Page 30 - MEB14
P. 30

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

                                                                                                        we i CSR-owe (zwykle tożsame z EB) same pra-
                                                                                                        cują w biurach i nie znają potrzeb pracowników
                                                                                                        zatrudnionych w części produkcyjnej czy magazy-
                                                                                                        nowej. Prowadzi to zwykle, niestety, do koncen-
                                                                                                        trowania działań i aktywności na sferze biurowej.
                                                                                                        Chcieliśmy przełamać ten trend i zorganizować
                                                                                                        aktywność skierowaną do osób zatrudnionych
                                                                                                        w magazynie, czyli połowy naszych pracowników.

                                                                                                        Eliminacje do konkursu rozgrywają się w poszcze-
                                                                                                        gólnych oddziałach Grupy Raben. Podczas nich
                                                                                                        z ok. 20 pracowników lokalnych wyłaniani się zwy-
                                                                                                        cięzcy, którzy spotkają się w finałowej rozgrywce,
                                                                                                        organizowanej w Robakowie, centrali Grupy Raben
                                                                                                        w Polsce. Finałowi towarzyszy zwykle konferencja
                                                                                                        prasowa, podczas której dziennikarze branżowi
                                                                                                        mają się okazję zapoznać ze szczegółami konkur-
                                                                                                        su oraz zobaczyć w akcji najlepszych operatorów
                                                                                                        wózków widłowych w Polsce.

Konkurs promuje bezpieczne zachowania oraz eliminację ryzykownych praktyk                               Organizując konkurs, koncentrowaliśmy się na-
                                                                                                        wet na najmniejszych szczegółach. Dla przykła-
Gdy w 2009 roku tworzyliśmy strategię CSR dla       została część zatrudniona jest np. w magazynie,     du podium dla zwycięzców jest ułożone z palet,
Grupy Raben, zdefiniowaliśmy pięć celów. Wszyst-    najczęściej działania społecznie odpowiedzialne     a najlepszy operator wózka widłowego otrzymuje
kie mają za zadanie budowanie naszej wizji, w myśl  odnoszą się do pierwszej grupy. Dla osoby zajmują-  kryształową paletę (analogicznie do szklanej kuli,
której chcemy wyznaczać zrównoważone trendy         cej się komunikacją wewnętrzną na pewno łatwiej-    którą otrzymują uczestnicy „Tańca z gwiazdami”).
w branży. Dwa z nich – troskę o zdrowie i bez-      sze i efektywniejsze może się wydawać wysłanie
pieczeństwo interesariuszy oraz zainteresowanie     newslettera, którego skuteczność, za pomocą np.     Do wygrania w konkursie są nagrody pieniężne.
i utrzymanie najlepszych pracowników – realizuje-   open rate, można bardzo łatwo zmierzyć. Trudniej-   Za I miejsce jest to kwota 1000 zł, II – 700 zł, III –
my m.in. za sprawą konkursu „Tańczący z paletami”.  sze może się okazać zbadanie efektów rozwiesza-     500 zł.
                                                    nia plakatów w magazynie, w którym pracownicy
W firmach, w których część pracowników wyko-        nie mają dostępu do skrzynki mailowej. Często też   Konkurs „Tańczący z paletami” ma za zadanie nie
nuje swoje obowiązki w biurze, podczas gdy po-      osoby organizujące działania employerbrandingo-     tylko zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo w ma-
                                                                                                        gazynie. Jest również doskonałym narzędziem em-

                                                                           30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35