Page 27 - MEB14
P. 27

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

Pierwsza z nich, zastosowana również w wewnętrz-       mi metodologii LBG (darowizny, projekty społeczne,       Niezwykle istotne jest też wsparcie zarządu i dyrek-
nym raportowaniu SAM, jest jednym z najbardziej        projekty marketingu zaangażowanego społecznie),          cji firmy, bo pracownicy, widząc przykład swoich
sprawdzonych w praktyce biznesowej narzędzi do         to 631 593 zł, a zbiorczy współczynnik SROI dla          szefów, chętniej się angażują w działania wolonta-
mierzenia i raportowania efektywności zaanga-          wszystkich projektów KP wyniósł 5,81, co oznacza, że     riackie. Równocześnie polecam wsłuchać się w głos
żowania społecznego firm. Pozwala na dokładne          każda zainwestowana (jako dotacja finansowa oraz         pracowników firmy, którzy mają doświadczenia zwią-
i kompleksowe obliczenie wartości całościowego za-     praca wolontariuszy) złotówka stworzyła społeczną        zane z wolontariatem, naturalne zdolności liderskie
angażowania, a więc wyrażenie w wartościach pie-       wartość 5,81 zł.                                         i są zainteresowani pomaganiem innym. To oni mogą
niężnych (w złotówkach bądź innej walucie) łącznych                                                             sprawić, że idea wolontariatu zacznie naprawdę żyć
kosztów/nakładów, jakie ponosi firma w związku         Jakie są Państwa plany związane z rozwojem               i się rozwijać. Warto też inspirować się działaniami
z realizacją działań społecznych. W ramach spo-        programu wolontariatu?                                   innych firm i organizacji społecznych, mających dłu-
łecznego zaangażowania podaje się nie tylko wy-        Chcemy kontynuować te działania, które w bieżą-          goletnią praktykę w takich projektach.
sokość kwot przekazanych w samych darowiznach,         cym roku cieszyły się największym zainteresowa-
ale także wartość czasu pracy poświęconego przez       niem pracowników. Należą do nich akcje prowadzo-         Katarzyna Radecka
pracowników na wolontariat, czy kosztów zarzą-         ne podczas spotkań działowych, co bardzo ogranicza
dzania poszczególnymi przedsięwzięciami. SROI,         koszty organizacji wolontariatu, a jednocześnie in-      Kierownik ds. zrównoważonego rozwoju
czyli stopa społecznego zwrotu z inwestycji, to na-    tegruje zespół i pozwala realnie pomóc społeczno-        w Kompanii Piwowarskiej
rzędzie służące do analizy mechanizmów powsta-         ściom lokalnym. Po sukcesie, jaki odniósł projekt Szla-
wania i trwania wpływu organizacji na społeczeń-       chetna Paczka, widzimy ogromne wsparcie zarządu,         Od 14 lat związana jest z Kompanią Piwowarską, gdzie spra-
stwo, środowisko i gospodarkę, mierzenia wartości      co z pewnością pozwoli nam kontynuować ten pro-          wuje funkcję kierownika ds. zrównoważonego rozwoju. Odpo-
tego wpływu i raportowania go. Tym, co czyni je        jekt w przyszłym roku. Jesteśmy też otwarci na pro-      wiadała za wdrażanie strategii CSR w Europie; jest członkiem
unikalnym, jest monetarne przedstawienie wszyst-       pozycje pracowników, którzy dostrzegając potrzeby        firmowej Komisji Odpowiedzialnego Marketingu i Sprzedaży.
kich istotnych inwestycji i skutków danej działalno-   innych, sami proponują działania, możliwe do zreali-     Wcześniej prowadziła programy promujące odpowiedzialne
ści, czyli po prostu przeliczanie wpływu społeczne-    zowania przez Kompanię Wolontariuszy.                    spożywanie alkoholu, obejmujące m.in. rozwiązania mobilne,
go na pieniądze. Podsumowaniem każdej analizy jest                                                              współpracę z partnerami oraz działania w mediach społecz-
tzw. wskaźnik SROI, wskazujący stosunek inwestycji     Co poradziliby Państwo firmom, które nie mają            nościowych. Reprezentowała Kompanię Piwowarską na forum
w przedsięwzięcie do korzyści, jakie uzyskało z niego  takiego programu – od czego zacząć wdrożenie?            Brewers of Europe. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicz-
społeczeństwo.                                         Najważniejsze to poznać potrzeby społeczności lo-        nego w Poznaniu na Wydziale Zarządzania. Karierę zawodo-
                                                       kalnych i zastanowić się, jak wpisują się one w stra-    wą rozpoczynała w agencji reklamowej, zarządzając zespołem
W analizowanym okresie suma łącznego zaangażo-         tegię firmy. Tylko takie połączenie, przynoszące ko-     accountów pracujących dla takich firm jak Unilever czy Nivea.
wania społecznego, obliczona zgodnie z wytyczny-       rzyści obu stronom, może być owocne i długofalowe.

                                                       27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32