoważonego rozwoju. Odpo-
tego wpływu i raportowania go. Tym, co czyni je jekt w przyszłym roku. Jesteśmy też otwarci na pro- wiadała za wdrażanie strategii CSR w Europie; jest członkiem
unikalnym, jest monetarne przedstawienie wszyst- pozycje pracowników, którzy dostrzegając potrzeby firmowej Komisji Odpowiedzialnego Marketingu i Sprzedaży.
kich istotnych inwestycji i skutków danej działalno- innych, sami proponują działania, możliwe do zreali- Wcześniej prowadziła programy promujące odpowiedzialne
ści, czyli po prostu przeliczanie wpływu społeczne- zowania przez Kompanię Wolontariuszy. spożywanie alkoholu, obejmujące m.in. rozwiązania mobilne,
go na pieniądze. Podsumowaniem każdej analizy jest współpracę z partnerami oraz działania w mediach społecz-
tzw. wskaźnik SROI, wskazujący stosunek inwestycji Co poradziliby Państwo firmom, które nie mają nościowych. Reprezentowała Kompanię Piwowarską na forum
w przedsięwzięcie do korzyści, jakie uzyskało z niego takiego programu – od czego zacząć wdrożenie? Brewers of Europe. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicz-
społeczeństwo. Najważniejsze to poznać potrzeby społeczności lo- nego w Poznaniu na Wydziale Zarządzania. Karierę zawodo-
kalnych i zastanowić się, jak wpisują się one w stra- wą rozpoczynała w agencji reklamowej, zarządzając zespołem
W analizowanym okresie suma łącznego zaangażo- tegię firmy. Tylko takie połączenie, przynoszące ko- accountów pracujących dla takich firm jak Unilever czy Nivea.
wania społecznego, obliczona zgodnie z wytyczny- rzyści obu stronom, może być owocne i długofalowe.
27