Page 43 - MEB14
P. 43
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
westowaliśmy w to, żeby z jednej strony mocno
włączyć „biznes” w rekrutację, ale z drugiej
– dobrze przygotować choćby współpracują-
ce z nami agencje rekrutacyjne, żeby świado-
mie opowiadały o zmianie, którą przechodziliśmy.
To zresztą, paradoksalnie, okazało się naszym atu-
tem, bo osoby, które zdecydowały się na przejście
do nas, to były osoby z doświadczeniem korpo-
racyjnym i inspirowała je możliwość kreowania
nowych rozwiązań, narzędzi, procesów. Często za-
trudnialiśmy też wtedy pracowników spoza wąsko
rozumianej branży.
do zmiany. Od podstaw zbudowaliśmy komunika- się pożegnać. Dzięki temu w organizacji zostały Widzieliście w tym szansę?
cję. Zaczęliśmy jasno stawiać cele i ustalać sen- osoby bardzo lojalne i związane z firmą, będące AP: To jedna z tych rzeczy, która mi się w firmie
sowne miary sukcesu. Wdrożyliśmy proces Sales ekspertami w dziedzinach, za które odpowiadali, bardzo podoba: doceniamy różnorodność. Uważa-
& Business Planning, który pozwolił nam stwo- a jednocześnie dostaliśmy też zastrzyk nowej my, że z innych branż możemy zaczerpnąć odmien-
rzyć wspólną płaszczyznę do dyskusji na temat energii od osób, które ze świeżym spojrzeniem ne sposoby myślenia, nieskażone spojrzenie na po-
biznesu jako całości, a nie kolejnych silosów. przyszły do nas z rynku. To dało fajną mieszankę, szczególne kategorie, które mamy w portfolio.
choć wymagało także pracy nad tym, żeby te dwa To może przynieść ciekawe wnioski, insighty.
Ludzie nie mieli wątpliwości. Od razu się światy dobrze ze sobą współgrały.
zaangażowali? Jak udało się wam zintegrować ten odbudowa-
AP: To był czas, kiedy część osób podjęła decyzję Jak radziliście sobie z rekrutacją? ny zespół, ze sporym udziałem nowych osób?
o odejściu. My w tym samym czasie przeprowadzi- AP: Mieliśmy wtedy wrażenie, że nie robimy nic AP: Jako zarząd sporo czasu spędziliśmy na dysku-
liśmy też ocenę struktury organizacyjnej i zdecy- innego! To nie było proste, bo ludzie znają nasze sjach o naszej kulturze i wartościach. Rekrutując,
dowaliśmy, że z częścią osób i stanowisk chcemy marki, ale nie znają Brown-Forman Polska. Zain- patrzyliśmy nie tylko na kompetencje, ale też na
to, czy nowe osoby będą się dobrze czuły w takiej
organizacji jak nasza. Później postawiliśmy m.in.
na angażowanie ludzi w projekty, które są ich od-
zwierciedleniem, np. w akcje społeczne, wolonta-
43