Page 30 - MEB14
P. 30
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
we i CSR-owe (zwykle tożsame z EB) same pra-
cują w biurach i nie znają potrzeb pracowników
zatrudnionych w części produkcyjnej czy magazy-
nowej. Prowadzi to zwykle, niestety, do koncen-
trowania działań i aktywności na sferze biurowej.
Chcieliśmy przełamać ten trend i zorganizować
aktywność skierowaną do osób zatrudnionych
w magazynie, czyli połowy naszych pracowników.
Eliminacje do konkursu rozgrywają się w poszcze-
gólnych oddziałach Grupy Raben. Podczas nich
z ok. 20 pracowników lokalnych wyłaniani się zwy-
cięzcy, którzy spotkają się w finałowej rozgrywce,
organizowanej w Robakowie, centrali Grupy Raben
w Polsce. Finałowi towarzyszy zwykle konferencja
prasowa, podczas której dziennikarze branżowi
mają się okazję zapoznać ze szczegółami konkur-
su oraz zobaczyć w akcji najlepszych operatorów
wózków widłowych w Polsce.
Konkurs promuje bezpieczne zachowania oraz eliminację ryzykownych praktyk Organizując konkurs, koncentrowaliśmy się na-
wet na najmniejszych szczegółach. Dla przykła-
Gdy w 2009 roku tworzyliśmy strategię CSR dla została część zatrudniona jest np. w magazynie, du podium dla zwycięzców jest ułożone z palet,
Grupy Raben, zdefiniowaliśmy pięć celów. Wszyst- najczęściej działania społecznie odpowiedzialne a najlepszy operator wózka widłowego otrzymuje
kie mają za zadanie budowanie naszej wizji, w myśl odnoszą się do pierwszej grupy. Dla osoby zajmują- kryształową paletę (analogicznie do szklanej kuli,
której chcemy wyznaczać zrównoważone trendy cej się komunikacją wewnętrzną na pewno łatwiej- którą otrzymują uczestnicy „Tańca z gwiazdami”).
w branży. Dwa z nich – troskę o zdrowie i bez- sze i efektywniejsze może się wydawać wysłanie
pieczeństwo interesariuszy oraz zainteresowanie newslettera, którego skuteczność, za pomocą np. Do wygrania w konkursie są nagrody pieniężne.
i utrzymanie najlepszych pracowników – realizuje- open rate, można bardzo łatwo zmierzyć. Trudniej- Za I miejsce jest to kwota 1000 zł, II – 700 zł, III –
my m.in. za sprawą konkursu „Tańczący z paletami”. sze może się okazać zbadanie efektów rozwiesza- 500 zł.
nia plakatów w magazynie, w którym pracownicy
W firmach, w których część pracowników wyko- nie mają dostępu do skrzynki mailowej. Często też Konkurs „Tańczący z paletami” ma za zadanie nie
nuje swoje obowiązki w biurze, podczas gdy po- osoby organizujące działania employerbrandingo- tylko zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo w ma-
gazynie. Jest również doskonałym narzędziem em-
30