Page 21 - MEB14
P. 21

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

w miesiącu przez pierwsze pół roku oraz zachęce-   przeszły przez onboarding, będziesz w stanie        #protip
nie do otwartego dialogu. Warte podkreślenia jest  pracować nad jego ulepszeniem. Niektóre firmy          Zacznij onboarding w dniu, w którym twoja
to, że menedżerowie nie są do tego zmuszani. HR    idą jeszcze dalej. Zappos po pięciotygodniowym
jedynie przypomina, że realizacja tych punktów     procesie wdrożenia, po którym nowa osoba wie        oferta została przyjęta.
ma pomóc nowym pracownikom zaaklimatyzować         na temat firmy wszystko, co powinna, oferuje           Zadbaj, żeby nowa osoba, zanim dołączy do
się w Google’u. Takie check listy możemy przygo-   jej dwa tysiące dolarów w zamian za rezygnację
tować na każdym etapie procesu.                    z pracy, jeśli po tym okresie uznała, że jednak     organizacji, zawsze wiedziała, do kogo może się
                                                   nie pasuje do organizacji.                          zwrócić z pytaniami.
Witaj ponownie w naszej firmie!
Inny rodzaj onboardingu można zastosować dla       Stwórz także przestrzeń do rozmowy. Osoby,             Przygotuj agendę dla nowego pracownika na
osób wracających do firmy po urlopie macierzyń-    które świeżo dołączyły do firmy, na różne kwe-      pierwszy tydzień pracy – z kim się powinien spo-
skim czy tych ponownie zrekrutowanych. Trzeba      stie mogą spojrzeć zupełnie inaczej, niż to się     tkać, czego dowiedzieć, co zrobić.
pamiętać, że mimo że mają już pewną wiedzą         przyjęło w firmie. Bądźmy otwarci na ich spo-
o organizacji, warto objąć je procesem wdrożenia,  strzeżenia i pomysły!                                 Przygotuj stanowisko pracy (karta wejściowa, biur-
chociażby po to, żeby uzupełnić bieżące informa-                                                       ko, komputer, dostępy do systemów, telefon itd.).
cje związane ze zmianami, które zaszły podczas     Przygotowanie procesu onboardingu to praco-
ich nieobecności w firmie. Warto wziąć pod uwa-    i czasochłonny projekt. Musi być przemyślany,          Przedstaw nowego pracownika osobom, z któ-
gę to, że standardowy program onboardingowy        spójny, ale również ciekawy i długofalowy. Warto    rymi najczęściej będzie współpracował (w miarę
może być dla takich pracowników frustrujący lub    w jego tworzenie zaangażować pracowników z róż-     możliwości ze względu na skalę firmy – wszystkim).
wydawać im się straconym czasem. Dlatego na-       nych działów, z różnym stażem pracy w organizacji
leży pomyśleć o specjalnym, skróconym procesie     oraz wykorzystać różne narzędzia. Zainwestowany       Pomyśl, które elementy onboardingu da się zau-
dla tej grupy.                                     czas i pieniądze na pewno się zwrócą. Pierwsze dni  tomatyzować, a które spersonalizować.
                                                   pracy przekładają się na późniejsze zaangażowa-
Pytaj o opinię                                     nie pracownika oraz na to, jak długo będzie chciał    Pamiętaj, że onboarding to inwestycja w ludzi.
Nowy pracownik zaaklimatyzował się już w fir-      pracować w naszej firmie. Dodatkowo osoba, która
mie, zna wiele osób, wdrożył się w swoje obo-      jest zadowolona z wdrożenia do firmy, automatycz-   Aneta Tur
wiązki, być może ma na swoim koncie pierwsze       nie staje się jej ambasadorem na zewnątrz. Można
sukcesy. To dobry moment, aby zapytać go, jak      także inspirować się rozwiązaniami, które funkcjo-  Employer Branding Manager
ocenia proces wdrożenia do organizacji. Co we-     nują w innych organizacjach lub oddziałach naszej
dług niego zadziałało, co i w jaki sposób można    firmy w innych krajach. Pamiętaj jednak, że nie     Employer brandingiem zajmuje się od 2008 roku. Pra-
poprawić, czego mu brakowało. Tylko zbierając      wszystkie pomysły, które sprawdzają się u sąsiada,  cowała m.in. w Nestlé i ING Banku Śląskim, gdzie od-
opinie od osób, które w niedalekiej przeszłości    sprawdzą się w twojej organizacji.                  powiadała za budowanie wizerunku pracodawcy wśród
                                                                                                       studentów i absolwentów oraz koordynację programów
                                                                     21                                ambasadorskich. W MJCC jest odpowiedzialna za opra-
                                                                                                       cowywanie i koordynację kampanii komunikacyjnych
                                                                                                       skierowanych do różnych grup kandydatów dla firm
                                                                                                       z branży finansowej, BPO/SSC i FMCG.
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26