Page 43 - MEB14
P. 43

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

                                                                                                      westowaliśmy w to, żeby z jednej strony mocno
                                                                                                      włączyć „biznes” w rekrutację, ale z drugiej
                                                                                                      – dobrze przygotować choćby współpracują-
                                                                                                      ce z nami agencje rekrutacyjne, żeby świado-
                                                                                                      mie opowiadały o zmianie, którą przechodziliśmy.
                                                                                                      To zresztą, paradoksalnie, okazało się naszym atu-
                                                                                                      tem, bo osoby, które zdecydowały się na przejście
                                                                                                      do nas, to były osoby z doświadczeniem korpo-
                                                                                                      racyjnym i inspirowała je możliwość kreowania
                                                                                                      nowych rozwiązań, narzędzi, procesów. Często za-
                                                                                                      trudnialiśmy też wtedy pracowników spoza wąsko
                                                                                                      rozumianej branży.

do zmiany. Od podstaw zbudowaliśmy komunika-       się pożegnać. Dzięki temu w organizacji zostały    Widzieliście w tym szansę?
cję. Zaczęliśmy jasno stawiać cele i ustalać sen-  osoby bardzo lojalne i związane z firmą, będące    AP: To jedna z tych rzeczy, która mi się w firmie
sowne miary sukcesu. Wdrożyliśmy proces Sales      ekspertami w dziedzinach, za które odpowiadali,    bardzo podoba: doceniamy różnorodność. Uważa-
& Business Planning, który pozwolił nam stwo-      a jednocześnie dostaliśmy też zastrzyk nowej       my, że z innych branż możemy zaczerpnąć odmien-
rzyć wspólną płaszczyznę do dyskusji na temat      energii od osób, które ze świeżym spojrzeniem      ne sposoby myślenia, nieskażone spojrzenie na po-
biznesu jako całości, a nie kolejnych silosów.     przyszły do nas z rynku. To dało fajną mieszankę,  szczególne kategorie, które mamy w portfolio.
                                                   choć wymagało także pracy nad tym, żeby te dwa     To może przynieść ciekawe wnioski, insighty.
Ludzie nie mieli wątpliwości. Od razu się          światy dobrze ze sobą współgrały.
zaangażowali?                                                                                         Jak udało się wam zintegrować ten odbudowa-
AP: To był czas, kiedy część osób podjęła decyzję  Jak radziliście sobie z rekrutacją?                ny zespół, ze sporym udziałem nowych osób?
o odejściu. My w tym samym czasie przeprowadzi-    AP: Mieliśmy wtedy wrażenie, że nie robimy nic     AP: Jako zarząd sporo czasu spędziliśmy na dysku-
liśmy też ocenę struktury organizacyjnej i zdecy-  innego! To nie było proste, bo ludzie znają nasze  sjach o naszej kulturze i wartościach. Rekrutując,
dowaliśmy, że z częścią osób i stanowisk chcemy    marki, ale nie znają Brown-Forman Polska. Zain-    patrzyliśmy nie tylko na kompetencje, ale też na
                                                                                                      to, czy nowe osoby będą się dobrze czuły w takiej
                                                                                                      organizacji jak nasza. Później postawiliśmy m.in.
                                                                                                      na angażowanie ludzi w projekty, które są ich od-
                                                                                                      zwierciedleniem, np. w akcje społeczne, wolonta-

                                                   43
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48